معرفی و دانلود کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال

عکس جلد کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال

کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال نوشته‌ی ایزرائیل کورن و کریشنا، به شما آموزش می‌دهد که از چه روش‌هایی استفاده کنید تا نرم‌افزار کمتر دچار خطا و مشکل شود.

همانطور که می‌دانید خیلی از این روش‌ها یا متدها که در نرم‌افزار به کار می‌برید با سخت‌افزار مشترک هستند. شما باید بدانید که از متدهایی باید استفاده کنید تا اگر نرم‌افزار دچار اشکال شد خسارت کمتری بردارد یا حتی اگر نتوانستید این خسارت را جبران نمایید، کاری کنید که به تعویق بیفتد و یا اثرپذیری از این اشکال را به تأخیر بیندازد پس در کتاب طراحی نرم‌افزارهای مطمئن و تحمل‌پذیری اشکال (Fault-tolerant systems) نوشته‌ی ایزرائیل کورن (Israel Koren) و کریشنا (C M Krishna) قرار است متدهایی به‌ کار برده شود که نرم‌افزار در مقابل اشکال اتکاپذیر باشد.

این متدها چه اهمیتی دارند؟

امروزه با دستگاه‌هایی سروکار داریم که هم از لحاظ الکترونیکی و هم از لحاظ نرم‌افزاری به قابلیت اطمینان یا اتکاپذیری بالا نیاز دارند. سیستم‌هایی که ما هر چقدر هم سعی کنیم این متد را درخواست نماییم یک سری رسوخ و جایگزین وجود دارند. آنقدر پیچیدگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود دارد که ما هر چقدر هم متدهای مختلف را درخواست کنیم باز هم ممکن است یک اشکال اتفاق بیفتد.

در بخشی از کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال می‌خوانیم:

اشکال‌های همیشگی و دائم: هم نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری هستند. اگر یک درایور خراب شود، همیشه خراب است (سخت‌افزاری) یا یک ورودی است روی یک ورودی‌اش یک ولتاژ بالا رخ می‌دهد و یک صفرش را یک می‌کند، اما آنقدر بالاست که این‌ را می‌سوزاند. در نرم‌افزار ممکن است یک اتفاق بی‌افتد اگر دوباره راه‌اندازی شود هم سیستم درست نشود.

اشکال‌های گذرا: یکبار اتفاق می‌افتد و در اجرای بعدی اتفاق نمی‌افتد.

در حالت نرم‌افزاری سیستم دچار مشکل می‌شود وقتی دوباره راه‌اندازی می‌کنیم درست می‌شود.

در حالت سخت‌افزاری مثلا یک ورودی داریم و روی یک ورودی‌اش یک ولتاژ بالا رخ می‌دهد و یک صفرش را یک می‌کند و در اجرای بعدی درست می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: قابلیت اطمینان
فصل دوم: تحمل اشکال سخت افزاری
فصل سوم: افزونگی اطلاعاتی
فصل چهارم: ساختاردهی افزونگی برای تحمل پذیری اشکال نرم‌افزار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال
نویسنده،
مترجممهدی شیرازی، نسیم محمدی
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-7101-10-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال

روح اله زاکانی
۱۴۰۰/۱/۲۸
ممنون از ترجمه کتاب
بسیار عالی و مفید بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال

برای دریافت کتاب طراحی نرم افزارهای مطمئن و تحمل پذیری اشکال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.