معرفی و دانلود کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا

عکس جلد کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا
قیمت:
۱۰۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا

ویرایش جدید کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا نوشته‌ی رضا بنائی (با همکاری مجتبی رامک)، بر اساس قانون و آئین‌نامه‌ی جدید گمرک ایران مصوب آبان ۱۳۹۰ و اسفند ۱۳۹۱ با آخرین اصلاحات نوشته شده است. این کتاب جامع همراه با تصاویر، جدول‌ها و مثال‌های مختلف،‌ برای کسانی است که می‌خواهند با اصول سنتی و نوین امور گمرکی در ایران و جهان آشنا شوند و به تمامی جنبه‌های مقررات گمرکی مسلط گردند.

درباره‌ی کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا

رضا بنائی یکی از افرادی است که سال‌ها در مدیریت و تدریس مسائل گمرکی تجربه دارد و کتاب‌های متعددی در این حوزه تألیف کرده است. کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا حاصل تدریس 3 واحد درس گمرک در مدرسه‌ی عالی بازرگانی در فاصله‌ سال‌های 1355 تا 1358 است. اولین نسخه از این کتاب در همان سال‌ها منتشر شد و نویسنده با هر بار تجدید چاپ،‌ سعی در به‌روزرسانی منابع و مطالب کتاب داشت.

همانطور که می‌دانید قانون گمرک و آیین‌نامه‌ی اجرایی آن تا نیمه‌ی اول سال 1398 تغییر کرده و لازم است کتاب‌هایی که در مورد مقررات گمرکی نوشته شده‌اند، هر چند سال یک‌ بار روزآمد شوند. رضا بنائی این بار این کار را با کمک مجتبی رامک،‌ کارآموز رشته‌ی امور گمرکی در کارشناسی رسمی دادگستری، انجام داده است.

به نظر می‌رسد کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا جامع‌ترین منبع در خصوص مقررات و امور گمرکی باشد و هر کسی که در این حوزه فعالیت دارد، لازم است چنین کتابی را بخواند. رضا بنائی همه‌ی موضوعات مرتبط با گمرک و ترخیص کالا مانند تاریخچه‌ی گمرک،‌ اصطلاحات گمرکی،‌ اظهارنامه‌ی گمرکی، رویه‌ها و تشریفات گمرکی، ارزش‌گذاری در گمرک، تخلفات گمرکی، معافیت‌های گمرکی و... را در کتاب مقررات گمرکی و ترخیص کالا پوشش داده است. همچنین در بخش‌هایی نحوه‌ی تکمیل اسنادی مانند اظهارنامه‌ی گمرکی و بارنامه، همراه با تصاویر مربوطه آمده است و خواننده در هنگام کار با سامانه‌ی جامع گمرکی،‌ می‌تواند از این کتاب بهره ببرد. همین موضوع به‌روز بودن کتاب را بهتر نشان می‌دهد.

(حجم این کتاب بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان رشته‌ی بازرگانی، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، تجار و کارگزاران گمرک،‌ مدیران و مشاوران بازرگانی مخاطبین اصلی کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا هستند. همچنین خوانندگانی که فعالیت‌هایشان مشمول مقررات گمرکی می‌شود،‌ لازم است که مطالعه‌ی چنین کتابی را در اولویت قرار دهند.

با رضا بنائی بیشتر آشنا شویم

رضا بنائی کارشناس مسائل گمرکی است که در زمینه‌ی ارزیابی در گمرک نیز سوابقی دارد. او سوابق مدیریتی زیادی از جمله معاون اداره کل ارزش گمرک ایران، عضو هیئت رئیسه‌ی گمرک ایران، معاون امور گمرکی گمرک ایران، رئیس کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی، مشاور معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت بازرگانی و... دارد. رضا بنائی کتاب پنج جلدی «تفسیر کاربردی مقررات صادرات و واردات» را نوشته و حدود 30 عنوان کتاب دیگر در امور گمرکی و بازرگانی تألیف کرده است که بعضی از آن‌ها عبارتند از: «قانون امور گمرکی»، «ارزش‌گذاری کالا در گمرک»، «تخلفات گمرکی و قاچاق»، «تعیین تعرفه در گمرک» و «دانستنی‌های گمرک».

در بخشی از کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا می‌خوانیم

سابقه‌ی گمرک و تعلق حقوق بر مال‌التجاره به‌موازات پیشرفت جوامع و تحول در امر مبادلات و مناسبات اقتصادی بین ملت‌ها به زمان تشکیل اولین نوع حکومت و دولت در این جوامع برمی‌گردد. عایدات ناشی از مبادلات درابتدا صرفاً به‌عنوان حق نظارت و حمایت حکومت‌ها از کاروانیان و تجّار و و ایجاد زمینه‌ی مساعد در امر حمل‌ونقل کالا و عرضه و فروش آن مورد توجه بوده و از آنجا که این عایدات ضمن سهل‌الوصول بودن آن، بخش عمده‌ای از خزانه‌ی دولت‌ها را تأمین می‌کرده، به‌عنوان مالیات شناخته شده است و در حال حاضر نیز با اینکه بیشترین نقش و اهمیت گمرک،‌ جنبه‌ی اقتصادی آن می‌باشد، باز هم نمی‌توان جنبه‌ی مالی آن را از نظر دور داشت. چرا که سالیانه بخش عمده‌ای از بودجه‌ی درآمدهای عمومی کشور را تشکیل می‌دهد و بنابراین از جهت مالی حائز اهمیت می‌باشد.

آمار درآمدهای حاصل از واردات قطعی به کشور تحت عنوان «حقوق گمرکی و سود بازرگانی» و عوارض، نقش گمرک را از جنبه‌ی مالی نشان می‌دهد. باید توجه داشت که در اینجا منظور از گمرک، همان «حقوق بر مال‌التجاره» است که به‌موجب قوانین صادرات و واردات،‌ قوانین خاص راجع‌به مسائل بانکی در ارتباط با واردات و صادرات،‌ قانون تشویق صادرات و تولید، مصوبات متکی به قانون و سایر قوانین و مصوبات مربوط، برقرار شده است و عموماً محتوای قوانین مذکور در ارتباط با محدودیت‌ها،‌ ممنوعیت‌ها، معافیت‌ها، وضع حقوق ورودی، عوارض و مالیات‌ها و نظایر آن می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار‏ ‏
سخن‏ مؤلف ‏
مقدمه ‏
فصل اول: کلیات ‏
فصل دوم: اصطلاحات گمرکی
فصل سوم: اظهار و اظهارنامه گمرکی
فصل چهارم: عملیاتی که قبل از مراجعه به گمرک و در رابطه با گمرک باید انجام گیرد ‏
فصل پنجم: رویه‌های گمرکی و پیش‌نیازها برای انجام فرآیند تشریفات گمرکی
فصل ششم: تشریفات گمرکی ‏
فصل هفتم: ارزش‌گذاری در گمرک ‏
فصل هشتم: مرور زمان و مواعد قانونی ‏
فصل نهم: مرجع رسیدگی به اختلاف گمرکی ‏
فصل دهم: تعرفه‌های گمرکی (نمانکلاتورهای گمرکی) و اصول طبقه‌بندی کالا در گمرک ‏
فصل یازدهم: اختلافات گمرکی و مراجع قانونی حل‌وفصل اختلاف ‏
فصل دوازدهم: تخلفات و قاچاق گمرکی ‏
فصل سیزدهم: معافیت‌های گمرکی ‏
فصل چهاردهم: ممنوعیت‌های گمرکی ‏
فصل پانزدهم: صادرات قطعی ‏
فصل شانزدهم: واردات موقت ‏
فصل هفدهم: سایر رویه‌های گمرکی ‏
فصل هجدهم: اعتبارات اسنادی و بروات ‏
فصل نوزدهم: مناطق آزاد ‏
فصل بیستم: کنوانسیون گمرکی ‏
منابع‏

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات774
زبانفارسی
شابک978-964-468-167-7
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا

hossein
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کتاب خوبیه برای علاقمندان یادگیری امور گمرکی و ترخیص‌کاران و کسانی که با حوزه تجارت بین المللی سر و کار دارند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا

برای دریافت کتاب آشنایی با مقررات گمرکی و ترخیص کالا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.