معرفی و دانلود کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

عکس جلد کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری نوشته‌ی ریفت عبدالا و ماروا اسمیل، به شیوه‌ای کاربردی قابلیت استفاده از تکنولوژی WebGIS را برای مدیریت بحران و پیشگیری از حوادث آموزش می‌دهد.

کاربرد GIS چیست؟

در بسیاری از بخش‌های جهان، کاربردهای GIS در مدیریت حوادث به یکی از اجزاء ضروری برای فعالیت‌های مدیریت حوادث و شرایط اضطراری تبدیل شده است. در عملیات‌های مدیریت شرایط اضطراری، ملاحظات مربوط به زمان بی‌نهایت حیاتی هستند. اتخاذ تصمیمات مهم و واکنش سریع به موقعیت‌های سخت و حساس، نیازمند مدیران اضطراری می‌باشد. بعد فضایی داده‌های ژئوفضایی، آن را به عنصری بی‌نهایت مهم برای تصمیم‌گیرندگان در فازهای مختلف عملیات‌های مدیریت شرایط اضطراری تبدیل می‌کند.

برای سیاست‌گذاران، دارا بودن اطلاعات درست در زمان ایده‌آل جهت واکنش، آرایش یا تعدیل فجایع، حائز اهمیت می‌باشد. زمانی بودن حوادث، در بسیاری از مواقع، به مدیران شرایط اضطراری اجازه گردآوری به موقع داده‌های بحرانی را نمی‌دهد. تکنولوژی GIS قابلیت پر کردن شکاف درک و پژوهش شبیه‌سازی سناریوهای اضطراری و نشان دادن موقعیت‌های مختلف و مشخصه‌های زمانی آن‌ها را دارد.

از WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری استفاده می‌شود و مکانیسم‌هایی برای برنامه‌ریزی، واکنش و کاهش تاثیر حوادث در سطح‌های ملی، منطقه‌ای و ملی ایجاد می‌کند. همچنین WebGIS پیوندی میان کارکنان مدیریت شرایط اضطراری در سطح عملیاتی با برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیرندگان فراهم خواهد کرد.

کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری (WebGIS for Disaster and Management and Emergency Response) نوشته‌ی ریفت عبدالا (Rifaat Abdalla) و ماروا اسمیل (Marwa Esmail) از ده فصل تشکیل شده است. فصل اول به علم مدیریت حوادث و شرایط اضطراری می‌پردازد. فصل دوم مفاهیم پایه مدیریت حوادث و واکنش اضطراری را مورد بررسی قرار می‌دهد، در حالیکه فصل سوم بعضی از بنیان‌های فنی WebGIS و قسمت‌های مربوط به مولفه‌های سیستم‌ها را عرضه می‌دهد.

در فصل چهارم با بنیان‌های سیستم‌های WebGIS و محیط‌ها و معماری‌های مختلف مرتبط با سیستم‌های WebGIS آشنا خواهید شد. در فصل‌های باقی مانده موضوعاتی از قبیل اصول کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت حوادث، حدود و گستره محیط‌های غوطه‌ور و WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری، سیستم پشتیبانی از تصمیم WebGIS و رایانش ابری و WebGIS خواهید خواند.

در بخشی از کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری می‌خوانیم:

تحلیل مبتنی بر شبکه، تنوعی از عملیات‌های GIS فراهم می‌نماید که از آن‌ها می‌توان برای مدل‌سازی وابستگی متقابل زیرساخت استفاده نمود. عملیات‌های شبکه شامل عملیات‌های خط نظیر بافر می‌باشند، که از آن‌ها می‌توان برای استفاده از بافری با مسافت خاص اطراف یک ویژگی بر روی یک لایه زیرساخت استفاده نمود.

از عملیات ادغام (انحلال) می‌توان برای یکی نمودن ویژگی‌ها استفاده نمود (مثلا از عملیات ادغام می‌توان برای ادغام دو پاره خط در یک خط استفاده نمود. از عملیات تقاطع می‌توان برای اجرای عملیات‌های تقاطع ویژگی استفاده نموده به طور مثال، در مدلسازی شبیه‌سازی، از این وظیفه می‌توان برای تامین اطلاعاتی در مورد مشخصه‌های مکان استفاده نمود که در نتیجه تقاطع با یک ویژگی خاص نیاز به تقسیم شدن دارند. یکی از عناصر بسیار مفید برای تعیین کوتاه‌ترین مسیر بین دو مکان، یافتن مسیر بهینه است. در شرایط اضطراری با اورژانسی، برای تعیین مسیر بهینه بین تسهیلات و خدمات، از این عنصر می‌توان استفاده نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: مفهوم پایه مدیریت حوادث و واکنش اضطراری
فصل 3: بنیان‌های تکنولوژیکی WebGIS
فصل 4: سیستم‌ها و معماری‌های WebGIS
فصل 5: تکنیک‌ها و اپلیکیشن‌های WebGIS
فصل 6: هوش مصنوعی و WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری
فصل 7: رایانش ابری و WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری
فصل 8: محیط‌های غوطه‌ور برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری
فصل 9: WebGIS مشارکت عمومی برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری
فصل 10: سیستم پشتیبانی از تصمیم WebGIS برای مدیریت حوادث

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری
نویسنده،
مترجمحسین جعفریان
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-600-459784-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

lolman Fafa
۱۴۰۱/۵/۵
متاسفانه یه کتاب ترجمه شده خیلی ضعیف هست، جملات نامفهوم و نارسایی داره، به نظر میرسه مترجم محترم دانش آنچنانی نسبت به جی آی اس نداشته به علت اینکه از واژه‌های استفاده کرده که بیان کنند تعاریف و اصطلاحات کاربردی در جی آی اس نیستن، اگه گوگل ترجمه میکرد باز هم قابل قبول بود تا مترجم محترم، اصلا توصیه نمیکنم تهیه کنید، من کامل کتاب خواندم فقط وقتم تلف کردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری

برای دریافت کتاب WebGIS برای مدیریت حوادث و شرایط اضطراری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.