معرفی و دانلود کتاب آبنبات پسته‌ای

عکس جلد کتاب آبنبات پسته‌ای
قیمت:
160000 تومان - 16.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آبنبات پسته‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آبنبات پسته‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آبنبات پسته‌ای

قهرمان کتاب آبنبات پسته‌ای نوشته‌ی مهرداد صدقی همان پسر نوجوان رمان آبنبات هل‌دار است، با این تفاوت که هر چند کمی بزرگ‌تر شده ولی عاقل‌تر نشده است و باز هم با شیطنت‌هایش ماجراهای خنده‌دار بسیاری را رقم می‌زند. خواندن این کتاب همچون آبنبات برایتان شیرین خواهد بود! این کتاب که جلد دوم از مجموعه داستان‌های آبنبات است، جزو پرفروش‌ترین آثار طنز چند سال اخیر به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب آبنبات پسته‌ای:

داستان مفرح این کتاب با فضولی محسن برای سر در آوردن از راز دوستش سعید شروع می‌شود. با اتفاقات مختلف و عجیبی که در این میان رخ می‌دهد، محسن به این نتیجه می‌رسد که کاش هیچ‌گاه برای فهمیدن راز دوستش خودش را به آب و آتش نمی‌زد!

بعد از داستان‌های رمان آبنبات هل‌دار، حالا دیگر جنگ به پایان رسیده و قصه‌ی کتاب آبنبات پسته‌ای (Pistachio candy) وارد دهه‌ی 70 شمسی شده است. محسن نوجوان سربه‌هوا و بازیگوشی‌ست که به زبان‌درازی هم شهرت دارد؛ این دو خصوصیت در کنار شکمو بودن فضای مفرح و خنده‌داری را در داستان رقم می‌زند.

محسن به همراه خانواده‌اش در کوچه‌ی سیدی شهر بجنورد زندگی می‌کند. خواهرش ملیحه که دختری جوان و دم بخت محسوب می‌شود، خواستگاران بسیاری دارد. رابطه‌ی بامزه‌ی محسن با خواستگارهای ملیحه، فضای طنزآمیز و خنده‌داری را در داستان به وجود می‌آورد. داستان‌های به‌هم پیوسته‌ی کتاب پیش رو در بازه‌ی زمانی سال 1370 تا 1372 می‌گذرد که در کنار نوستالژیک بودن برخی خاطرات، بخشی از حوادث تاریخی آن دوره که بر زندگی خانواده‌ی محسن و همسایه‌هایشان اثر گذاشته را به تصویر می‌کشد.

نویسنده به خوبی توانسته فضای طنز و نوستالژی و رویدادهای مهم تاریخی همچون حمله صدام به کویت، تخریب دیوار برلین، تجزیه شوروی، المپیک بارسلون، انتخابات مجلس چهارم و... را در داستان خود نمایش دهد.

کتاب آبنبات پسته‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های طنز علاقه‌مند هستید این کتاب را از دست ندهید.

با مهرداد صدقی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و طنزپرداز اهل بجنورد در سال 1356 چشم به چهان گشود. در سال 1375 برای تحصیل در رشته صنایع چوب و کاغذ به دانشگاه گرگان رفت و با مدرک دکترا از آن فارغ‌التحصیل شد. مهرداد صدقی طنزنویسی را ار دوران دانشجویی‌اش شروع کرد. او با نخستین اثر خود در اولین جشنواره طنز دانشجویان سال 1379 حضور یافت. نخستین کتابش با نام نقطه ته خط به چاپ رسید. از دیگر کتاب‌های او می‌توان از مغز نوشته‌های یک نوزاد، مغز نوشته‌های یک جنین، تعلیمات غیراجتماعی، میرزا ربات، رقص با گربه‌ها و... نام برد.

در بخشی از کتاب آبنبات پسته‌ای می‌خوانیم:

برای اینکه به او نشان دهم ما با هم دوست هستیم، یک آدامس هم به او تعارف کردم؛ اما وقتی نخورد، به شوخی گفتم: «خا شما که هم مردین، هم سبیل دارین، هم دسته‌چک دارین، هم زن و بچه، دیگه برای چی آدامس نمخورین؟ نکنه قراره دیگه من ته‌تغاری نباشم؟»

آقاجان درحالی‌که داشت ظرف سوهان قم را از توی دخل برمی‌داشت و زیر ترازو جاسازی ‌می‌کرد، لبخندی زد که نفهمیدم از شوخی‌ام خوشش آمده یا نظرم را به‌عنوان نقشۀ راه آینده پسندیده است. مثل معتادهایی که سعی می‌کنند دیگران را هم معتاد کنند، هر طور بود خواهش کردم حالا که آمده‌ام بازار و همکار شده‌ایم، لااقل یک دانه از آن را بجَوَد. وقتی بالاخره راضی شد، با اکراه به آن نگاه کرد و گفت: «ما به‌جای این آت‌آشغالا سقز طبیعی مخوردیم.»

آقا جان به هر ضرب و زوری بود، جویدن آدامس را شروع کرد. ظاهراً از طعم آن بدش نیامده بود. چند لحظه بعد، یک مشتری وارد مغازه شد که می‌خواست به خانه‌شان تلفن بزند. وقتی دید تلفن مجهز به قفل‌بند شده است، کمی جیب‌هایش را برای پول خرد گشت؛ اما به بهانۀ اینکه الان خرد ندارد، از آقاجان برای بازکردن قفل‌بند، سکه خواست. آقاجان که سکه‌ها را توی ظرف سوهان قم ریخته بود، با نگاهی که معصومیت و صداقت از آن می‌بارید، گفت: «خدا شاهده یک‌دانه پنش تومنی‌َم توی دخل نداریم!»

وقتی مشتری رفت، آقاجان به ظرف سوهان قم که بیرون از دخل بود، اشاره کرد و گفت: «دومین درسِ بازارِ یاد گرفتی؟»

- بله... باید بعضی‌وقتا دروغ بگم، ها؟

- دروغ که نه؛ ولی توی بازار باید یاد بگیری چه جوری راست بگی که اگه خیلی راست نباشه، ولی خا دروغم نباشه.

فهرست مطالب کتاب

هرزه چنه
هزار‌و‌سیصد‌وهفتاد
فرنی مخصوص
جنگ برفک‌ها
سازندگی و برازندگی
حالت تحول
مشت آهنین
خرتر از موتوری
گامبو و دامبو
راز رومئو و ژولیت
شَپَل
وصیت‌نامه
رسوایی
کشتن گربه دم حجلۀ ساندویچی
دروغ، خر است
نامزدی
کلپاسه
علم بهتر است یا قدرت؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آبنبات پسته‌ای
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چرخ فلک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-5225-78-5
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
160000 ت - 16.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آبنبات پسته‌ای

رضوان ابطحی
۱۴۰۱/۵/۳۰
مجموعه کتابهای آبنبات آقای صدقی نیاز به تعریف ندارن چون واقعا با مزه و دلچسب ان و صرف نظر اینکه اتفاقات در دهه‌های ۶۰ تا ۷۰ اتفاق می‌افته به نظرم این مجموعه کتابها برا همه جذاب ان (بنده خودم تو دهه ۷۰ هنوز به دنیا نیومده بودم😂)
ولی ترجیح میدادم که این کتاب رو بتونم صوتی ش رو گوش کنم ولی متاسفانه
موجود نبود‌ چون کتاب قبلی یعنی آبنبات هل دار رو صوتی ش رو با صدای بی نظیر آقای مظلومی گوش داده بودم و واقعا خیلی حال کرده بودم ولی از آنجایی که نتونستم صبر کنم گفتم تا اونموقع حداقل الکترونیکی ش رو بخونم. 😌
اگه ممکنه لطفا برا کتاب آبنبات پسته‌ای و کتاب آبنیات نارگیلی صوتی ش رو هم (با صدای آقای مظلومی) بزارید. 🙏🏼🤡
emma A.S
۱۴۰۲/۳/۱۵
باسلام
این کتاب با موضوعی طنز و جذاب، خستگی یک روز را با مطالعه چند سطر از یاد شما خواهد برد.
موضوع واضح و ملموس این کتاب باعث می‌شود که برای خواندن ادامه آن کنجکاو باشید.
پیش از خرید این کتاب حتما توجه داشته باشید که این کتاب ۴ جلدی است و این جلد دوم آن است. بهتر است برای درک بهتر موضوع و هل
اصطلاحات بکار رفته ابتدا کتاب آبنبات دار بعد این کتاب را مطالعه کنید. جلد سوم آن آبنبات دارچینی و جلد چهارم آبنبات پسته‌ای است. این مجموعه به ترتیب روایت کلاس چهارم راهنمایی دبیرستان و در نهایت دانشگاه شخصیت اصلی است.
خودم خیلی این چهار جلد رو دوست داشتم و توصیه میکنم حتما این کتاب رو مطالعه کنید.
باتشکر از نویسنده و ناشر و اپلیکیشن بی نظیر کتابراه
ترکان شایان
۱۴۰۱/۵/۱۴
بهتریییییییینه
دیالوگ‌ها خیلی خنده داره و علاقه محسن به دریا هم ماجرا رو خنده دار تر میکنه😂
بی بی هم که جای خود دارد🤣دم به دقیقه آب می‌خواد😂از شیرینی جات هم که عمرا بگذره😂
دیالوگ‌های آقاجون و دایی اکبر و ملیحه هم عالیه مخصوصا ملیحه😂
در کل مفهوم زندگی خانواده‌های دهه شصت و اون صمیمیت درونش
خالصانه رو می‌تونید تو مجموعه جلد ابنبات ببینید و اصلا و ابدا کتاب آبکی نیست و به همه پیشنهادش میکنم😍
در کل به همه توصیه میکنم اینو بخونین و جلد‌های بعدیش که ابنبات دارچینی و نارگیلی هست رو هم بخونین👍💚
زهرا
۱۴۰۱/۸/۱۴
وای خدا، عااااالی بود، لذت بردم، اصلا وقتی شروع میکنی به خوندن، وارد یه دنیای دیگه میشی، واقعا فکر نمیکردم بتونم با کلمات بخندم، واقعا بخش‌هایی از داستان که طنز ان، منو میخندوند، طوری که بغل دستی‌ام اگر نمی‌دونست دارم رمان طنز میخونم، شاید فکر میکرد چم شده که اینطوری زدم زیر خنده 😅😅😅، دوست ندارم کلا داستان‌اش تموم بشه، با اینکه بلافاصله بعد از تموم شدن این جلد، جلد سوم‌اش رو (آب‌نبات دارچینی) شروع کردم اما از همین الان تو فکر تموم شدن جلد چهارم که دوست ندارم تموم شه، کاش جلد‌های بعدی رو هم بنویسن آقای نویسنده.....
مهدیه سادات
۱۴۰۱/۳/۲۸
کتابی زیبا و طنزی دوست داشتنی سرشار از نوستالژی برای بچه‌های دهه شصت بود چند روزی که این کتاب رو مطالعه میکردم انگار داشتم با تک تک شخصیت‌های این داستان زندگی میکردم و واقعا از خواندن اون لذت بردم ‌ای کاش نسخه صوتی این کتاب مثل دو کتاب آبنبات دارچین و آبنبات هل دار منتشر بشه حتما گوش کردن نسخه صوتی با صدای میرطاهر مظلومی به جذابیت این داستان اضافه میکنه قبلاً نسخه صوتی آبنبات دارچین رو گوش کردم و خواندن این دو کتاب رو به بقیه هم پیشنهاد میکنم
صیاد قائمی
۱۴۰۱/۲/۱۲
بسیار عالی‌. مثل دو تا آبنبات دیگر آقای صدقی. تنها عیب این کتاب اینه که نسخه صوتی ندارد. چون که آبنبات‌های آقای صدقی رابایکی دوبار خواندن نمیشه طعمش را فهمید یکی دو بار هم باید با شنیدنش، آن‌ها را مزه مزه کرد تا طعم اصلی آن را بچشید. بسیار ممنون. در انتظار نسخه صوتی این آبنبات هم هستیم البته با صدای گوشنواز آقای مظلومی عزیز.
فرزان جوانی
۱۴۰۱/۷/۲۴
با سلام، خیلی کتاب خوب و دلنشینی بود مثل سری هل دار و دارچینی، مخصوصا برای ما دهه شصتی‌ها فضای داستان ملموس تره، قصه پردازی هم جوری هست که انگار همین حالا به عنوان ناظری بی طرف شاهد قضیه هستی، شخصیت پردازی هم عالی مخصوصا شخصیت بی بی خیلی خنده‌دار بود چون مصداقش رو هم دیده بودم دلچسب تر بود، بازم بنویسید آقای صدقی، پاینده باشید، راستی اول هل دار بعد پسته‌ای بعد دارچینی رو بخونید
الهام خواجه نصیری
۱۴۰۱/۴/۲۸
سلام به همراهان کتابراه. خواستم از آقای صدقی تشکر کنم بخاطر این کتاب زیباشون. واقعا عالی بودطوری میشد خودتو جای شخصیتهای قصه بزاری. من عاشق بی بی شدم😂با اون گوشهای به ظاهر سنگینش در مواقعی که به نفعش نبود نمیشنید و موقعی که به نفعش بود گوشاش اصلا سنگین نبود😂محسنم عالی بود آقاجون کبری دایی اکبر😂😂خلاصه پیشنهاد میکنم اگر میخوایین خنده به لباتون بیاد حتما این‌کتابو بخونیین. ممنون از کتابراه🙌🙏🌹
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۰/۱۱/۶
این دومین سری از داستان‌های آبنبات هست. مثل سری اول این کتاب هم داستان روان و شیرینی دارد به همراه نوستالوژی‌های فراوان برای ما دهه شصتی‌ها. ولی ایرادی که به قلم نویسنده وارد است این است که یک شوخی یا موقعیت طنز را زیادی توضیح می‌دهد. و همین کار از جذابیت آن اتفاق یا موقعیت می‌کاهد.
فاطمه مهندسي
۱۴۰۲/۴/۳
با سلام خدمت اقای صدقی. خواندن کتابهای ابنبات شما بسیار شیرین و لذت بخش است. فقط یک انتقاد کوچک دارم‌ای کاش ترتیب کتاب‌ها هم مشخص میشد. من جابجا خوندم کتابها رو. البته در روند داستان مشکلی پیش نمی‌اید اما خواندن به ترتیب داستان را جذاب تر میکند. ایا جلد چهارمی هم وجود دارد از سری ابنباتها؟
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۲/۸/۲۹
هرچقدر منتظر موندم نسخه صوتیش بیاد، نیومد. به ناچار نسخه‌ی متنیشو خوندم و حقیقتا لذت بردم. آبنباتایی که آقای صدقی با قلمشون بهمون دادن حرف ندارن یکی از یکی شیرین تر 🤌🏻😊 مخصوصا حالا که کاراکتر داییه محسن داره پر رنگ تر میشه و کاراکترای جدید هم داره اضافه میشه.
جواد دادمرزی
۱۴۰۲/۱/۱۶
کتابی عالی که ماجراهای سال‌های پس از جنگ را به زیبایی و با کلمات به تصویر می‌کشد. از نویسنده بی نظیر این کتاب جناب آقای مهرداد صدقی بابت این اثر بی نظیرتشکر می‌کنم و خواندن این کتاب را به همه کسانی که دوست دارند اثری توام با طنز و خاطره‌های شنیدنی را مطالعه کنند توصیه می‌کنم.
زینب
۱۴۰۱/۹/۷
واقعا بی نظیرِ
به هر کسی که کوچک‌ترین تردیدی در خواندن این کتاب داره توصیه میکنم تردید رو کنار بذاره و شروعش کنه قطعا لحظه‌های فراموش نشدنی واسه خودش می‌سازه با خوندن این کتاب. بسیار نوستالژی و جذاب❤️
بی صبرانه منتظر نسخه صوتی این کتاب با خوانش آقای میرطاهر مظلومی هستم.
sam nazem
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
مثل بقیه کتابهای آقای صدقی ولی‌ای کاش صوتیش زودتر منتشر بشه جون جذابیتش چند برابر میشه
نگاری
۱۴۰۲/۳/۱
کتاب‌های مهرداد صدقی همیشه عالی بوده 😍
من فقط منتظر فصل پنجم هستم امیدوارم که اقای صدقی فصل پنجم رو برامون بنویشه و ما رو بیشتر از این منتظر نگذاره
ایشون همیشه با کتاب‌های خوبش مارو خوشنود کردن و به ما انرژی دادند 💛
خیلی ممنون از برنامه کتابراه ❤️‌🔥💕
مشاهده همه نظرات 137

راهنمای مطالعه کتاب آبنبات پسته‌ای

برای دریافت کتاب آبنبات پسته‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.