معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو

عکس جلد کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو

کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو، تمامی اطلاعات لازم برای کار با این دستگاه‌‌های پیشرفته و دقیق را فراهم کرده است. روش‌های مختلفی برای کار با ماشین‌های سی.‌ان.‌سی وجود دارد که روش ماکرو، یکی از بهترین آن‌‌ها به‌ حساب می‌آید. اثر پیش رو را رو بخوانید تا ببینید محسن لطفی و علی بهرآبادی، مولفین این کتاب، دقیقاً چه روشی را برای کار با دستگاه‌های سی.‌ان‌.سی پیشنهاد می‌کنند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو

کتاب برنامه‌نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو، با رویکردی پروژه‌‌محور، کار با دستگاه‌‌های سی.‌ان.‌سی و برنامه‌ریزی آن‌ها را به مخاطب آموزش می‌‌دهد. همان‌گونه که حتما‌ً می‌دانید، دستگاه‌های سی.‌ان.‌سی در مدل‌های مختلف با کاربردهای متفاوتی روانه بازار می‌شوند. بعضی از این دستگاه‌ها برای ساخت و زیباسازی لوازم چوبی مانند مبل، قاب و تندیس‌های نفیس کاربرد دارند و بعضی دیگر برای کابینت و لوازم صنعتی. نویسنده‌های این کتاب توضیحات کاملی درباره دستگاه‌های سی.‌ان‌.سی مطرح می‌کنند. سپس اطلاعات جالبی درباره‌ی روش ماکرو برای برنامه‌نویسی و کار با این دستگاه‌ها در اختیار خواننده قرار می‌دهند. با این توضیحات، مخاطب فرا می‌گیرد که برنامه‌نویسی ماکرو را با وقت کمتری انجام دهد و دقت بیشتری برای این کار داشته باشد. اطلاعاتی که به‌ آن اشاره کردیم، در قسمت مقدمه‌ی کتاب مطرح می‌شود. مطالعه‌ی این مقدمه، خواننده را برای ورود به دنیای پیچیده و جذاب برنامه‌نویسی با روش ماکرو برای دستگاه‌های سی.‌ان‌.سی آماده می‌کند. در فصل دوم متغیرها و عبارت‌های لازم در روش ماکرو به مخاطب آموزش داده می‌شود. از آنجایی که این کتاب به برنامه‌نویسی پیشرفته دستگاه‌های سی.‌ان‌.‌سی می‌پردازد، محسن لطفی و علی بهرآبادی، مولف‌های این اثر، سومین فصل را به توضیح کامل و بررسی انواع متغیرها پرداخته‌اند.

در چهارمین فصل به بررسی عملگرهای ماکرو اشاره می‌شود. انشعاب و حلقه‌ها، مروری بر زیربرنامه‌ها، فراخوانی ماکرو، ایجاد حرکات پیچیده، برنامه‌نویسی پارامتریک، سیکل‌های سفارشی و پراب‌زنی، دیگر فصل‌های کتاب برنامه‌نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو به‌حساب می‌آید. راهبران دستگاه‌های سی.‌ان‌.سی با مطالعه‌‌ی این فصل‌ها، به‌راحتی می‌توانند طرح‌های پیچیده را برای کار با این دستگاه‌ها برنامه‌نویسی کنند. همان‌گونه که می‌دانید، دقت ایجاد طرح با دستگاه‌های سی.‌ان‌.سی بر روی چوب و فلز، بسیار زیاد است. اینجاست که اهمیت اطلاعات این کتاب خودنمایی می‌کند. آموزش‌های این کتاب همراه با تصویر است. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که مفاهیم برنامه‌نویسی ماکرو برای دستگاه‌‌های سی.‌ان.‌سی را به‌خوبی به مخاطب منتقل می‌کند. خوشبختانه محسن لطفی و علی بهرآبادی، مولف‌های این کتاب، تجربه‌‌ای درخشان در حوزه‌ی کار با دستگاه‌های سی.‌ان.‌سی و برنامه‌نویسی برای این دستگاه‌ها دارند؛ در نتیجه چیزی را از قلم نینداخته‌اند.

کتاب برنامه‌نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو، شرایطی برای شکوفایی خلاقیت برنامه‌نویس‌های این دستگاه‌ها مهیا می‌‌کند. این کتاب با معرفی و بررسی روش ماکرو برای برنامه‌نویسی دستگاه‌های سی.‌ان‌.سی، دست طراحانِ برنامه‌نویس را برای ایجاد سبک‌های جدید در کار با این دستگاه‌ها باز می‌‌گذارد تا خلاقیت بیشتری به‌خرج دهند و حسابی هنرنمایی کنند. محسن لطفی و علی بهرآبادی از زبانی ساده‌ برای انتقال مفاهیم برنامه‌نویسی کمک گرفته‌اند.

کتابی حاضر را موسسه‌ی فرهنگی - هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب برنامه‌نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو برای چه کسانی مناسب است؟

برنامه‌‌نویس‌های دستگا‌ه‌های سی.‌ان‌.سی، مخاطبین اصلی این کتاب به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو می‌خوانیم

انعطاف‌پذیری بیش از حد، زبان برنامه‌ریزی را نسبتاً بی‌نظم کرده و برنامه مستعد بروز خطا خواهد شد. ممکن است یک اشتباه غیرعمد برنامه‌نویس توسط ماشین درست تلقی شده و باعث به وجود آمدن عواقب نامطلوبی شود. این وضعیت بسیار محتمل است چراکه ممکن است برنامه‌نویسی ماکرو شامل محاسبات و منطق پیچیده باشد. به نظر نویسنده، نباید در جایی که یک مقدار صحیح لازم است، یک مقدار حقیقی مورد قبول قرار گیرد. علاوه بر آن کنترل فانوک (در حقیقت شاید تمام کنترل‌ها) یک متغیر تهی را در محاسبات ریاضی به‌عنوان یک متغیر با مقدار فرض می‌کند. این فرض غیرمنطقی است و ممکن است خطرناک نیز باشد. اشتباهات تایپی همیشه محتمل است. شاید سازندگان کنترل باید کامپایلرهای ماکروی خود را بهبود دهند و آن را مانند پاسکال زبانی منظم کنند. در حال حاضر برنامه‌نویس باید با دقت زیاد، منطقی را که توسط کامپایلرهای ماکرو دنبال می‌شود، بفهمد. این مشکل هنگام استفاده از Gکدها جدی‌تر است. کنترل اجازه‌ی استفاده از هر نوع معادله ماکرو به‌عنوان شماره Gکد را نمی‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: متغیرها و عبارت‌ها
فصل 3: انواع متغیرها
فصل 4: عملگرهای ماکرو
فصل 5: انشعاب‌ها و حلقه‌ها
فصل 6: مروری بر زیربرنامه‌ها
فصل 7: فراخوانی ماکرو
فصل 8: ایجاد حرکات پیچیده
فصل 9: برنامه‌نویسی پارامتریک
فصل 10: سیکل‌های سفارشی
فصل 11: پراب‌زنی (Probing)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-600-124-447-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۳۵,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو

برای دریافت کتاب برنامه نویسی پیشرفته ماشین‌های CNC به روش ماکرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.