معرفی و دانلود کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها

عکس جلد کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها

کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها تالیف گریدی بوچ که از مشهورترین نظریه‌پردازان در مورد مدل شیء‌گرا در سطح جهانی به شمار می‌رود، به بررسی موضوعات و روش‌های مهندسی نرم‌افزار طبق مدل اشیاء می‌پردازد.

درباره کتاب طراحی شیء‌گرای سیستم‌ها:

فصل اول این کتاب به بررسی پیچیدگی در نرم‌‌افزارها و نقش تفکیک، تجرید، سلسله مراتب در آن‌ها اختصاص دارد. در فصل دوم مدل اصلی شیء گرا، جنبه‌ها و ارکان مختلف آن معرفی و بیان می‌شود. فصل سوم به اشیا، کلاس‌ها، ویژگی‌های آن‌ها و روابط مختلف اجزای آن اختصاص دارد. طبقه‌بندی و ارتباط آن با شی، شناسایی و تعیین شیءها و کلاس‌ها و مکانیزم آن‌ها در فصل چهارم مطرح می‌شود. در فصل پنجم قواعد علامت‌گذاری برای چهار نمودار اصلی و دو نمودار کمکی که شامل نمودار‌های کلاس، شیء، مولفه، فرایند، تغییر حالت و زمانی است، گفته می‌شود. فصل ششم به فرایند طراحی شیء گرا به عنوان یک فرایند فزاینده و تکرار شونده، پرداخته می‌شود. فصل هفتم دربردارنده نکته‌هایی عملی در طراحی شیء گرا، تاثیر آن در چرخه‌ی عمر نرم‌افزار و مدیریت آن است. دیگر فصل‌های این کتاب کاربرد‌های مختلف این مدل را در زمینه‌های مختلف بررسی می‌کند.

این اثر در حقیقت ترجمه بخش‌هایی از کتاب طراحی شیء‌گرای سیستم‌ها (Object-Oriented Analysis and Design with Applications) است و تلاش شده متنی گویا و واضح برای شما تدوین و اهداف متن اصلی اثر منتقل شود.

مدل شیء ثابت کرده که در زمینه‌های متعددی قابل به‌کارگیری است. طراحی شیءگرا شاید تنها روشی باشد که امروز برای مقابله با پیچیدگی سیستم‌های خیلی بزرگ در اختیار ماست. ممکن است طراحی شیءگرا برای بعضی زمینه‌ها خیلی قابل توجیه نباشد. البته نه به دلایل تکنیکی، بلکه به دلایل غیر تکنیکی مثل عدم وجود افراد آموزش دیده‌ی مناسب، یا نبود محیط ایجاد و توسعه‌ی مناسب.

کتاب طراحی شیء‌گرای سیستم‌ها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب از جمله متون درسی و مراجع عمومی برای آنالیز، برنامه‌نویسی و طراحی مدل شی گرا به شمار می‌رود و برای استفاده دانشجویان و فعالان در زمینه برنامه‌نویسی و نرم‌افزار کاربرد دارد.

با گریدی بوچ بیشتر آشنا شویم:

مهندس نرم‌افزار آمریکایی، گریدی بوچ (Grady Booch) متولد سال 1955 است که به خاطر فعالیت بر زبان مدل‌سازی یکپارچه و ابداعات نوآورانه‌اش در معماری نرم‌افزار و مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شود. او در سال 1977 از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده و در سال 1979 در رشته برق از دانشگاه کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد. او یک روش توسعه نرم‌افزاری به نام روش بوچ ابداع نمود که بیشتر برای ساده کردن کدها و اضافه کردن کلاس‌ها در مهندسی نرم‌افزار کاربرد دارد و به طور مفصل در کتاب طراحی شیء گرای سیستم‌ها به آن پرداخته شده است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به کار بر روی تحقیقات آی‌بی‌ام - آلمادن در بخش مهندسی نرم‌افزار و معماری نرم‌افزار آن و تالیف چند عنوان کتاب در زمینه مهندسی نرم‌افزار اشاره کرد.

در بخشی از کتاب طراحی شیء‌گرای سیستم‌ها می‌خوانیم:

تحلیل شیءگرا و تحلیل زمینه دو روشی هستند که ما برای طراحی شیءگرا ترجیح می‌دهیم. با این‌حال دو دیدگاه دیگر نیز مطرح شده است:

شرح غیر رسمی: این روش ابتدا به‌وسیله‌ی Abbott پیشنهاد شد، پیشنهاد این است که شرح غیر رسمی در مورد مسأله (یا قسمتی از مسأله) نوشته شود. و سپس اسم‌ها و فعل‌ها مشخص شوند. اسم‌ها نامزدهایی برای شیءها هستند و فعل‌ها نامزدهایی برای عملیات روی آن‌ها هستند. و این تکنیک خود منجر به روش‌های خودکار شده است. این روش از این جهت که ساده است و طراح را موظف به کار با فرهنگ زمینه می‌کند مفید است. ولی مسئله پیچیده را جواب‌گو نیست. پیچیدگی‌های زبان طبیعی و وابسته شدن شیءها به شیوه‌ی نگارش از مشکلات دیگر است؛

تحلیل ساخت‌یافته : این روش استفاده از محصول تحلیل ساخت‌یافته را به‌عنوان جبهه‌ی طراحی شیءگرا معرفی می‌کند. این روش قابل توجه است، از این جهت که تعدادی از تحلیل‌گران، با تحلیل ساخت‌یافته آشنا هستند و ابزار متعددی برای مکانیزه کردن آن وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. پیچیدگی
فصل 2. مدل شیء
فصل 3. کلاس‌ها و شیءها
فصل 4. دسته‌بندی
فصل 5. علامت‌گذاری
فصل 6. فرایند طراحی شیءگرا
فصل 7. نکات عملی
فصل 8. زبان مدل‌سازی یکپارچه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها
نویسنده
مترجممحسن صدیقی مشکنانی
ناشر چاپینشر ممد
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-600-94673-4-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها

mohammad b
۱۴۰۲/۸/۲۱
ترجمه کتاب به شدت ضعیف نسخه زبان اصلی با ترنسلیت بخونید بیشتر میفهمید
جواد زنگنه
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
بد نیست قابل تحمل هست
رها
۱۴۰۲/۹/۳
این کتاب خوب بود
Ali darzi
۱۴۰۲/۸/۲۹
کار راه اندازه.،
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها

برای دریافت کتاب طراحی شیءگرای سیستم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.