معرفی و دانلود کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال

برای دانلود قانونی کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال

کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال، این وسیله‌ی بدنسازی و ابزار تمرین آمادگی جسمانی را معرفی کرده و مشخصات و انواع آن را توضیح می‌دهد. این کتاب راهنما پس‌ازاینکه تاریخچه و نحوه‌ی تکامل توپ بوسوبال را تشریح می‌کند، بیش از صد تمرین متفاوت را به مخاطبان ارائه می‌دهد که هر کسی در هر سطحی از آمادگی، از آماتور تا حرفه‌ای، می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

درباره‌ی کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال

در سال 1999 یک مربی آمریکایی به نام دیوید وِک، ابزاری برای تمرین و آمادگی جسمانی ابداع کرد که به‌سرعت با استقبال ورزشکاران مواجه شد. ابزار او شبیه نیم‌کره بود؛ یک‌سوی آن صاف و سخت و سمت دیگر آن توپی نیم‌دایره بود که از لاستیکی منعطف ساخته می‌شد. وک نام این وسیله را بوسوبال گذاشت. اساس بوسوبال بر حفظ تعادل است، چون وقتی ورزشکار روی این توپ نیم‌کره می‌ایستد، باید به هر شکلی تعادلش را حفظ کند و خود را نگه دارد. همین تلاش است که باعث می‌شود ورزشکار عضلات قدرتمندتری پیدا کند و قدرت جسمانی‌اش بیشتر شود. در مراحل پیشرفته‌تر، مربیان تمریناتی مثل شنای سوئدی، پلانک یا پرش را با بوسوبال ترکیب می‌کنند که آن را سخت‌تر می‌کند. کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال نوشته‌ی مهدی ذاکراکبری، یاسر جانباز، محسن هادی طحان و امیر آذربویه، این ابزار ورزشی را معرفی و مشخصات و انواع آن را تشریح می‌کند. همین‌طور به تاریخچه‌ی آن می‌پردازد و سیر تکامل این وسیله‌ی پرطرفدار ورزشی را در این دو دهه بیان می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم توپ بوسوبال دوطرفه بودن آن است. یعنی می‌توان از هر دو سمت آن، چه سمت تخت و چه طرف دایره‌ی آن استفاده کرد. گاهی می‌توان سمت صاف را روی زمین گذاشت و از سمت نیم‌دایره برای تمرین استفاده کرده و گاهی هم می‌توان طرف گرد را روی زمین قرار داد و روی سطح صاف آن تمرین کرد. در هر دو شکل آن، توپ بوسوبال حالتی نامتعادل دارد و ورزشکار باید با تمرکز و دقت، خود را متعادل نگه دارد. این وضعیت باعث می‌شود عضلات مختلف بدن، از بالاتنه تا هسته‌ی میانی و پایین‌تنه درگیر شده و به‌مرور تقویت شوند. ویژگی دیگر بوسوبال کاهش احتمال آسیب است. حرکت روی سطحی ارتجاعی و منعطف ریسک صدمه به مچ و قوزک پا را خیلی کمتر می‌کند. به خاطر همین ویژگی‌هاست که از توپ بوسوبال در تمرینات آمادگی خیلی از ورزش‌ها استفاده می‌شود. امروز که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خانه و به‌تنهایی تمرین کنند، بازهم این توپ کوچک و سبک بسیار کاربردی است و این امکان را فراهم می‌آورد. مهدی ذاکر اکبری، یاسر جانباز، محسن هادی طحان و امیر آذربویه در کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال، انواع تمرینات آمادگی جسمانی و بدن‌سازی را با این وسیله آموزش می‌دهند. این تمرین‌ها برای عضلات و قسمت‌های مختلف بدن کاملاً مفید است و به فرد کمک می‌کند آمادگی و فرم بدنش را حفظ نماید.

کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال را انتشارات حتمی چاپ کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید در خانه با بوسوبال تمرین کنید، این کتاب می‌تواند راهنمای مناسبی برایتان باشد. همین‌طور ورزشکاران و مربیان هم می‌توانند از این راهنما بهره ببرند.

در بخشی از کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال می‌خوانیم

ملاحظات ایمنی

1. قبل از استفاده از توپ بوسوبال و یا هر وسیله ورزشی دیگری، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما بایستی تعداد ضربان قلب مناسب با سن شما را در هنگام استفاده از این توپ مشخص کند. برخی از برنامه‌های تمرینی خاص و همچنین دستگاه‌های ورزشی ممکن است برای تمامی افراد مناسب نباشد.

2. افراد معلول و کم‌توان جسمی حتما بایستی قبل از استفاده از توپ بوسوبال با پزشک خود مشورت داشته باشند.

3. در استفاده از توپ بوسوبال و یا هر دستگاه ورزشی دیگری به بدن خود فشار بیش از حد نیاورید.

4. شما باید تفاوت میان میزان درد خوشایند، مانند خستگی و میزان درد بد که منجر به صدمات جدی می‌شود را بدانید. در هر زمانی که احساس درد شدید، گیجی،‌ درد در قفسه سینه، ضربان قلب نامنظم،‌ گزگز، تنگی نفس و ... کردید، به سرعت تمرین را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-600-355-511-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال

برای دریافت کتاب 110 تمرین با توپ بوسوبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.