معرفی و دانلود کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی

عکس جلد کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی

کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی نوشته‌ی پگی پست، آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ درباره‌ی اصول معاشرت است. نویسنده‌های این اثر تأکید دارند که ما به‌عنوان عضوی از جامعه‌ی امروز که مبتنی بر تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی است نیاز داریم در تعاملات‌مان سنجیده رفتار کنیم و در همه‌حال احترام، ملاحظه و صداقت را در نظر داشته باشیم تا حضورمان در اجتماع با قدرت، شخصیت و اصالت همراه شود.

درباره‌ی کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی

با پیشرفت تمدن بشری، تعاریفی عرفی از شاخصه‌های اخلاقی و اجتماعی در هر جامعه پدید آمد و شناخت و رعایت آداب اجتماعی نیز به یکی از نیازهای انسان معاصر تبدیل شد. اما همه‌ی این آداب و سنت‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرند؟ می‌دانیم که اصول آداب اجتماعی در موارد کلی زندگی اجتماعی تا حدودی شناخته و مشخص است، اما در جهانِ مبتنی بر تکنولوژی چطور؟ آیا آداب استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌زدن را هم بلدیم؟ پگی پُست (Peggy Post)، آنا پست (Anna Post)، لیزی پست (Lizzie Post) و دانیل پست (Daniel Post Senning) به‌عنوان نواده‌های امیلی پست (Emily Post) و اعضای مؤسسه‌ی او، در کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی (Emily Post's Etiquette, 18th Edition (Emily Post's Etiquette)) که هجدهمین ویرایش و به‌نوعی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی کتاب مادربزرگ‌شان به نام آداب اجتماعی (Etiquette) محسوب می‌شود، اصول رفتار اجتماعی در قرن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را با جزئیات توضیح می‌دهند.

نویسنده‌های این اثر فلسفی روان‌شناختی به تأسی از مادربزرگ‌شان که بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز آداب اجتماعی (Etiquette) در قرن بیستم بود، آداب اجتماعی را امری عرفی برمی‌شمرند و به‌عنوان‌مثال ملاحظه‌های استفاده از پیامک، توئیت، آیفون و فیس‌بوک را هم توضیح می‌دهند. پگی پست به‌عنوان نویسنده‌ی اصلی کتاب، برای آشناتر شدن خود و خواننده‌های کتابش با نسل جدید، از خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هایش (آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ) نیز در نگارش کتاب کمک می‌گیرد تا آموزش اصول آداب اجتماعی به نسل امروز را هرچه بهتر انجام دهد. آن‌ها در این کتاب کاربردی، به سخت‌ترین پرسش‌های آداب معاشرت امروز در مورد موضوعاتی مثل رفتارهای روزمره و زندگی در محل کار گرفته، تا مراحل زندگی و عروسی پاسخ می‌دهند.

به‌عنوان‌نمونه آن‌ها در کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی پرسش‌هایی ازاین‌قبیل را مطرح می‌کنند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند: آیا باید به هر ایمیل یا پیام متنی پاسخ دهم؟ یک مشتری تجاری مبتلا به سرماخوردگی است؛ آیا باید با او دست بدهم؟ کِی می‌توانم گزینه‌ی «unfriend» را برای بعضی افراد در فیس‌بوک استفاده کنم؟ اگر در ردیف سه‌تایی صندلی‌های هواپیما در وسط نشسته باشم، آیا می‌توانم هر دو دسته‌ی صندلی را بگیرم؟ آیا برای عروس و داماد اشکالی دارد که در روز عروسی‌شان توئیت کنند؟ آیا باید برای جشن نامزدی دوستم هدیه ببرم؟ همان‌گونه که مشاهده می‌شود، پگی پست، آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ در کتاب تعریف آداب اجتماعی، جزئی‌ترین ملاحظه‌های اجتماعی در دنیای امروز را بررسی می‌کنند و برای هرکدام نیز پاسخ‌هایی تحلیلی و جالب در نظر دارند. این کتاب که جزو پرفروش‌ترین آثار جهان است، به زبان فارسی هم چاپ شده و انتشارات آسمان نیلگون با ترجمه‌ی مریم تقدیسی آن را منتشر کرده است.

کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که به رعایت آداب معاشرت در ارتباط‌های اجتماعی خود اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود.

با نویسنده‌های کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی بیشتر آشنا شویم

کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی نوشته‌ی مشترک پگی پست 77‌ساله و خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های جوانش آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ است؛ نواده‌های امیلی پست که اعضای مؤسسه‌ی مادربزرگ فقیدشان هم هستند. آن‌ها به‌عنوان نسل سوم و چهارم خانواده، تلاش دارند میراث مادربزرگ‌شان را که در سال 1960 در سن 88 سالگی درگذشت، حفظ و به‌روز کنند. ازهمین‌رو تاکنون کتاب‌های زیادی را به‌صورت مشترک و به‌عنوان مؤخره‌ای به‌روزشده بر کتاب‌های امیلی پست نوشته‌اند که همه از جمله کتاب‌های پرفروش و محبوب در آمریکا و جهان بوده است. از بهترین این آثار می‌توان به کتاب‌های «آداب اجتماعی روزمره»، «آداب برخورد با افراد دارای معلولیت»، «آداب مهمانی‌دادن»، «آداب شرکت در برنامه‌های تفریحی و فرهنگی»، «آداب رفتار در مکان‌های عمومی» و کتاب حاضر اشاره کرد. همه‌ی این کتاب‌ها به زبان فارسی منتشر شده و در دسترس خواننده‌ها قرار دارد.

در بخشی از کتاب تعریف آداب اجتماعی می‌خوانیم

احترام. احترام گذاشتن به دیگران یعنی درک ارزش آن‌ها به عنوان انسان، بدون توجه به سابقه، نژاد یا اعتقادات، تحقیر نکردن دیگران به خاطر عقاید و نظراتشان، خودداری از خندیدن به شوخی‌هایی که درباره‌ی نژاد یا جنسیت می‌شود، کنار گذاشتن تعصبات، و حفظ بی‌غرضی و روشن‌فکری. ما این احترام را نه تنها با خودداری از انجام چنین کارهایی، بلکه از طریق کارهایی عمدی مانند حاضر شدن به‌موقع سر قرار، لباس مناسب پوشیدن، یا توجه کامل به افرادی که در کنارمان هستند، نشان می‌دهیم.

احترام قائل شدن برای خود هم به اندازه‌ی احترام گذاشتن به دیگران حائز اهمیت است و منظور از آن تکبر یا تحمیل عقاید به دیگران نیست، بلکه رفتار به روشی است که اعتماد به نفس را به دیگران هم القا کند. کسی که به خود احترام می‌گذارد، بدون توجه به ویژگی‌های جسمانی یا استعدادهای فردی‌اش برای خود ارزش قائل است و درک می‌کند که آنچه واقعاً مهم است، اصالت و شخصیت است.

ملاحظه. کلید ملاحظه رفتار سنجیده است. سنجیده عمل کردن یعنی فکر کردن درباره‌ی کارهایی که می‌توانید برای اطرافیانتان انجام دهید و تاثیرات این کارها روی دیگران. ملاحظه کردن ما را به سمت کمک کردن به دوست یا غریبه‌ی نیازمند به این کمک، به قدردانی یا به تعریف و تشویق سوق می‌دهد.

صداقت. وجود صداقت باعث می‌شود صادقانه و اصیل رفتار کنیم. صداقت اساس تدبیر است: استفاده از همدلی برای یافتن حقیقتی مثبت و به زبان آوردن آن یا عمل کردن به آن، بدون ایجاد شرمندگی یا درد و رنج.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی
نویسنده، ، ،
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات12
زبانفارسی
شابک978-600-7575-50-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی

برای دریافت کتاب آداب معاشرت: تعریف آداب اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.