معرفی و دانلود کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی: برنامه تمرینات ذهنی پیش از شروع مسابقه برای پیروزی

عکس جلد کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی: برنامه تمرینات ذهنی پیش از شروع مسابقه برای پیروزی
قیمت:
۶۹۵۰۰ ۳۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی: برنامه تمرینات ذهنی پیش از شروع مسابقه برای پیروزی

کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی نوشته‌ی جیسون سلک، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی ورزشی است که به موضوع اهمیت آمادگی ذهنی در مسابقات ورزشی می‌پردازد. کتاب حاضر کاملاً کاربردی است و دارای دستورالعمل‌هایی ساده همراه با مصادیق عملی در ورزش‌های مختلف می‌باشد.

درباره کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی

جیسون سلک (Jason Selk) در جایگاه یک روانشناس ورزشی تجربه‌ی همکاری با بسیاری از برندگان مدال طلای المپیک، ستارگان لیگ‌های برتر، پیشتازان امتیازبندی NCAA و بسیاری دیگر از ورشکاران حرفه‌ای و آماتور را داشته و در جهت ارتقای توانایی‌های ذهنی به آنان کمک کرده است. شیوه‌ای که او برای بهبود توانایی‌های ذهنی ورزشکاران به کار برده و می‌برد برنامه‌ی سرسختی ده دقیقه‌ای نام دارد. این برنامه مواد ضروری لازم برای حصول آمادگی ذهنی را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد.

شاید از عنوان کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی (10minute toughness) چنین برداشت شود که ورزشکاران می‌توانند در ده دقیقه خود را برای رقابتی موفق آماده کنند؛ در صورتی که منظور از آن این است که ورزشکاران می‌بایست روزانه ده دقیقه را به تمرکز بر توانمندی‌ها و فکر کردن به اهداف خود اختصاص دهند تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسند. چیزی که برنامه‌ی سرسختی ده دقیقه‌ایِ مولف کتاب حاضر را از دیگر برنامه‌های موفقیت متمایز می‌کند سادگی و محسوس و کاربردی بودن آن است. ورزشکاران با به کار بستن این برنامه فرایند موفقیت را به‌طور روزانه تمرین می‌کنند که این امر سبب تقویت ذهن شده و احتمال تحقق اهداف را افزایش می‌دهد.

کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی در ده فصل تدوین شده و تمرین‌های مختلفی را برای سرسختی ذهنی در خود جای داده است. تمرینات ذهنی برای عملکرد بالا چه در زمین و چه در خارج از زمین ضروری است؛ اما کافی نیست. شما به یک برنامه‌ی ثابت روزانه برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید. با استفاده از تکنیک‌های این کتاب شما می‌توانید به یکی از بهترین افراد در زمینه‌ی فعالیت خود تبدیل شوید و خیلی راحت رقیبانتان را از میدان به در کنید. فقط کافی است روزی ده دقیقه را به تمرکز بر روی توانایی‌ها، اهداف و خواسته‌های خود اختصاص دهید.

حالا زمان آن رسیده که برنده‌ی مسابقه باشید؛ پس: برای افزایش توانایی‌های خود در شرایطی که تحت فشار هستید، یک برنامه‌ی ذهنی خاصی طراحی کنید، به‌هم‌ریختگی ذهنی را پاک کنید، تمرکز رقابتی خود را بهبود ببخشید و از یک برنامه‌ی هدف‌گذاری مؤثر برای دستیابی به نتایج دلخواهتان استفاده کنید.

کتاب حاضر را انتشارات حتمی چاپ و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی

  • این کتاب یک برنامه‌ی تمرین ذهنی بسیار قوی است و من حس می‌کنم که در نوع خود بهترین است. (جف ویلکینز)

  • کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی به بازیکنان کمک می‌کند که سرسختی ذهنی مورد نیاز برای موفقیت را توسعه دهند. (والت جوکتی، مدیر کل قهرمانی جهان در سال 2006)

  • جیسون سلک انرژی و زمان زیادی را صرف توسعه‌ی برنامه‌های آموزشی مؤثر ذهنی و کارگاه‌های مربیگری کرده است. او واقعاً متعهد است که به افراد و تیم‌ها کمک کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. (پیتر ویدمار، دارنده‌ی مدال طلای المپیک)

کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مربیان، ورزشکاران و دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی: برنامه تمرینات ذهنی پیش از شروع مسابقه برای پیروزی می‌خوانیم

نوشتن اهداف و اجازه‌دادن به دیگران برای آگاهی از اهدافتان، حائز اهمیت است. یادداشت‌های اهداف و همچنین صحبت درمورد آن‌ها، اهداف را به بخشی از واقعیت‌های شما تبدیل می‌کند. هرچه بیشتر اهداف خود را ببینید و آن‌ها را به خود یادآوری کنید، بیشتر از حالت ناخودآگاهی درمی‌آیند و به سمت آگاهی می‌روند. از طرف دیگر، نوشتن و صحبت درمورد اهداف، انگیزه و مسئولیت شما را در قبال دسترسی به اهداف افزایش می‌دهد. یکی از مراجعانم بعد از رقابت در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان به من گفت: پیروزی من، تحت‌تأثیر مردم سراسر جهان بود. به هر کس که می‌شناختم گفته بودم که من پیروز می‌شوم. همین موضوع به‌تنهایی وادارم کرد که سخت‌تر کار کنم؛ چراکه نمی‌خواستم خودم و هیچ‌کس دیگری را ناامید کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
درباره نویسنده
پیشگفتاری از جف ویلکینز
قدردانی نویسنده
مقدمه
مرحله یکم: تمرینات ذهنی
فصل اول: تمرکز در تنفس/ کنترل بیولوژیکی بدن
فصل دوم: بیان عملکرد ساده و عینی
فصل سوم: فیلم‌های برجسته‌ی شخصی/ باورکردن در دیدن است
فصل چهارم: بیان هویت خودتصویرهای مؤثر
فصل پنج: یک‌بار دیگر تنفس متمرکز/ مرحله دوم تدوین اهداف برای رسیدن به موفقیت
فصل ششم: تدوین مؤثر اهداف/ ساختن رویا و دستیابی به آنها
فصل هفتم: پاداش‌های شخصی/ تقویت انگیزه
فصل هشتم: نکاتی چند در مورد قدرت اهداف/ برای آسان‌کردن رقابت، سخت تمرین کنید
مرحله سوم: تمرکز خستگی‌ناپذیر کنید
فصل دهم: ابزار مبتنی بر راه‌حل
فصل یازدهم: سرسختی ذهنی
بدانیم چگونه و در مورد چه چیزی فکر کنیم
ضمیمه الف: آموزش ذهنی در طول سال
ضمیمه ب: کاربرگ‌ها
اصطلاحات ضروری
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی: برنامه تمرینات ذهنی پیش از شروع مسابقه برای پیروزی
نویسنده
مترجممحسن پورمنتی، مجتبی دهستانی اردکانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-6904-51-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۵۰۰ ۳۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی

امیرحسین محمدزاده
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب فوق العاده ایه نه تنها واسه ورزشکاران حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای توصیه می‌کنم بلکه حتی واسه آماتور‌ها واسه پیشرفت توی هر ورزشی فوق العاده است حتی توی زندگی غیر ورزشی هم به درد میخوره
علی جمالی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب بسیار عالی برای انواع ورزش‌ها و بخشیش برای زندگی
مهاد
۱۴۰۲/۹/۲۶
تکنیک تنفس واقعا عالی است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی

برای دریافت کتاب 10 دقیقه سرسختی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.