معرفی و دانلود کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD

عکس جلد کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD

ژاستین یانگ در کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD به شرح نکاتی ارزشمند درباره‌ی تعمیر LCDها و عملکرد داخلی آن‌ها می‌پردازد و تجربیات و دانش سال‌ها فعالیت خود در این زمینه را با مخاطبان در میان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی نمایشگر و مانیتور LCD

مدت‌هاست که فناوری LCD جایگزین نمایشگرهای قدیمی شده و از آن در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها -از تلویزیون‌ها گرفته تا گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های دیجیتال- استفاده می‌شود. LCD مخفف عبارت (Liquid Crystal Display) است و تاریخچه‌ی ابداع آن به زمان آزمایش بر روی کریستال‌های مایع باز می‌گردد. در هسته‌ی یک نمایشگر LCD لایه‌ای از کریستال‌های مایع بین دو شیشه‌ی پلاریزه قرار گرفته است و مولکول‌های این کریستال‌ها با تغییر جهت در مسیر حرکت خود سبب عبور نور شده و تصاویر را ایجاد می‌کنند. صفحه نمایش‌های LCD از هزاران و یا حتی شاید بتوان گفت میلیون‌ها پیکسل تشکیل شده و این پیکسل‌ها در کنار هم می‌توانند تصاویر و فیلم‌های با کیفیت و کنتراست بالا را برای مخاطب به نمایش بگذارند.

از ویژگی‌های کلیدی و قابل‌‌توجه نمایشگرهای LCD که آن را از نمایشگرهای قدیمی متمایز می‌سازد کیفیت بالای تصویر ایجاد شده و استفاده‌ی کمتر از انرژی است، اما این نمایشگرها نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر خود دارای یک ایراد غیرقابل‌اغماض هستند؛ نمایشگرهای LCD نسبت به ضربه حساسند و ممکن است کارایی خود را از دست بدهند. از آن‌جایی که تقریباً تمام کارایی یک تلویزیون و یا گوشی هوشمند وابسته به نمایشگر آن است و در صورت اختلال در آن، کل دستگاه بلااستفاده می‌شود، مهم است که در صورت بروز حادثه بتوان نمایشگر را تعمیر کرد.

مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی نمایشگر و مانیتور اِل‌سی‌دی (LCD Monitor Repair) که توسط ژاستین یانگ (Jestine Yong) به رشته‌ی تحریر درآمده منبعی جامع و کامل برای آشنایی با عملکرد داخلی مانیتورهای LCD و مشکلات آن‌ها است. نویسنده در این کتاب از پایه‌ای‌ترین مباحث یعنی عملکرد LCDها آغاز به توضیح کرده و سپس به سراغ نکات کلیدی در تعمیر این نوع نمایشگرها رفته است. این کتاب که بر اساس سال‌ها تجربه‌ی نویسنده در این زمینه نگاشته شده، راهنمایی عالی برای کسانی است که می‌خواهند به‌طور حرفه‌ای به تعمیر این نوع دستگاه‌ها بپردازند.

کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی نمایشگر و مانیتور LCD به همت رضا پورمحمد به فارسی ترجمه و توسط نشر نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی نمایشگر و مانیتور LCD برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که به‌طور حرفه‌ای در زمینه‌ی تعمیر وسایل الکتریکی مشغول به کارند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD می‌خوانیم

یک پیکسل ازبین‌رفته پیکسل معیوبی است که به صورت تاریک روی صفحه ال سی دی باقی می‌ماند. پیکسل ازبین‌رفته همیشه سیاه است و در بک‌گراند سفید بیشتر نمایان می‌شود. پیکسل ازبین‌رفته زمانی ایجاد می‌شود که ترانزیستور که مقداری از نور را تولید می‌کند و توسط آن هر سه ساب پیکسل ظاهر می‌شود معیوب شده و نتیجهء آن ظهور پیکسل با مشکی دائمی است. پیکسل‌های ازبین‌رفته به رنگ مشکی ظاهر می‌شوند درحالی‌ که پیکسل‌های آسیب‌دیده یک رنگ ثابت مثل قرمز، آبی یا سبز دارند. پیکسل‌های ازبین‌رفته معمولاً همیشه باقی می‌مانند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD
نویسنده
مترجمرضا پورمحمد
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-600-8599-54-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD

برای دریافت کتاب مرجع تخصصی تعمیر و عیب یابی نمایشگر و مانیتور LCD و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.