معرفی و دانلود کتاب آزار کلامی و عاطفی

عکس جلد کتاب آزار کلامی و عاطفی
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزار کلامی و عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزار کلامی و عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزار کلامی و عاطفی

ژوئن هانت در کتاب آزار کلامی و عاطفی می‌کوشد تا حاصل سال‌ها تجربه و تحقیق خود را در زمینه‌ی آزار کلامی و احساسی برای مخاطب بازگو کند. اثر پیش‌رو به شما کمک می‌کند در میان راه‌های مختلف برای رهایی از رابطه‌ی آزارگرانه و جبران خسارات روانی حاصل از این نوع رابطه‌، بهترین راه‌حل‌ها را انتخاب نمایید.

درباره‌‌ی کتاب آزار کلامی و عاطفی

حتماً شما هم حداقل یکی دوبار تجربه‌ی تلخ آزار کلامی را پشت سر گذاشته‌اید؛ تجربه‌ای که بیشتر، از آن با نام «دل شکستن» یاد می‌کنیم اما خوب است این‌بار با نگاه جدی‌تر و موشکافانه‌تری به مقوله‌ی مهم روانیِ آزار کلامی، به‌ویژه در ابعاد عاطفی آن بپردازیم و برای یک‌بار هم که شده با این چرخه‌ی آسیب‌زا خداحافظی کنیم. ژوئن هانت (June Hunt) در کتاب آزار کلامی و عاطفی (Verbal & emotional abuse) ما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

آزار کلامی شاید در ابتدا چند کلمه‌ی ساده به‌نظر بیاید یا حتی یک نگاه و حرکت تحقیرآمیز اما نکته‌ی مسلم آن است که نباید به‌هیچ‌وجه آزار کلامی را نادیده گرفت. ماهیت آزار کلامی، دیر یا روز آن را به انواع دیگری از کنترل‌گری و شاید حتی آزار فیزیکی و جسمی بدل خواهد کرد. علاوه‌بر آن، آزار کلامی در هر اندازه و سطحی که باشد، یک نوع رفتار مخرب است که هر نوع رابطه‌ای، به‌ویژه روابط عاطفی را از رشد باز می‌دارد. نویسنده‌ی کتاب آزار کلامی و عاطفی، سخن را با روز‌های سخت نوجوانی خود شروع می‌کند. در حقیقت، چه کسی بهتر از شخصی که خود بارها قربانی آزار کلامی و عاطفی بوده، می‌تواند حال و روز سایر قربانیان را درک کند؟ او از روزهای سخت در کنار پدر بی‌ملاحظه‌ی خود می‌گوید: «قلب نوجوان من نمی‌توانست آزار کلامی و عاطفی او را تاب بیاورد، مخصوصاً نسبت به مادرم. با هر کلمه توهین‌آمیز، همانطور که مادرم بیشتر و بیشتر احساس بی‌ارزشی می‌کرد، تأثیر مخرب آن را بر قلب او احساس می‌کردم.» اولین نکته همین‌جا روشن می‌شود: آزارهای کلامی و عاطفی مثل نقطه‌ی ضعف و پاشنه‌ی آشیل روح ما را درهم می‌فشارند و انگار که راه تنفس را از ما می‌گیرند. اما چه باید کرد؟ این سوالی‌ست که ژوئن هانت از نوجوانی به دنبال آن می‌گردد.

اولین قدم‌ها برای رهایی از آسیب کلامی اوضاع را برای ژوئن بدتر هم کرد؛ پدرش او را به مدرسه‌ای شبانه‌روزی فرستاد و بهبودی در شرایط او حاصل نشد. نهایتاً پدر هانت از دنیا رفت، اما این پایانی بر سوال مهم زندگی ژوئن هانت نبود: «در برابر آزار کلامی و عاطفی چه‌کار باید کرد؟» مدت‌ زیادی طول کشید تا به مجموعه‌ای از راهکار‌ها در مواجه با آزار کلامی دست پیدا کند؛ مجموعه‌ای که به گفته‌ی خودش اگر سال‌ها قبل آن می‌دانست به روش صحیح‌تر‌ی اقدام می‌کرد و خود را از دردهای بسیاری نجات می‌داد.

نویسنده‌ی کتاب در ادامه از ابعاد مختلف آزار کلامی پرده برمی‌دارد. ابتدا تعریف درستی از طیف این نوع آزارها به ما می‌دهد و سپس به سراغ جزئیات و مشخصه‌های آزار کلامی می‌پردازد. فصل‌های بعدی کتاب به موضوعات متنوع دیگری مانند علل آزارگری، محیط شکل‌گیری آزار‌گری، واکنش افراد مختلف در برابر آزار، تغییر روابط آزارگرانه، چگونگی ایجاد مرز‌های شخصی و درنهایت فرایند بهبودی و رهایی قربانیان آزار می‌پردازد و در این مسیر، نویسنده دیدگاه دین‌مدارانه و لحن همدلانه‌ی خود را حفظ می‌کند. شما نیز می‌توانید برای دست یافتن به بهترین دیدگاه و راهکار در برابر آزار کلامی، با کتاب آزار کلامی و عاطفی و نکات ارزنده‌ی آن همراه باشید.

این کتاب از سوی نشر آپریس و با ترجمه‌ی فریبا دلبرنسب، فهیمه موسی‌زاده و معصومه نوری در دسترس علاقه‌مندان آثار روانشاختی قرار گرفته است.

کتاب آزار کلامی و عاطفی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده به‌ تمامی علاقه‌مندان حوزه‌ی علوم روان‌شناختی و خودسازی پیشنهاد می‌شود. مطالعه‌ی کتاب آزار کلامی و عاطفی، همچنین فرصت بی‌نظیری است برای آن دسته از افرادی که خود را در معرض آسیب‌های ناشی از آزار کلامی‌ می‌بینند یا افرادی که قصد دارند دیگران را در گذر از این مسیر یاری دهند.

با ژوئن هانت بیشتر آشنا شویم

ژوئن هانت (متولد 1944)، یکی از مشاوران برجسته‌ی کتاب مقدس در جهان، بنیان‌گذار یک موسسه‌ی مشاوره‌ی بین‌المللی در زمینه‌ی مشاوره‌ی کتاب مقدس است. این موسسه‌ خدمات خود را به بیش از 60 کشور دنیا ارائه می‌دهد. هانت همچنین صاحب یک کتابچه‌ی راهنما بر پایه‌ی آموزه‌های کتاب مقدس است که به افراد در زمینه‌‌های مختلف از کنترل خشم و افسردگی گرفته تا ازدواج و فرزندپروری یاری می‌رساند. او همچنین یک سخنران موفق و صاحب چندین جایزه است.

جملات برگزیده کتاب آزار کلامی و عاطفی

  • زبان قدرت مرگ و زندگی دارد.
  • سرزنش آشکار بهتر از عشق پنهان است.
  • نفرت باعث ایجاد اختلاف می‌شود، اما عشق تمام اشتباهات را می‌پوشاند.
  • بالاتر از هر چیزی، از قلب خود محافظت کنید، زیرا سرچشمه زندگی است.

در بخشی از کتاب آزار کلامی و عاطفی می‌خوانیم

بدرفتاری عاطفی دایره بسیار وسیعی دارد؛ رفتار و نگرش‌های منفی مداوم نسبت به کودک به صورت کلامی، به کار بردن الفاظ زشت در صحبت با کودکان و شوخی‌های منفی مکرر با کودک که سبب می‌شود کودک خود را واقعاً بی‌ارزش و مستحق توهین بداند. این احساس بی‌ارزش کودک را مستعد انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب می‌نماید. آثار ضرب و شتم در مقایسه با آزار کلامی با سرعت بیشتری مداوا می‌شود.

آزارهای عاطفی گرچه برخلاف آزارهای جسمانی اثری قابل رؤیت بر جسم کودک بر جای نمی‌گذارند، اما اثر آن به مراتب عمیق‌تر و ماندگارتر و فاجعه‌آمیزتر است و آسیب آن تا آخر عمر بر روان فرد باقی خواهند ماند.

فهرست مطالب کتاب

نامه‌ای از ژوئن ‌هانت
مقدمه‌ای از ژوئن هانت
پیشگفتار
تعاریف
آزار عاطفی چیست؟
‌آزار کلامی ‌چیست؟
شستشوی مغزی چیست؟
مشخصه‌های ‌آزار کلامی‌ و عاطفی
آیا سخنان شما خوشایند است یا آزارنده؟
چهره‌های آشنای ‌آزار کدام است؟
مشخصه‌های رفتار منفعلانه _ پرخاشگرانه چیست؟
چه مثال‌هایی بیانگر طرد آزارگرانه عاطفی است؟
مورد ‌آزار قرار گرفتن به طور مداوم چه هزینه‌هایی به دنبال دارد؟
آیا روابط شما سالم هستند یا ناسالم؟
دلایل ‌آزار و آزارگری
چه محیطی باعث شکل‌گیری شخصیت آزارگران می‌شود؟
چرا برخی افراد تسلیم آزار نمی‌شوند در حالی که دیگران آزار را می‌پذیرند و یا اعمال می‌کنند؟
علت اصلی روابط ‌آزارگرانه چیست؟
مراحل رهایی از آزارگری
آیا این زبان، زبان عشق است؟
آیا می‌توانید بر ‌آزار کلامی غلبه کنید؟
چگونگی تغییر ارتباط آزارگرانه
چگونه با آزارگران عاطفی برخورد و مقابله کنید؟
چگونه مرزهای شخصی ایجاد کنید؟
آیا خدا می‌تواند قلب شکسته شما را بهبود بخشد؟
مراحل بهبودی قربانیان آزار
آیا ترمیم و بهبودی برای ‌آزارگر امکان‌پذیر است؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزار کلامی و عاطفی
نویسنده
مترجمفریبا دلبرنسب، فهیمه موسی زاده، معصومه نوری
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-7430-08-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزار کلامی و عاطفی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آزار کلامی و عاطفی

برای دریافت کتاب آزار کلامی و عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.