معرفی و دانلود کتاب AVR به زبان ساده: به همراه پروژه‌های کاربردی

عکس جلد کتاب AVR به زبان ساده: به همراه پروژه‌های کاربردی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب AVR به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب AVR به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب AVR به زبان ساده: به همراه پروژه‌های کاربردی

کتاب AVR به زبان ساده، بررسی میکروکنترلرهای AVR و کاربردهایی که دارند، آموزش‌های مفصلی از کدنویسی آن‌ها و پروژه‌های عملی و کاربردی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این منبع آموزشی برنامه‌نویسی AVR توسط الیوت ویلیامز نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب AVR به زبان ساده

میکروکنترلرها چیپ‌های الکترونیکی هستند که با برنامه‌ریزی برای آن‌ها و اتصال با قطعات دیگر در مدار الکترونیکی، یک کامپیوتر ساده و ابتدایی فراهم می‌شود. میکروکنترلرها در ساخت و کنترل سیستم‌های الکترونیکی کاربرد دارند و از این جهت یادگیری برنامه‌نویسی برای میکروکنترلرها حائز اهمیت است. ای‌وی‌آر (AVR)، نوعی ریزکنترلگر است که امکان برنامه‌نویسی آن‌ها با کامپایلر زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، در میان سایر ریزکنترلگرها، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. طراحی پیشرفته و دستورهای بهینه در این ریزکنترلگرها باعث شده حجم کدهای نوشته‌شده پایین‌تر بیاید و به سرعت اجرای کار افزوده شود. گسترش استفاده از AVRها، سبب شده تا اهمیت یادگیری برنامه‌نویسی برای آن‌ها نیز بالاتر برود. منابع آموزشی مختلفی برای یادگیری برنامه‌نویسی در این زمینه وجود دارند، اما کتاب AVR به زبان ساده (AVR Programming: Learning to Write Software for Hardware)، این مفاهیم را از پایه تا سطح قابل‌قبولی توضیح داده است که می‌تواند راهنمای جامعی برای مهارت‌آموزان باشد.

میکروکنترلرهای AVR تراشه‌هایی هستند که در ساخت بردهای آردوینو مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این کتاب آموزشی به شما کمک می‌کند تا لایه‌های انتزاعی ارائه‌شده توسط محیط آردوینو را کنار بگذارید و نحوه‌ی برنامه‌نویسی مستقیم برای میکروکنترلرهای AVR را بیاموزید. این روش کمک می‌کند ویژگی‌های این تراشه‌ها را بهتر درک کنید و بازدهی بیشتری را شاهد باشید. در هر فصل کتاب AVR به زبان ساده، جزئیات و نکات هر مبحث به صورت مفصل بیان شده و با تمرین‌ها و پروژه‌های طرح‌شده درک کامل‌تری را از AVR را به دست خواهید آورد.

با مطالعه‌ی دقیق این اثر قادر خواهید بود روی مجموعه‌ای از تراشه‌های AVR برنامه‌نویسی کنید، کدها و مدارها را گسترش دهید و دوباره از آن‌ها استفاده کنید و
به بیشترین قدرت و سرعت میکروکنترلر دست پیدا کنید. مضاف بر این‌ها، خواهید توانست پروژه‌های مختلفی را طراحی کنید و به طور کامل درک کنید که دلیل هر یک از اتفاقاتی که در فرایندهای کار با AVR رخ می‌دهد چه می‌تواند باشد.

کتاب حاضر توسط الیوت ویلیامز (Elliot Williams) نوشته شده و رضا پورمحمد آن را ترجمه کرده است.

کتاب AVR به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مهارت‌آموزان حوزه‌ی الکترونیک و برنامه‌نویسی سخت‌افزار پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب AVR به زبان ساده: به همراه پروژه‌های کاربردی می‌خوانیم

همان‌طوری که تقریباً تمامی پین‌ها می‌توانند به عنوان خروجی تنظیم شوند، به همین ترتیب می‌توان آن‌ها را به عنوان ورودی نیز پیکربندی نمود. این پین‌های ورودی می‌توانند با تشخیص مقدار بالا یا پایین ولتاژ به عنوان ورودی عمل کنند. اگر مقدار ولتاژ اعمال‌شده به پین از مقدار نصف بیشتر بود در این صورت به عنوان مقدار دیجیتالی یک و اگر از مقدار آستانه‌ی ولتاژ کمتر بود به عنوان مقدار صفر در نظر گرفته می‌شود. یک کلید را از یک طرف به منبع ولتاژ و از طرف دیگر از طریق یک مقاومت به زمین متصل کنید. با خواندن مقدار ولتاژ در حالی که کلید فشرده‌نشده مقدار بالا یا همان یک دیجیتال را دارید و اگر کلید فشرده شود مقدار ولتاژ پایین یا صفر را خواهید داشت. حال اگر این ولتاژها را به پین یک میکرو که به عنوان ورودی تنظیم شده است متصل کنید، با خواندن مقدار آن که نزدیک به صفر است، ولتاژ تغذیه‌ی میکرو می‌تواند کد را دریافت کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی میکروکنترلر
فصل دوم: برنامه‌نویسی AVR
فصل سوم: خروجی‌های دیجیتال
فصل چهارم: بازی کردن با بیت‌ها
فصل پنجم: سریال 0/1
فصل ششم: ورودی دیجیتال
فصل هفتم: مبدل آنالوگ به دیجیتال
فصل هشتم: وقفه‌ها
فصل نهم: معرفی تایمرها و کانترها
فصل دهم: مدولاسیون عرض پالس
فصل یازدهم: راه‌اندازی سروو موتورها
فصل دوازدهم: کار کردن با ال‌سی‌دی
ضمیمه: رجیسترهای کاربردی ابتدایی AVR

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب AVR به زبان ساده: به همراه پروژه‌های کاربردی
نویسنده
مترجمرضا پورمحمد
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-600-8871-63-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب AVR به زبان ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب AVR به زبان ساده

برای دریافت کتاب AVR به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.