معرفی و دانلود کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان

برای دانلود قانونی کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان

کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان نوشته‌ی هرمان کال، ویلیام براون و لئون مارتل، گزارشی از پیشرفت کار در مؤسسه هادسون روی مسائلی از جمله رشد جمعیت، توسعه­ اقتصادی، انرژی، غذا و محیط‌ زیست است که در حال حاضر، محل تمرکز عموم مردم در سراسر جهان محسوب می‌شود.

هرمان کال (Herman Kahn)، ویلیام براون و لئون مارتل در این کتاب تلاش می‌کنند تا از دید آیندگان اوضاع را بررسی و بیان کنند. در حقیقت تا به امروز اگر تحقیقی هم درباره‌ی آینده‌ی جهان صورت گرفته به سال‌های بسیار دور مربوط می‌شود اما کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان (The next 200 years: a scenario for America and the world) به جای پرداختن به سال‌های بسیار دور به تأثیر اقدامات امروز بشر در دو قرن آتی می‌پردازد. در مجموع این کتاب، به نگرانی‌های انسان امروزی نسبت به سال‌های آینده می‌پردازد و نقش کشورها و سیاست‌های دولت‌‍ها را در خصوص این وقایع بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب 200 سال آینده می‌خوانیم:

در چند سال گذشته، بسیاری از افراد نگران بودند، و مردم باهوش عواطف بدبینانه قوی را درباره تحولات اقتصادی، فناوری و توسعه‌ی صنعتی ابراز داشتند. در ابتدا، این احساسات روی نابرابری‌های چشمگیر و غالباً در حال رشد پیرامون سلامت جسمی، نه‌فقط بین ملت-های فقیر و ثروتمند، بلکه درون خود ملت‌های ثروتمند وجود داشت. اخیراً، نگرانی فزاینده‌ای درباره‌ی آلودگی و نابودی احتمالی بسیاری از منابع طبیعی وجود دارد و تردیدهای جدی درباره‌ی ادامه‌ی این مصرف "نامتناسب" افزایش یافته است. تردیدها غالباً سوالاتی درباره‌ی حق اخلاقی کشورهای ثروتمند برای استفاده از بسیاری از منابع "تجدیدناپذیر" یا کمیاب و قیمت‌هایی که به طور ناعادلانه‌ای کم در نظر گرفته می‌شوند، مطرح می‌کنند.

از سوی دیگر، یک نگرانی فزاینده نیز درباره‌ی احتمال بروز یک نظم اقتصادی جدید که در آن ملت‌های جهان سومی که از نظر منابع، غنی هستند ممکن است به کارتل‌ها بپیوندند و قیمت کالاهای خود را افزایش دهند، وجود دارد. بنابراین، باید پیش‌دستی کرده و مازاد آنچه در فرآیند تولید در دسترس قرار می‌گیرد، را برای خود نگه داریم. ممکن است این نظم جدید، به طور دائم، آبادانی و رونق ملت‌های ثروتمند را کاهش و زندگی را برای ملت‌هایی که از نظر منابع، فقیر و آن‌هایی که قادر نیستند به یک کارتل بپیوندند، قابل تحمل کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات281
زبانفارسی
شابک978-622-6885-30-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان

javad Maiaja
۱۴۰۰/۹/۳
عالی بود این کتاب بای
انتشارات پشتیبان
۱۳۹۸/۱۰/۸
عالی بود این کتاب
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان

برای دریافت کتاب 200 سال آینده: سناریویی برای آمریکا و جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.