معرفی و دانلود کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم)

عکس جلد کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم)
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم)

کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم) اثر میان‌رشته‌ای، بحث‌برانگیز و ساختارشکن هرمان کان محسوب می‌شود که با لحنی آرام، منطقی و قانع کننده به مسائل مربوط به سلاح‌های هسته‌ای می‌پردازد.

کتاب جنگ گرماهسته‌ای (On thermonuclear war) در سال 2007 منتشر شد و در همان زمان جنجال‌های فراوانی با خود به همراه داشت. این کتاب با خود منطق را وارد قضیه هسته‌ای کرد تا از فاجعه جلوگیری کند. بخش عمده‌ای از این کتاب به مقابله با سلاح‌های هسته‌ای و جلوگیری و محدود کردن آن‌ها می‌پردازد.

هرمان کان را بیشتر بشناسیم:

شاید بد نباشد بدانید که هرمان کان (Herman Kahn) یک دانشمند راهبردهای نظامی در ایالات متحده‌ی آمریکا بود و نظریه‌ها و سخنرانی‌های ارزشمندی در زمینه‌ی سلاح‌های هسته‌ای از او به جا مانده است. وی در قرن بیستم میلادی در زمره‌ی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین چهره‌های علمی و سیاسی بود که با هر اظهارنظر خود تحولی بزرگ ایجاد می‌کرد.

در بخشی از کتاب جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم) می‌خوانیم:

دو جنگ اول، یعنی جنگ جهانی اول و دوم، بخشی از تاریخ هستند. ارزش اصلی بررسی آن‌ها در اینجا برای ما بهبود بخشیدن درک ما از چیزهایی است که می‌تواند واقعاً در جنگ و صلح اتفاق بیفتد. این اتفاق اغلب زمانی رخ می‌دهد که شخص نتایج یک تجزیه و تحلیل - همان طور که در این کتاب انجام گرفته است - را ارائه می‌دهد مبنی بر اینکه احتمالات روانشناسی، سیاسی و بروکراتیک اقدامات فرضی خاص از سوی برخی دولت‌ها باید ارزیابی شود. غالباً، تحیل‌گر تصور خواهد کرد که این احتمالات باید جدی گرفته شود اما برخی منتقدان او را به چالش می‌کشند و بیان می‌کنند که معقول نیست تصور کنیم که تصمیم‌گیرندگان واقعی یا دیگران بتوانند یا قادر باشند چنین کاری را انجام دهند.

بنابراین، مناسب است که بدانیم از نظر تاریخی چنین کارهایی انجام شده است. تاریخ به همان شکل تکرار نخواهد شد، با این حال ممکن است خودش را به شکلی دیگر تفسیر کند. در مواجهه با این پیشینه، شخص منتقد دیگر نمی‌تواند بگوید که اتفاقات خاص «نمی‌توانند» اتفاق بیفتند. او فقط می‌تواند بگوید که «بعید» است اتفاق بیفتند - که عبارتی بسیار ضعیف‌تر است. بنابراین، یکی از چیزهایی که ما باید سعی کنیم از جنگ‌های جهانی اول و دوم بیاموزیم به برخی جهت‌گیری‌ها درباره اینکه چه نوع اقدامات، شرایط و توانایی‌هایی در آینده امکان‌پذیر یا قابل قبول هستند مربوط می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای بر ویرایش
پیشگفتار
سخن نخست
تقدیر و تشکر
سخنرانی سوم: جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی هشتم
فصل هفتم: نقش تجزیه و تحلیل
فصل هشتم: گذشته‌ واقعی
فصل نهم: گذشته فرضی
فصل دهم: حال و آینده
فصل یازدهم: خلاصه‌سازی
فصل دوازدهم: مشکلاتی که باید به طور جدی در نظر گرفته شوند
پیوست‌ها
مقدمه
پیوست اول: بهبود در تدوین سیاست
پیوست دوم: پیشنهاد ایجاد یک سازمان یکسان‌سازی خسارات جنگی
پیوست سوم: اهمیت ویژه تأسیسات
پیوست چهارم: برنامه دفاع غیرنظامی پیشنهادی
پیوست پنجم: برخی از سؤالات و پاسخ‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات532
زبانفارسی
شابک978-622-6350-74-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم)

برای دریافت کتاب در جنگ گرماهسته‌ای (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.