معرفی و دانلود نمایش صوتی سه خواهر

عکس جلد نمایش صوتی سه خواهر
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی سه خواهر

نمایش صوتی سه خواهر نمایشنامه‌ای از آنتون چخوف است که به فقر و فلاکت و ناامیدی مردم روسیه و نابودی اشرافیت در این کشور در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می‌پردازد.

نمایشنامه صوتی سه خواهر (Three Sisters) داستان زندگی و دردسرهای خانواده پروزروف را روایت می‌کند. اعضای این خانواده سه خواهر به نام‌های اولگا، ماشا و ایرینا و همچنین برادرشان آندره‌ئی هستند. آن‌ها از زندگی و شرایط خود رضایت ندارند و امید به آینده در وجودشان رخت بربسته و آن را تیره و تار می‌بینند.

آغاز این نمایشنامه با احتمالات فراوان همراه است. تنها آرزو و امید ایرینا خواهر کوچک‌تر بازگشت به روسیه است. خواهر بزرگ‌تر اولگا، فردی بدبین و درگیر با گذشته است. او نقش مادر را در خانواده ایفا می‌کند که سعی دارد با شور و شوق و هیجانات ایرینا همراهی کند. ماشا خواهر میانی دختری عصبی است که انگار با همه دعوا دارد.

با ورود ورشینین به زندگی این سه خواهر، همه چیز رنگ و رو و شکل دیگری به خود می‌گیرد. او همان فرد آگاه و باهوشی است که ماشا برای تغییر در سبک زندگی کسالت‌بارش نیاز دارد. او که از ازدواجش با کولیجین دلسرد شده، علاقه‌ای پنهان به ورشینین در خود احساس می‌کند.

این سه خواهر، دخترانی جوان، تحصیل کرده و بافرهنگ هستند که از کودکی در مسکو زندگی کرده‌اند اما از حدود یازده سال پیش در شهری کوچک در حاشیه یک روستا به کار و زندگی مشغول هستند.

شهر مسکو در این نمایش‌نامه نقش پررنگی دارد. سه خواهر مدام به آن فکر می‌کنند و همواره در آرزوی برگشت به این شهر به سر می‌برند. مسکو شهری است که آن‌ها بهترین و شادترین روزهای زندگی خود را در آن سپری کرده‌اند و برایشان نماد کمال است. با پیش رفتن نمایش، این سه خواهر بیشتر از قبل و کم‌کم از رویاهایی که در سر داشتند فاصله می‌گیرند.

نمایشنامه سه خواهر زنانه‌ترین نمایش‌نامه آنتوان چخوف (Anton Chekhov) است. او در این نمایشنامه سعی دارد آرمان‌های نسل جوان و فرهیخته روسیه را به نمایش بگذارد. آرمان‌هایی که گویی امید و راهی برای رسیدن به آن نیست و فقط حسرت یک گذشته خوب برایشان باقی می‌ماند.

با آنتوان چخوف بیشتر آشنا شویم:

آنتون پاولوویچ چخوف پزشک، داستان‌نویس، طنزنویس و نمایشنامه‌نویس برجسته روس در 29 ژانویه 1860 در تاگانروگ به دنیا آمد. آنتوان در سال‌های پایانی دبیرستان در تاگانروگ به دیدن تئاتر و نمایش‌های مختلف می‌رفت و اولین نمایشنامه خود با نام بی‌پدری و سپس کمدی آواز مرغ بی‌دلیل نبود را در این دوره نگاشت. او در این سال‌ها توانست مجله‌ای غیررسمی و دست‌نویس با نام الکن را به چاپ برساند.

چخوف در اواسط سال 1880 به دانشگاه مسکو رفت تا در رشته پزشکی به تحصیل بپردازد. در همین سال اولین مطلب او منتشر شد. به همین دلیل از این سال به عنوان مبدأ تاریخی آغاز نویسندگی چخوف یاد می‌کنند. او در سال‌های 1880 تا 1884 هم‌زمان با آموختن پزشکی با نام‌های مستعاری مثل اولیس، آنتوشا چخونته، برادر برادرم، آدم کبد گندیده و... در مجله‌های فکاهی داستان و طنز منتشر می‌کرد. نخستین مجموعه داستانش با نام قصه‌های ملپامن در سال 1884 به چاپ رسید.

آنتوان چخوف در 15 ژوئیه 1904 بر اثر بیماری سل و خون‌ریزی مغزی درگذشت. از دیگر آثار او می‌توان به ایوانف، مرغ دریایی، دایی وانیا، باغ آلبالو، آواز قو، عروسی، خواستگاری، در جاده بزرگ، از دفترچه خاطرات یک دوشیزه، بوقلمون‌صفت، نشان شیر و خورشید و... اشاره کرد.

در بخشی از نمایش صوتی سه خواهر می‌شنویم:

{دو تخت‌خواب یکی طرف راست و دیگری سمت چپ، به وسیله پرده‌ای که وسط اتاق کشیده‌اند از هم مجزا شده‌اند. دوی بعد از نصفه‌شب است. بیرون صحنه آژیر خطر آتش‌سوزی که تا مدتی ادامه داشته به گوش می‌رسد. اهل منزل هنوز به رخت‌خواب نرفته‌اند. ماشا روی کاناپه دراز کشیده و طبق معمول سیاه پوشیده. اولگا و آنفیسا به درون می‌آیند.}

- حالا اونجا نشستن. پایین پله‌ها. هی بهشون می‌گم بیاین بالا. خوب نیست اونجا بشینید. اونا هم همین‌طور گریه می‌کنن. می‌گن نمی‌دونیم پاپامون کجاست. شاید توی آتش‌سوزی سوخته. چه فکرایی! چند نفرم توی حیاطن. نیمه‌لخت.

{اولگا لباسی از اِشکاف برمی‌دارد.}

- ننه این بالاپشت خاکستریه رو بگیر. این یکی رو هم. اینم یه بلوز با این دامن. وای خدایا! چه حادثه‌ای! مثل اینکه همه اهالی خیابون کیمسانُفسکی سوختن. اینو بگیر. این یکی رو هم.

{لباس‌ها را توی بغل آنفیسا می‌اندازد.}

- خانواده ورشینین بیچاره‌ها هول کردن. خونه‌شون از آتش‌سوزی قِسِر در رفته. مجبورن شب اینجا بمونن. نباید بذاریم برن خونه‌شون. حیوونکی فتوتیک دار و ندارشو از دست داده. هیچ چیز براش نمونده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه
46 دقیقه
پرده اول
43 دقیقه
پرده دوم
37 دقیقه
پرده سوم
42 دقیقه
پرده چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی سه خواهر
نویسنده
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی سه خواهر

sarah shmhmdi
۱۴۰۲/۸/۲۳
فک کنم ترجمه برای زمان شاه بوده (تماما توش از واژه "سلام جونم" استفاده شده بود.
و کلا این سبک نوشته‌های چون خیلی خیلی خیلی دیگه قدیمی شدن، میزان دغدغه شخصیت‌ها و نوع رفتارشون برای نسل جدید جالب نیست...
سیمین شمس
۱۴۰۱/۱۲/۴
آنتوان چخوف به طنزپردازی مشهور بوده، اما فضای این داستان آکنده از غم و اندوه و ناامیدی بود!؟، هر کدام از شخصیت‌های داستان در دنیای خیالات خودشان سیر میکردن
محبوبه آقاعلی خان بزاز
۱۴۰۱/۵/۱۳
من خوانشش رو دوست داشتم، نمایشش رو هم قبلا دیده بودم و دوست داشتم کارهای چخوف ارتباط خوبی برقرار میکنه ولی باید قبل از دیدن نمایش خلاصه نمایش رو بخونی
فاطمه
۱۴۰۲/۱۲/۳
عالی بود فقط قبلش باید یه خلاصه از داستان رو بخونی بعد گوش کنی
سید علی اکبر هاشمی
۱۳۹۹/۱۱/۳
کتاب زیاد خوبی نبود از چخوف بعید بود بود همچین کتاب مزخرفی بنویسه!
سهیلا اوجاقی
۱۴۰۲/۹/۲۶
نمایشنامه خوب بود با صدای عالی
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
تکرار لذت بخشی بود
ممنون
فرزانه رازه
۱۴۰۰/۲/۲۲
خوانش افتضاح است.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه نمایش صوتی سه خواهر

برای دریافت نمایش صوتی سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.