معرفی و دانلود کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری

عکس جلد کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری

کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری نوشته بهرام عادلیان، به آزمایش نرم‌افزار و الگوریتم‌های ریاضی آن و همچنین الگوریتم‌های کامپیوتری می‌پردازد.

تحلیل مسیرهای برنامه و تست نرم‌افزار یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد نرم‌افزار است. از طرفی با توجه به گستردگی برنامه‌های نرم‌افزاری حاضر، استفاده از تحلیل دستی عملاً غیرممکن است. از این رو راهکارهای مختلفی برای تحلیل و بررسی مسیرهای مختلف برنامه نرم‌افزاری ارائه شده است تا بتوان آن‌ها را بررسی نمود. ولی راهکارهای گذشته دارای سربار پردازشی بالا و دقت پایین در بررسی تمامی مسیرهای برنامه هستند و قادر نیستند تا تقریباً تمامی مسیرهای برنامه را پوشش دهند.

در کتاب آزمون نرم‌افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری (software Testing Using Colonial Competition Algorithm)، راه‌کاری جهت تخمین تعداد مسیرهای ایستا و تولید موارد آزمون؛ برای افزایش پوشش مسیرهای اجرایی برنامه‌ها ارائه شده است. این روش قابلیت تحلیل ایستا و پویا را برای برنامه‌هایی که به زبان C ایجاد شده‌اند را دارد. در این روش آزمون نرم‌افزار، با دریافت کد برنامه و کاوش کد اسمبلی آن، بلاک‌های اولیه برنامه را شناسایی کرده و براساس آن‌ها گراف جریان کنترلی برنامه را می‌سازد. برای استخراج مسیرهای گراف جریان کنترلی پیش‌پردازش شده، از یک ساختار ذخیره‌سازی درختی و الگوریتم تغییر یافته جستجوی عمقی بهره می‌گیرد.

استفاده از این ساختار درختی موجب مقیاس‌پذیری بالای آزمون نرم‌افزار می‌شود. در این روش برای تولید موارد آزمون، از شبکه بیزین به همراه الگوریتم رقابت استعماری استفاده شده است. در واقع جهت مدل‌سازی وابستگی‌های احتمالی شرطی میان بلاک‌های اولیه برنامه، پارامترهای ورودی و وابستگی احتمالی گذرهای میان بلاک‌های اولیه برنامه استفاده شده‌اند. مجموعه آزمایش‌های انجام شده بر روی تعدادی برنامه استاندارد، دقت و کارآمدی روش آزمون نرم‌افزار را مشخص می‌سازد.

در بخشی از کتاب آزمون نرم‌افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری می‌خوانیم:

براساس روش‌های ارائه شده در زمینه تولید مورد آزمون در جهت پوشش مسیر، واضح است که روش‌های پویای موجود، در بهترین حالت، از سطح کد برنامه و متغیرهای تعریف شده در آن بالاتر نرفته‌اند. همچنین اکثر این روش‌ها اکتشافی و بر پایه بهینه‌سازی هستند. روش‌های تحلیل نمادین نیز مشکلات فراوانی ازجمله کار با اشاره‌گرها، ساختارها، اشیاء، حلقه‌ها و غیره دارند.

راه‌حل‌های ترکیبی نیز علی‌رغم کاهش دادن مشکلات تحلیل نمادین، همچنان زیر سایه محدودیت‌های تحلیل‌های نمادین هستند. بر این اساس، در هیچ‌کدام از روش‌های ارائه شده تاکنون، از تحلیل ساختاری برنامه با استفاده از روش‌های پویا استفاده نشده است و کارها، یا بدون علم به ساختار برنامه انجام شده یا از مشکلات و محدودیت‌های روش‌های نمادین رنج می‌برند. بدین ترتیب روشی که بر پایه اجراهای برنامه و همچنین علم به ساختار برنامه کار کند، می‌تواند پیشرفت بزرگی در زمینه پوشش مسیرهای برنامه ایجاد کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر آزمون نرم‌افزار
فصل دوم: مفاهیم مرتبط با آزمون نرم‌افزار
فصل سوم: روش آزمون نرم‌افزار
فصل چهارم: ارزیابی آزمون نرم‌افزار
فصل پنجم: جمع‌بندی و پیشنهادها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات الیاس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-572774-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری

برای دریافت کتاب آزمون نرم افزار با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.