معرفی و دانلود کتاب افزونه GIS برای متلب

عکس جلد کتاب افزونه GIS برای متلب
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزونه GIS برای متلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزونه GIS برای متلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزونه GIS برای متلب

کتاب افزونه GIS برای متلب نوشته‌ی سعید بهزادی و حسین جعفریان، به معرفی کتابخانه‌ی تحلیل‌های مکانی در محیط متلب پرداخته تا علاوه بر بهره بردن از سهولت نرم‌افزار متلب، بتوان تحلیل‌های مکانی را در آن استفاده نمود.

متلب یک زبان سطح بالا با محیطی جذاب است، که در ابتدا بر اساس زبان برنامه‌نویسی C توسعه داده شد. از این نرم‌افزار برای انجام محاسبات عددی استفاده می‌شود. سیستم اطلاعات مکانی (GIS) نیز مجموعه‌ای‌ست تشکیل شده از نرم‌افزار،‌ سخت‌افزار، داده‌ها و نیروهای انسانی که برای گردآوری، آماده کردن، سازماندهی، ذخیره‌سازی، پردازش، نمایش و تجزیه و تحلیل انواع داده‌های مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه سیستم‌های اطلاعات مکانی دارای کاربردهای بسیار گسترده‌ای در عرصه‌های گوناگون نظیر مدیریت انواع شبکه (آب، برق، گاز، راه و ...)، مدیریت منابع طبیعی و حیات وحش، مدیریت خدمات شهری، جنگلداری، کشاورزی، طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای و ... هستند و به این خاطر طراحی می‌شوند.

حال سهولت یادگیری نرم‌افزار متلب و خاصیت پژوهشی این نرم‌افزار از یک طرف و فقدان تحلیل‌های مناسب مکانی و توصیفی از طرف دیگر سبب شد تا سعید بهزادی در کتاب افزونه GIS برای متلب (GIS for matlab) با استفاده از این نرم‌افزار به معرفی کتابخانه‌ی GIS بپردازد.

در بخشی از کتاب افزونه GIS برای متلب می‌خوانیم:

علیرغم قابلیت‌های بالایی که در نرم افزار متلب وجود دارد، یکی از ضعف‌های آن عدم توسعه ساختار یافته تحلیل‌های GIS‌ی می‌باشد. باید اشاره نمود که توابع موجود در نرم افزار متلب تا حدودی تحلیل‌های مکانی را پوشش می‌دهد، اما از آن جا که اساس و پایه این نرم افزار نگاه ریاضی به مسائل می‌باشد، این توابع بیشتر جنبه ریاضی و آزمایشگاهی داشته و اکثر آن‌ها به عنوان توابع پایه تعریف شده‌اند. فقدان یک مدل ساختار یافته از توابع مکانی سبب گردیده که بسیاری از مهندسان و محققان رشته‌های علوم مکانی و جغرافیا از محیط‌های نرم افزاری دیگر برای اتجام تحلیل‌های مکانی خود استفاده نمایند.

از آن جا که چنین محیط‌های نرم افزاری، سادگی و سهولت محیط نرم افزار متلب را ندارند، این امر سبب بروز مشکلات و سختی‌هایی برای محققین شده است. سهولت یادگیری نرم افزار متلب و خاصیت پژوهشی این نرم افزار از یک طرف و فقدان تحلیل‌های مناسب مکانی و توصیفی از طرف دیگر باعث شده است که نیازی به تعریف کتابخانه GIS در محیط متلب احساس گردد. بر همین اساس کتابخانه تحلیل‌های مکانی در محیط متلب با عنوان GiLab معرفی گردید، که علاوه بر بهره بردن از سهولت نرم افزار متلب، بتوان تحلیل‌های مکانی را در آن استفاده نمود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1- تعریف متلب
بخش 2- تعریف GIS
بخش 3- ضعف نرم افزار متلب در تحلیل‌های GIS
بخش 4- معرفی GiLab
بخش 5- نصب و راه اندازی افزونه GiLab
بخش 6-1- افزونه gilab
بخش 6-2- توابع ورود داده ها
بخش 6-3- توابع برای تولید داده‌های مکانی و توصیفی
بخش 6-4- نمایش داده
بخش 6-5- توابع پایه و توابع تولید و ویرایش لایه مکانی و توصیفی
بخش 6-6- توابع Cursor
بخش 6-7- توابع تحلیل جدولی
بخش 6-8- توابع تحلیل مکانی
بخش 6-9- لیست توابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزونه GIS برای متلب
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-600-459731-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افزونه GIS برای متلب

آرمین رشیدیان
۱۳۹۹/۳/۳۰
کتاب جالبی هست و مطالب مفیدی دارد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب افزونه GIS برای متلب

برای دریافت کتاب افزونه GIS برای متلب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.