معرفی و دانلود کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه

برای دانلود قانونی کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه

کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه نوشته‌ی هرمان کان، پال دراگوس آلیجیکا و کنث واینستاین به اندیشه‌های هرمان کان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مغزهای متفکر استراتژی‌های نظامی می‌پردازد.

در زمان مرگ نابه‌هنگام هرمان کان در سال 1983، دوستان و مخالفان این اندیشمند بزرگ یک صدا او را «صاحب یکی از قوی‌ترین و خلاق‌ترین مغزهای جهان» می‌دانستند. کان یکی از برجسته‌ترین و نامدارترین دانشمندان آینده‌پژوهی و به نوعی بنیان‌گذار این رشته به حساب می‌آمد. او خدمات حیاتی و گسترده‌ای در زمینه‌ی بحث‌های توسعه اقتصاد جهانی، تأثیر آن بر جوامع انسانی و محیط زیست ارائه داد و همچنین یکی از بنیان‌گذاران، پیش‌گامان و شخصیت‌های مؤثر در حوزه‌ی مطالعات راهبردی بود.

آثار کان در سراسر جهان مورد استقبال پژوهشگران بود و آرای او در زمینه‌ی مسائل حساس و مهم عموم مردم امروز نیز که بیش از بیست سال از زمان مرگ غیرمنتظره وی می‌گذرد همچنان بدون تغییر استفاده می‌شوند. با وجود تأثیر انکارناپذیر استدلال‌ها و ایده‌های او بر رشته‌های گوناگون، میراث علمی هرمان کان همچنان محل بحث و تبادل نظر بوده و عمق و گستره خدمات وی شایسته مطالعه و تحلیل نظام‌مند است.

با توجه به این که کان نویسنده‌ای پرکار بود و در حوزه‌ها و موضوعات بسیاری نظریه‌پردازی و فعالیت می‌کرد، یافتن مفاهیم، روش‌ها و استدلال‌های کلیدی او هرگز آسان نبوده است. این دشواری به دو عامل اصلی برمی‌گردد: نخست، درازنویسی و پیچیدگی متن نوشته‌های کان است که مطالعه و تعریف ساختاری مشخص برای آثار او را دشوار می‌کند. عامل دوم، تأثیر عمیق آرای کان بر گفتمان عمومی جامعه است. شدت این تأثیر به گونه‌ای است که بخش عمده‌ای از آرای او چنان در تار و پود گفتمان جامعه تنیده شده است که گاهی می‌توان آن‌ها را به عنوان اصولی بدون نیاز به اثبات پذیرفت. موارد ذکرشده نشان می‌دهد که چرا تقریباً هیچ کتابی با هدف جمع‌آوری آراء و نظریه‌های کان و توضیح دلیل ناشناس ماندن این دانشمند بزرگ نوشته نشده است.

در کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه (The essential Herman Kahn) تلاش شده است تا این دشواری از پیش رو برداشته و برای اولین بار گزیده‌ای دقیق از مهم‌ترین آرا و نظریه‌های هرمان کان به عموم ارائه شود. زمان نسبتاً طولانی که از مرگ کان گذشته است به ما اجازه خواهد داد تا دور از هیاهو و جدل‌های مربوط به مناظره‌های جنجالی کان، بتوانیم برخی از عمیق‌ترین و ماندگارترین جنبه‌های آثار این دانشمند را شناسایی و بررسی کنیم. پال دراگوس آلیجیکا (Paul Dragos Aligica) و کنث واینستاین (Kenneth Weinstein) خلاصه‌ای از هزاران صفحه از آثار منتشرشده در دوران حیات هرمان کان (Herman Kahn)، یعنی مهم‌ترین و جالب توجه‌ترین ایده‌ها را ارائه می‌دهند.

در بخشی از کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه می‌خوانیم:

این فصل به برخی از مهم‌ترین شیوه‌هایی می‌پردازد که سلاح‌های هسته‌ای باعث تغییر و عدم تغییر در نظریه و اجرای جنگ نوین و برنامه‌ریزی دفاعی شده‌اند. در ابتدای کار ذکر این نکته ضروری است که عبارت «انقلاب» در مسائل جنگی غیردقیق است زیرا این عبارت تداعی‌کننده آن است که این تغییرات ناشی از پیشرفت یکباره سلاح‌های هسته‌ای است. در صورتی که، از سال 1945 تا 1982 «تحولات» زیادی در فناوری و سیاست‌های جنگ هسته‌ای رخ داده که سبب تغییرات، به وسعت آنچه بین جنگ داخلی و جنگ جهانی اول یا بین جنگهای اول و دوم جهانی رخ داده، شده است.

به طور واضح اساسیترین تحول رخ داده در کلاهک‌های هسته‌ای و بهبود بازده کیلوتن‌های انتقال یافته به ازای هر پوند ظرفیت حمل است که از 0.002 کیلو تن برای بمبی که در هیروشیما استفاده شد گرفته تا 2 کیلوتن در بمب‌های گزارش شده در اواسط دهه 1970 میلادی است که به معنی یک عامل از 1000 عامل در هر سی سال است یا ده عامل در هر دهه یا بیش از سه عامل در هر پنج سال. همچنین پیشرفت‌هایی شگرف در فناوری موشک بالستیک، دقت موشک، زیردریایی‌های هسته‌ای، قابلیت‌های موشک ضد بالستیک، موشک‌های کروز و غیره نیز رخ داده است. پیشرفت در انباشت روز به روز هر یک از این موشک‌ها پس از دیگری به طور فزایندهای ادامه‌دار بوده که تقریباً به شکل یک فرآیند تکاملی رخ نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تفکر درباره مسائل تفکرناپذیر، سناریوها، راهبردهای کلان و جنگ گرماهسته‌ای
نقطه عطفی جهانی: رشد اقتصادی، تغییر فرهنگی، و چشم‌انداز آینده
چالش آینده: آینده‌شناسی، روش‌شناسی، و سیاست‌پژوهی
وظایف پیش رو: مشاهده‌ها، توصیه‌ها، و بحث نهایی
ضمیمه: یادداشتی درباره زندگی و آثار هرمان کان
کتاب‌شناسی گزیده 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات367
زبانفارسی
شابک978-622-6350-63-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه

برای دریافت کتاب نقش اساسی هرمان کان در دفاع از اندیشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.