معرفی و دانلود کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

عکس جلد کتاب صوتی آبنبات نارگیلی
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبنبات نارگیلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبنبات نارگیلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

کتاب صوتی آبنبات نارگیلی مجموعه روایاتی طنزآمیز و نوستالژیک از مهرداد صدقی است که ادامه‌ای برای مجموعه‌های پیشین او یعنی آبنبات هل‌دار، آبنبات پسته‌ای و آبنبات دارچینی به شمار می‌رود. صدقی در این مجموعه داستان‌ها راوی ماجراهای زندگی پسری به نام محسن در دهه‌های شصت و هفتاد است؛ دهه‌هایی که برای مخاطب بزرگسال ایرانی یادآور روزها و لحظه‌هایی آمیخته‌ به اندوه و لبخند، تلخی ناکامی‌ها و شیرینی‌ هم‌نشینی‌هاست.

درباره‌ی کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

از دهه‌های شصت و هفتاد چه می‌دانید؟ شاید سن و سالتان قد ندهد که این دوران را خودتان تجربه کرده باشید اما حتماً در رسانه‌های مختلف، عکس‌ها و فیلم‌هایی از آن دوران دیده‌اید. برای خیلی از ما، این دهه‌ها محدود می‌شوند به گچ‌های رنگی مدرسه، باجه‌های تلفن همگانی، تلویزیون‌های کوچک سیاه‌وسفیدِ آنتن‌دار، چراغ‌نفتی‌ها، مدادقرمزها و پاک‌کن‌های جوهری، آبنبات قیچی‌ها و... شاید عده‌ی کمی از ما همراه این عکس‌ها به یاد مشکلات متعدد آن دورانِ دشوار کشورمان بیفتیم؛ از اینکه سیاست‌های فرزندآوری باعث شد تا افزایش بی‌رویه‌ی جمعیت به بحرانی فراگیر تبدیل شود و در پیِ آن، مشکلات درمانی و بهداشتی و آموزشی و تغذیه‌ای فراوانی به وجود بیاید. آغاز جنگ تحمیلی، وضع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به باری مضاعف بر آن مشکلات تبدیل شد. همین جمعیتِ انبوه، اندک‌اندک بزرگ شد و به‌همراه معضلات لاینحلِ خود، وارد نظام آموزشی و سپس نظام دانشگاهی و بعد از آن بازار کار شد و به کلافِ درهم‌پیچیده‌ی چالش‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی این نسل‌ها، تحصیل و شغل و ازدواج نیز افزوده شد. روزگار تلخ و شیرینی که متولدانِ اواخر دهه‌های پنجاه تا اوایل هفتاد از سر گذرانده‌اند، دستمایه‌ای شد تا مهرداد صدقی (Mehrdad Sedghi) قصه‌هایی را با یادآوری آن دوران خلق کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

کتاب حاضر یعنی آبنبات نارگیلی، در ادامه‌ی کتاب‌های «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات پسته‌ای» و «آبنبات دارچینی» منتشر شده است. در کتاب صوتی آبنبات نارگیلی با زندگی پر فراز و نشیب و ماجراهای تمام‌نشدنی پسری به نام محسن آشنا می‌شویم؛ پسری شکمو و اندکی سر به هوا که مواجهه‌اش با چالش‌های زندگی را مهرداد صدقی با زبانی آمیخته به طنز روایت کرده است. گویش شیرین بجنوردی از نکات جالب‌توجه و منحصربه‌فرد این کتاب‌ها به شمار می‌رود و ضمن آنکه بخشی از طنز آثار صدقی وام‌دار این گویش است، به نوشته‌های او هویت و غنای خاصی بخشیده است. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب‌های مهرداد صدقی، اشاره به رویدادهای تاریخی ایران و جهان در خلال و آمیخته با سیر اصلی داستان است. او هم‌زمان که مخاطب خود را با شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های محسن همراه می‌کند، از تجزیه‌ی شوروی و انتخابات مجلس و حمله‌ی صدام حسین به کویت و تخریب دیوار برلین و... نیز می‌گوید.

محسن در اولین کتاب این مجموعه داستان‌ها یعنی آبنبات هل‌دار، دوران کودکی‌اش را همراه با خانواده در بجنورد سپری می‌کند. او فرزند پنجم این خانواده است و رفته‌رفته بزرگ می‌شود و در حال گذار از کودکی به نوجوانی است. در آبنبات پسته‌ای، دهه‌ی شصت پایان یافته و جنگ تمام شده است. محسن هم‌گام با دیگر مردم ایران، در کشمکش با پیامدهای مخرب جنگ است. محسن که تنها اندکی عاقل‌تر شده اما کودکی او را رها نکرده، در تلاش است تا راز دوستش سعید را کشف کند و ماجراهایی که برای این اکتشاف عظیم(!) از سر می‌گذراند، خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌اند. آبنبات دارچینی از نیمه‌های دهه‌ی هفتاد می‌گوید و از محسنی که اکنون دیگر بزرگ شده اما حاضرجوابی و طنازی همراهش به دهه‌ی بعدی زندگی او آمده است. تصویری که مهرداد صدقی از محسن و جامعه‌ی آن دوران ارائه می‌کند، گذار از سنت و ورود به مدرنیته‌ای است که برای ایرانیان هنوز ناآشنا و نامأنوس بوده و هست و در نهایت در آبنبات نارگیلی، در نیمه‌ی دوم دهه‌ی هفتاد هستیم. محسن بیست‌ساله اکنون دیگر بیش از هر زمانی از زندگی‌اش آماده است تا وارد جامعه شود و هم‌گام با آن، تغییرات اجتماعی و سیاسی را تجربه نماید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

آثار مهرداد صدقی برشی از تاریخ ایران و جهان است که در نهایت دقت و ظرافت در برابر مخاطب ترسیم شده است. محسن برخاسته از مردم همین سرزمین است، مشتی نمونه‌ی خروار که فراز و فرود زندگی را با لبخندی بر لب از سر می‌گذراند و در تلخ‌ترین و پرتلاطم‌ترین شرایط، دست از تلطیف اوضاع برنمی‌دارد تا شاید که بتواند زندگی را قابل زیستن کند. محسن متأثر از شرایط اجتماع است و اجتماع متأثر از تک‌تک محسن‌هایی که با چالش‌های گوناگون دست به گریبان‌اند. آبنبات نارگیلی اثری فرامکانی است. بجنورد و لهجه‌اش اگرچه دستاویزی برای طنز و تمرکز روایات صدقی است اما داستان را به یک گستره‌ی جغرافیاییِ ویژه محدود نمی‌کند بلکه خود به بستری تبدیل می‌شود تا روحیات و آداب و سنن و کنش و واکنش ایرانی به تحولات درون‌مرزی و برون‌مرزی را آشکارتر بیان کند. برخلاف مکان، زمان از پویاترین عناصر آثار صدقی به شمار می‌رود و تغییر و تحول در محسن و جهان اطرافش را گذر زمان است که به بهترین شیوه نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

کتاب صوتی آبنبات نارگیلی اثری نوستالژیک و شیرین است که خوانش میرطاهر مظلومی بر دلنشینیِ آن افزوده است. این کتاب صوتی را به همت سماوا و در همکاری با انتشارت سوره‌ی مهر می‌شنوید.

کتاب صوتی آبنبات نارگیلی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندانِ آثار طنز هستید و از روایت‌های نوستالژیک لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت شنیدن کتاب صوتی آبنبات نارگیلی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی آبنبات نارگیلی می‌شنویم

آی دزد... دزد...

دزد تندتر از ما می‌دوید. اما ما هم از حرص با سرعت می‌دویدیم. دمپایی‌های دکتر که توی پای دایی بودند داشتند سرعتی را تجربه می‌کردند که تا آن شب ندیده بودند و رکورد جدیدی ثبت می‌کردند. دایی داد زد: «گیرت بیارم جرت مِدم.» وسط کوچه ناگهان سرعت دزد کم شد و نفس‌نفس‌زنان ایستاد. بعد، با نگاهی غضبناک به طرف ما برگشت و دستش را برد توی جیبش. من و دایی هم سرعتمان را کم کردیم. دزد این‌بار به طرف ما دوید و ناگهان دیدم دایی هم رو به عقب می‌‌دود. برق تیغه‌ی چاقوی دزد را که در تاریکی دیدم تازه فهمیدم دایی چرا برگشته است. دایی داد زد: «چاقو دستشه... ما رِ گیر بیاره جرمان مِده.» این‌بار ما بودیم که فرار می‌کردیم و خلاف جهت اولیه ما بدو دزد بدو... ما بدو دزد بدو... دمپایی‌های آقای دکتر داشتند سرعت جدیدتری را تجربه می‌کردند و رکورد قبلی حتی چند ثانیه هم دوام نیاورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
54 دقیقه
قسمت اول: جنس مخالف
53 دقیقه
قسمت دوم: مریض‌تر از مریض
56 دقیقه
قسمت سوم: آبجی جان
37 دقیقه
قسمت چهارم: ماهواره‌‌تماشا
51 دقیقه
قسمت پنجم: کنسرت ابی
41 دقیقه
قسمت ششم: آش گرگانی
14 دقیقه
قسمت هفتم: شامپو برای موهای خشک
21 دقیقه
قسمت هشتم: اسلحه‌ی برهنه
35 دقیقه
قسمت نهم: آهنگ اسپاگتی
33 دقیقه
قسمت دهم: شایعه
40 دقیقه
قسمت یازدهم: آزمایش علمی
62 دقیقه
قسمت دوازدهم: اعتراف
92 دقیقه
قسمت سیزدهم: کنسرت ماهی
49 دقیقه
قسمت چهاردهم: منبع الناز
98 دقیقه
قسمت پانزدهم: شب، سکوت، کویر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آبنبات نارگیلی
نویسنده
راویمیرطاهر مظلومی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

صدیقه طهماسبی بیرگانی
۱۴۰۳/۲/۴
مدتی پیش کتاب آبنبات نارگیلی رو توی قفسه‌ی یه کتاب فروشی دیدم. گفتم نمی‌خرمش تا توی کتابراه با صدای میرطاهر جان مظلومی خونده بشه.
گوش دادم و از تک تک کلمات و عبارت‌های اون لذت بردم. صد البته که شخصیت پردازی جناب صدقی با صدای آقای مظلومی صد چندان جذاب میشه.
اگر این کتاب رو بعد از آبنبات هل دار،
آب نبات دارچینی و آب نبات پسته‌ای گوش بدید، با روند داستان بیشتر خو می‌گیرید. به جرات می‌تونم بگم از درجه یک‌ترین کتاب‌های طنز هستن. امیدوارم آب نبات بعدی هم تو راه باشه.
مهناز عبدی
۱۴۰۳/۲/۶
سلام من از دیدن نسخه صوتی جدید کتاب آبنباتها با صدای فوقالعاده و جذاب آقای مظلومی دوستداشتنی که بسیاااار به این کتاب نشسته خیلی خوشحال شدم چون منتظر سری جدید کتاب بودم سریعا خریداری کردمش و درحال گوش کردنش هستمچقدر این نویسنده با ذوق این داستان رو روایت میکنن برای لحظاتی ازین دنیا کوچ میکنیم به اون حالوهوا و ماجراجویی محسنِ بی نظیرِ قصه واقعا از عوامل این کتاب بینظیر مخصوصا خواننده قصه آقای مظلومی تشکر میکنمبی صبرانه منتظر نسخه بعدی هستم
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۳/۱/۲۶
چه جای حساسی تموم شد! خیلی خیلی لذت بردم. اولش که کتاب رو شروع کردم نگران این بودم که نکنه آخرین جلد از این مجموعه باشه که خوشبختانه متوجه شدم نیست. خدارو شکر که محسن تغییری نکرده. اینکه تونسته هنوز اون محسن کوچولوی شیطون و حاضر جواب رو تو قلبش زنده نگه داره باعث میشه بیشتر از قبل دوست داشتنی به که نظر بیاد. دلم برای کاراکترایی رفتن تنگ میشه و قطعا تو جلد بعدی جای خالیشون رو میشه حس کرد اما همچنان بی صبرانه منتظر آبنبات بعدیم
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۳/۲/۴
این کتاب هم مثل بقیه کتابهای آقای صدقی عالی بود و خیلی لذت بردم خصوصا با خوانش آقای مظلومی که زیبایی کتاب را دو چندان می‌کند باتشکر فراوان از ایشان که ساعات خوشی را برای ما رقم زدن، فکر میکنم اگر آقای صدقی ۱۰۰۰ جلد کتاب به همین سبک بنویسند همه رو میخونم چون من خودم همسن ایشون هستم و تمامی خاطرات و زمان اتفاقات یادم هست و برام تجدید خاطره میشه و همه برام قابله درکه با تشکر فراوان از کتابراه
علی آخوندی
۱۴۰۳/۱/۹
مجموعه کتابهای آقای صدیقی با صدای آقای مظلومی بسیار دلچسب هستند. من که لذت بردم. زمان زیادی منتظر کتاب صوتی ابنبات نارگیلی بودم که خوشبختانه کتاب صوتی موجود شد. کتاب را پیشنهاد می‌کنم به شرط اینکه با ترتیب گوش داده بشن تا پیوستگی داستان که در سال‌های نوجوانی تا دانشجویی نقش اصلی است را دنبال کنید. در پایان از کتابراه سپاسگزارم
سپیده صالحی
۱۴۰۳/۱/۸
خیلی کتاب شیرین و جذابی بود.... از دست کارای محسن و خانواده‌اش کلی میخندم، کلا این کتاب گوشه‌های لب شما رو کش میاره و شما رو به خنده میندازه ولی کاش من ترتیب خوندن این ابنبات‌ها رو میدونستم، اول باید ابنبات هل دار و خوند وبعدش دارچینی و پسته‌ای و این اگه اشتباه نکنم اخرین ابنبات باشه. اقای صدقی عزیز اقای مظلومی دمتون گرم
neda gudarzi
۱۴۰۳/۱/۴
سری کتاب‌های آبنبات واقعا جذاب و شنیدنی هستن مخصوصا با صدا و اجرای فوق‌العاده آقای مظلومی. خیلی منتظر نسخه صوتی این کتاب بودم.
درسته دهه شصتیا و پنجاه یا بیشتر میتونن با این کتاب ارتباط بگیرن و خیلی از اتفاقات کتاب براشون خاطره‌ست ولی طنز قوی، قلم روان و اجرای زیبای راوی این کتاب رو برای متولدین همه دهه‌ها شنیدنی کرده.
Ozra
۱۴۰۳/۱/۱۷
باتشکر فراوان از آقای صدقی نویسنده‌ی داستان که یک طنز روان در عین جذابیت برامون خلق کردند. بهترین قسمت داستان شخصیت پردازی‌هایی هستند که در عین رشد و گذر زمان ثبات خودشون رو حفظ کردند. و تشکر دوم برای آقای مظلومی که با صدای بسیار دلنشین و لهجه‌ی شیرین شخصیت‌ها را جان بخشیدند. البته دو فصل اول کمی حوصله سر بر بودش ولی بعدش بهتر شد.
محمد راه پیما
۱۴۰۳/۱/۶
سلام خدمت جناب میر طاهر مظلومی و تیم نشر سماوا و خسته نباشید، فقط‌ ای کاش‌ ای کاش جناب مظلومی بدون گویش و لهجه مثل آبنبات هل دار کتاب رو میخوندن یا حداقل مثل آبنبات دارچینی، صدا گذاری‌ها به حدی بد بود که گاهی عصبی میشی، و محسن دیگه دانشجو هست نه یه بچه ۸ ساله که هنوز رفتار‌ها و افکارش مثل بچه‌های ابتدائی هست، البته با کتاب خندیدم اما مشکلاتش خیلی زیاد بود که اگه سختگیرانه تر میخواستم نظر بدم قطعا مشکلات خیلی بیشتری توی کتاب بود.
فاطمه خاکسار
۱۴۰۳/۱/۳
خیلی خندیدم، این کتاب صوتی هم با طنز جذاب و گویندگی خوبش پناهی برای تمرکز حواس بروی صرفا خود داستان و نجات دادنم از مغزِ بیش فکرم رو مسائل زندگیم بود، واقعا این کتاب یه پناه بود برام و امیدوارم سری جدید آبنبات‌ها که میشه آبنبات لیمویی با صدای آقای مظلومی بیاد و حال دل ما رو بازم خوب کنید🌻🌺
Saba Sadeghi
۱۴۰۳/۱/۴
واقعا ممنونم از خوانش این کتاب، بهترین عیدی بود که توی کشور غریب بهم دادین، من ۲ جلد دیگه رو هم بیشتر از ۱۰ بار گوش دادم و خندیدم، خیلی ممنونم ازتون و امیدوارم کارماش بهتون برگرده به قول بی بی چه خوش میاد اگه آبنبات پسته‌ای رو هم با صدای بسیار عالیه آقای مظلومی صوتی کنید
Pegah
۱۴۰۳/۱/۲۸
قلم زیبای آقای صدقی و البته بیان دلنشین جناب مظلومی در کنار هم بسیار مطلوب است. هر بخش را دو بار گوش دادم و گاهی با صدای بلند خندیدم. اصلا و اصلا دلم نمیخواست کتاب پایان یابد. در کنار کتاب‌های قبلی آبنبات عالی بود و به نظرم بهترین و با نمک ترین بود
هادی باقری
۱۴۰۳/۱/۲۳
یه جورایی از هِل‌دار به بعد میزان شوخی‌های جنسی داره زیاد میشه. آیا این به معنی کم آوردن نویسنده در خلق موقعیت‌های طنزه؟ آیا بعد از فیلم‌های طنز سینمایی، باید کتابهای طنز رو هم در خلوت و دور از چشم خانواده خواند یا شنید؟
اعظم سبیلی
۱۴۰۳/۱/۱
سری کتاب‌های آب‌نبات‌ها با صدای میرطاهر مظلومی. چقدر منتظر صوتی این کتاب بودم برای تعطیلات عید عالیه😍
شکیبا
۱۴۰۳/۱/۲۳
مثل همیشه عالیی بود مخصوصا آخرش چقدر خندیدم فقط می‌تونم بگم لطفاً لطفاً شماره جدیدش رو منتشر کنید و لطفاً لطفاً خیلی سریع نسخه‌ی صوتیش رو با صدای آقای مظلومی عزیز بذارید
مشاهده همه نظرات 64

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آبنبات نارگیلی

برای دریافت کتاب صوتی آبنبات نارگیلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.