معرفی و دانلود کتاب 24 ساعت بیابان: یک شبانه روز همراه با حیوانات بیابان

برای دانلود قانونی کتاب 24 ساعت بیابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 24 ساعت بیابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 24 ساعت بیابان: یک شبانه روز همراه با حیوانات بیابان

الیزابت هالدان و فلور استار در کتاب 24 ساعت بیابان شما را با فضای اسرارآمیز بیابان و حیواناتی که در آن مشغول زندگی هستند، آشنا می‌کنند. این کتاب با توضیحات و تصاویر جذاب خود اطلاعات خوبی پیرامون شگفتی‌های محیط‌های کم‌آب و راز و رمز حیات موجودات زنده در این شرایط در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب 24 ساعت بیابان

بیابان از دور یک فضای سرشار از ماسه، با آفتاب سوزان در روز، و تفاوت دما در شب است که موجوداتی چون مار و عقرب در آن زندگی می‌کنند. این نگاه غالبی‌ست که نسبت به فضای خشک بیابانی وجود دارد؛ اما همین فضای به‌ظاهر خشن و غیرقابل سکونت، محل زندگی بسیاری از حیوانات است که با وجود تمام ناملایمات، خود را با آن سازگار کرده‌اند.

در کتاب 24 ساعت بیابان (Desert: around the clock with the animals of the desert)، نوشته‌ی الیزابت هالدان (Elizabeth Haldane) و فلور استار (Fleur Star) گزارش یک شبانه‌روز کامل در محیط بیابانی را می‌خوانید و با اتفاقاتی که در هر ساعت از روز ممکن است در محیط یک بیابان اتفاق بیفتد به شکل کاملاً ملموس آشنا می‌شوید. همچنین در این کتاب درباره‌ی شیوه‌ی زندگی حیواناتی چون شتر، روباه صحرایی، سوسمار، غزال دورکاس و... اطلاعات جالبی به دست می‌آورید و تصاویر واضح و مستند کتاب شما را در حال‌و‌هوایی کاملاً مشابه واقعیت قرار خواهد داد.

کتاب 24 ساعت بیابان حاصل ترجمه‌ی گروهی مهشید صفری، مریم سلطانی و غلامعباس قنبریان است که انتشارات مرجع علم آن را در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های علمی قرار داده.

کتاب 24 ساعت بیابان مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به دانستنی‌ها و کتاب‌های علمی مصور می‌توانند از این اثر به‌عنوان یک راهنمای جامع بیابان‌شناسی استفاده کنند.

در بخشی از کتاب 24 ساعت بیابان می‌خوانیم

در این کتاب ما یک روز کامل را در صحرای آفریقا سپری می‌کنیم و به موجوداتی که در آن جا زندگی می‌کنند می‌نگریم. در طول روز ما به سوی حیواناتی که شکل آن‌ها در زیر نشان داده شده است باز می‌گردیم تا ببینیم آن‌ها در حال انجام چه کاری هستند.

زمانی شترمرغ‌ها به صورت وحشی در صحرای بزرگ آفریقا زندگی می‌کردند. اکنون آن‌ها در بخش نیمه‌بیابانی از آفریقا به نام ساحل که در جنوب صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد زندگی می‌کنند که نشانه‌ای از گسترش بیابان خشک است. دما در بیابان می‌تواند بسیار گرم (در میانه یک روز تابستانی) و یا حتی بسیار سرد و یخبندان (در شب‌های زمستان) باشد۔ اگرچه این نبود آب است که یک بیابان را به وجود می‌آورد نه درجه حرارت شدید.

فهرست مطالب کتاب

ساعت 2 بعدازظهر چه می‌گذرد؟
آفت ملخ
دوستان پردار
زندگی در واحه
ساعت 6 عصر چه می‌گذرد؟
شتر صحرایی
تعقیب‌کنندگان شب
افعی‌های سمی
ساعت 10 شب چه می‌گذرد؟
در چنگال گربه‌ها
ضیافتی به سبک روباه
نیشی در دُم
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 24 ساعت بیابان: یک شبانه روز همراه با حیوانات بیابان
نویسنده،
مترجممهشید صفری، مریم سلطانی، غلامعباس قنبریان
ناشر چاپیانتشارات مرجع علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-7766-18-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 24 ساعت بیابان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب 24 ساعت بیابان

برای دریافت کتاب 24 ساعت بیابان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.