معرفی و دانلود کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان)

عکس جلد کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان)
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان)

کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان) نوشتۀ شهریار اسکندری زنجانی و بهروز آفتابی گیلوان، اثری تخصصی و کاربردی در زمینه آواشناسی است که خود زیر مجموعه علوم زبان‌شناسی به شمار می‌آید.

آیا تا به حال به شیوه‌ی تولید صداهایی که در طول روز در اثر صحبت کردن خود و دیگران می‌شنویم توجه کرده‌اید؟ با وجود گستردگی و تنوع کتاب‌های آواشناسی در این زمینه، این اثر را می‌توان از جهتی مشابه آثار دیگر از نظر ساختار کتاب دانست و از جهتی متفاوت؛ برای مثال این کتاب مبتنی بر روش آموزش Explicit phonetic instruction (دستورالعمل صوتی صریح) است که با زبان فارسی و داده‌های فارسی تطبیق داده می‌شود.

نویسنده در جایی به بیان چرایی تألیف این کتاب اشاره می‌کند و می‌گوید: برای یافتن پرسشی که سال‌ها ذهنم را به خود مشغول کرده بود و جواب آن را حتی از برجسته‌ترین اساتید آواشناسی نیافتم، بر آن شدم تا با کمک همکارم، بهروز آفتابی گیلوان، پژوهشی را آغاز کنیم که شش سال به طول انجامید و این کتاب حاصل آن است. پرسش بنیادی نویسنده چگونگی رفتار ترکیبی صدای سایشی و میان‌دندانی TH در مجاورت با صداهای دیگر بود.

کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات ترجمه، زبان‌شناسی و آموزش زبان انگلیسی که در طول تحصیل خود حداقل دو واحد آواشناسی را می‌گذرانند از مخاطبان اصلی این کتاب به‌شمار می‌روند. افزون بر این، روش آموزشی نوین معرفی شده در این کتاب می‌تواند راه‌گشای مدرسان زبان انگلیسی در ایران در تدریس بخش آوایی زبان انگلیسی به فارسی‌زبانان باشد. زبان‌آموزانی که در زبان انگلیسی به سطح پیشرفته (advanced) رسیده باشند نیز می‌توانند برای تقویت لهجۀ انگلیسی خود از این کتاب که مخصوص فارسی‌زبانان است بهره ببرند.

در بخشی از کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان) می‌خوانیم:

Classroom Connection
What is a stress clash?
When two stressed syllables are too close to each other, sometimes a stress clash can occur. For example, in the phrase fourteen women, the final syllable of fourteen and the first syllable of women are both stressed. This can create a stress clash. To avoid it, native speakers of English unknowingly say fourteen women (with the stress on the first syllable of the word fourteen) instead. Likewise, in the phrase Chinese members, two stressed syllables have been placed consecutively, which results in a stress clash. So instead, we usually say Chinese members. Here is one last example of stress clash in English:

Do you live nearby?
She works at a nearby restaurant.
In the first sentence, the adverb nearby has occurred at the end of the sentence, so it is stressed on the second syllable, which is the syllable that is stressed in this word’s citation form.

فهرست مطالب کتاب

Preface
Acknowledgments
Chapter One: Phonetics, Phonology, and Transcription
Chapter Two: Articulatory Phonetics
Chapter Three: Plosives
Chapter Four: Fricatives
Chapter Five: Affricates
Chapter Six: Approximants
Chapter Seven: Nasal Stops
Chapter Eight: Consonants
Chapter Nine: Vowels Part I
Chapter Ten: Vowels Part II
Chapter Eleven: Syllable
Chapter Twelve: Stress and Schwa
Chapter Thirteen: Connected Speech
Chapter Fourteen: Intonation
Chapter Fifteen: Interviews with Outstanding Learners
Answer Key
References

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان)
نویسنده،
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات299
زبانانگلیسی
شابک978-622-6070-24-9
موضوع کتابکتاب‌های زبان شناسی، کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی
قیمت نسخه الکترونیک
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان)

برای دریافت کتاب English Phonetics and Phonology for Farsiphones (تلفظ و آواشناسی زبان انگلیسی برای فارسی زبانان) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.