معرفی و دانلود نمایش صوتی آمیز قلمدون

عکس جلد نمایش صوتی آمیز قلمدون
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی آمیز قلمدون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی آمیز قلمدون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی آمیز قلمدون

اکبر رادی در نمایش صوتی آمیز قلمدون، قصه‌ی مردی باشرافت و متعهد به نام آقای شکوهی را به تصویر می‌کشد که سال‌ها کارمند بوده و حالا پس از بازنشستگی با همسر خود زندگی ساده‌ای را ساخته است تا اینکه بروز مشکلاتی آرامش آن‌ها را به هم می‌ریزد.

درباره نمایش صوتی آمیز قلمدون:

اکبر رادی این بار نیز مانند سایر نمایشنامه‌های دغدغه‌مند خود، یک اثر انتقادی نوشته و وضعیت جامعه ایرانی را به خوبی توصیف کرده است. داستان کتاب آمیز قلمدون درباره مردی آبرومند به نام آقای شکوهی‌ست که با همسر خود شوکت خانم زندگی می‌کند. آن‌ها دو دختر به نام‌های رکسانا و ماندانا دارند که هردویشان ازدواج کرده و درگیر زندگی شخصی خودشان هستند.

آقای شکوهی یک بازنشسته دولت است که سال‌ها در حوزه فرهنگ و هنر ممکلت خدمت کرده و هیچ‌گاه به رشوه گیری و کارهای خلاف روی نیاورده است. او به معنای واقعی یک انسان باشرافت، پاک و ساده است و در تمام طول زندگی‌اش به سمت خوش گذرانی و هرزگی نرفته و برای خانواده‌اش زحمت کشیده است. تا اینکه او بازنشسته می‌شود و فقر و تنگناهای مالی به سراغش می‌آید با اینکه شکوهی هیچگاه از گذشته خود ناراضی نیست و از درستکار بودن خودش رضایت دارد.

سرانجام همسایه ثروتمند و فضول خانواده شکوهی به نام حشمت خانم کارهایی می‌کند که باعث به وجود آمدن جنجال‌ها و مشکلات مختلفی برای آن‌ها می‌شود.

نمایش صوتی آمیز قلمدون برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی و هنر تئاتر از این اثر لذت وافری خواهند برد.

اکبر رادی را بیشتر بشناسیم:

او یکی از مهم‌ترین نمایشنامه نویسان تاریخ زبان فارسی به شمار می‌رود که توانست با پیشگامی در این عرصه تحولات مثبتی به وجود آورد و آثار هنری باکیفیتی بنویسد. اکبر رادی (Akbar Radi) در سال 1318 در شهر رشت به دنیا آمد و به گفته خودش در اوج جوانی یعنی دهه 30 شمسی با تماشای تئاتر خانه عروسک هنریک ایبسن علاقه زیادی به نمایشنامه نویسی و هنر تئاتر پیدا کرد.

پس از آن بود که تصمیم به نگارش نمایشنامه گرفت و در سال 1338 نخستین اثر خود با نام «روزنه آبی» را نوشت و مورد پسند احمد شاملو قرار گرفت. دو سال طول کشید تا این نمایشنامه منتشر شود؛ البته جلال آل احمد قرار بود زودتر آن را به چاپ برساند اما خواهان تغییراتی در متن اصلی بود که اکبر رادی قبول نکرد.

اکبر رادی از هنرمندانی شناخته می‌شود که همواره درد و مشکلات مردم را در نوشته‌های خود بازتاب داده و از طبقه روشنفکر و متوسط جامعه نیز بسیار استفاده کرده است. در واقع رادی خودش را طرفدار چخوف و ایبسن می‌داند و در آثار خود از این دو شخص الگو گرفته است. همچنین عده‌ای سبک اصلی این نمایشنامه نویس را رئالیسم انتقادی می‌دانند؛ با این حال آثار او در سبک‌های دیگر نیز نوشته شده است.

سرانجام اکبر رادی در دی ماه سال 1385 دار فانی را وداع گفت. او در طول حیات خود بیش از 35 نمایشنامه را نگاشت که برخی از آن‌ها عبارتند از: «از پشت شیشه‌ها، ارثیه ایرانی، آهسته با گل سرخ، پایین گذر سقاخانه، پلکان، افول، مرگ در پاییز، تانگوی تخم مرغ داغ و...»

در بخشی از نمایش صوتی آمیز قلمدون می‌شنویم:

«صدای خنده‌های بشاش زنانه»

شکوهی با همان ربدوشامبر و عینک ذره بینی از آشپزخانه بیرون می‌آید. در حالیکه ماندانا و رکسانا از دو سمت زیر بالش را گرفته‌اند و خنده کنان و صمیمانه او را به طرف کاناپه می‌برند. ماندانا کی زرد جیری را به ساعد انداخته؛ رکسانا کیف ورنی مشکی براقی به شانه حمایل کرده. هردو زیبا و خوش قواره‌اند و مانتوی سنگین و مد پوشیده‌اند.

ماندانا: آی آی آی خوب تو آشپزخونه مچ‌تون رو گرفتیم.شکوهی را با ملاطفت می‌نشاند.

- خب خب خب...خانم خانوما، شازده خانوما خوش اومدین، صفا آوردین.

رکسانا: نه نشد اول باید بابا نقلی باید بگه تو آشپزخونه خلوتی چیکار می‌کرده؟

- ای سیاه طلای من! وقتی مامان خونه نیست، بابا نقلی توی آشپزخونه چیکار میتونه بکنه؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
مقدمه
44 دقیقه
جنین
48 دقیقه
رویا
54 دقیقه
تولد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی آمیز قلمدون
نویسنده
راویعلی کاظمی، بیژن گنجعلی، نگار داستان پور، امیر دردشتی، فیروزه محمدی، هاله رنجبر
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی آمیز قلمدون

Nina R
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
مکالمات شوکت خانم با آمیرزا گویش یک بانوی اصیل تهرانی رو به تصویر میکشید و شنیدن این کتاب صوتی خالی از لطف نیود ممنونم از خانم و آقای راوی با صدای زیباشون
sepideh hosseini
۱۴۰۰/۴/۱۸
وای عالی بود خیلی جذاب با گویندگی عالی که ادم خودشو تو اون شرایط تصور میکرد چقدر به دایره لغاتم اضافه کرد.
نرگس قمبریان
۱۴۰۱/۷/۱
صدای بازیگران خوب انتخاب نشده و یکنواخت هست و اینجوری کسل کننده میشه
m salimi
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خیلی خوشم نیومد. توصیه نمی‌کنم
مریم غریبوند
۱۴۰۰/۱۰/۹
صداها جذابیت نداشتند..
amir hashempour
۱۴۰۰/۴/۳
اولین کتاب گویا که گوش میدم.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه نمایش صوتی آمیز قلمدون

برای دریافت نمایش صوتی آمیز قلمدون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.