معرفی و دانلود کتاب آزادی

عکس جلد کتاب آزادی
قیمت:
۱۲۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزادی

کتاب آزادی نوشته‌ی احسان نراقی، پژوهشگر حوزه‌ی‌ فلسفه و جامعه‌شناسی‌ست. این کتاب مجموعه‌ای گردآوری‌شده از مقالات نویسنده، مصاحبه‌های او با نشریات و مطبوعات و نقد و نظر بزرگانی چون بزرگ علوی، هوشنگ دولت‌آبادی و روزبه میرابراهیمی بر او و آثار اوست.

درباره‌ی کتاب آزادی

احسان نراقی (Ehsan Naraghi) نویسنده، پژوهشگر، اندیشمند و تنها فرد ایرانی‌ست که عهده‌دار معاونت یونسکو بوده است. نراقی از جمله نظریه‌پردازان حزب رستاخیز بوده که پس از سال 1357 دستگیر و پس از مدتی از زندان آزاد و از ایران خارج شد. او به‌عنوان پایه‌گذار مؤسسه‌ی مطالعات و تحقیقات اجتماعی شناخته می‌شود.

کتاب آزادی مجموعه‌ای از برگزیده مقالات و مصاحبات اوست که در چهار فصل به تحریر درآمده و در نشر افکار به چاپ رسیده است.

فصل مقالات شامل هشت مقاله از احسان نراقی‌ست؛ از جمله مقالاتی چون: «آغاز و فرجام اولین دولت مقتدر سوسیالیست جهان مبتنی بر افکار مارکس»، «از رؤیا تا عمل فرازونشیب هزار ساله حقوق بشر»، «درس‌های وابستگی»، «برخورد تمدن‌ها یا گفتگوی تمدن‌‌ها»، «نامه‌هایی به خاتمی» و... در این بخش نراقی به تفصیل به موضوعاتی از قبیل علل فروپاشی شوروی، سرگذشت تفتیش عقاید، جنگ‌های مذهبی و تمدن‌ها می‌پردازد.

فصل گفتگوهای کتاب آزادی، طولانی‌ترین و مفصل‌ترین بخش کتاب است که شامل بیست مصاحبه‌ از اوست و با نشریات و مطبوعاتی از جمله: روزنامه‌ی همبستگی، روزنامه‌ی آسیا و روزنامه‌ی ابرار و... صورت گرفته است. از برخی سرفصل‌های این بخش می‌توان «به یک رفورم اساسی نیاز است»، «رابطه‌ی ایران و آمریکا»، «جامعه‌ی ایران ذاتاً مردسالار است» و... را نام برد.

فصل سوم کتاب، به نقد و نظرات دیگر اندیشمندان و نویسندگان ایرانی، نسبت به نراقی و آثار او می‌پردازد و بخشی از خاطرات وی را به عنوان مشاور فرح پهلوی مطرح می‌کند. از مقالات و نوشته‌های آورده شده در این فصل می‌توان از: «نافرمانبرداری از فرمانده نوشته‌ی محمدآقازاده»، «اقبال ناممکن احسان نراقی نوشته‌ی روزبه میرابراهیمی»، «در مدح جنباندن حلقه اقبال ناممکن از هوشنگ دولت آبادی» و... نام برد.

و آخرین بخش کتاب نیز مجموعه‌ای از تصاویر احسان نراقی در یونسکو، سوئیس، سازمان ملل و... است.

کتاب آزادی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آزادی که در زیر مجموعه‌ی آثار سیاسی قرار می‌گیرد، مناسب افرادی‌ست که علاقه‌مند به مطالعه در زمینه‌ی تاریخ، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و کتاب‌هایی با موضوعیت خاطرات و زندگی‌نامه هستند.

در بخشی از کتاب آزادی می‌خوانیم

وقتی به آثار و زندگی احسان نراقی رجوع می‌کنیم یک مشخصه‌ی بارز را در او پررنگ‌تر می‌یابیم. او همیشه اصلاح‌طلب بود. حتی در رژیمی که بسیاری آن را اصلاح‌ناطلب می‌پنداشتند.

نراقی می‌گوید: «اعتقاد دارم حتی در سال‌های 56 و 57 هم امکان اصلاحات در ایران میسر بود. یعنی بازگشت به قانون اساسی مشروطه که آرمان همه‌ی مردمان آزاده و وطن‌پرست بود.» نراقی تحول مسالمت‌آمیز را آرزویی همگانی می‌داند و می‌گوید: «همه آرزوی تحولی مسالمت‌آمیز را داشتند به جز گروهک‌های مارکسیست و مجاهدین خلق»

فهرست مطالب کتاب

مقالات
مصاحبه‌ها
نقد و نظر دیگران
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزادی
نویسنده
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات433
زبانفارسی
شابک978-622-754239-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آزادی

برای دریافت کتاب آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.