معرفی و دانلود کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن: بپرس تا بدانی و بیابی

عکس جلد کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن: بپرس تا بدانی و بیابی
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن: بپرس تا بدانی و بیابی

غلامرضا جعفری ممتاز کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن را به‌منظور اشاعه‌ی فرهنگ پرسشگری در میان افراد جامعه به رشته‌ی تحریر درآورده است. او پرسشگری را راهی برای توسعه‌ی فردی و کلید موفقیت یک اجتماع می‌داند. به همین منظور، علم پرسش‌شناسی در این اثر به‌تفصیل معرفی شده و راه‌های توزیع این علم در جوامع برای ایجاد تفکری سازنده و همگانی پیشنهاد شده است.

درباره‌ی کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن

کودکان در ابتدای مسیرِ شناخت جهان پیرامونشان، مدام با سؤال‌های گوناگونی مواجه می‌شوند و بی‌درنگ تمام آن‌ها را می‌پرسند، بدون اینکه خودشان را سانسور کنند. اما این پرسش‌گری به‌مرور و با بالاتر رفتنِ سن، کم‌تر می‌شود و حتی در موقعیت‌هایی فرد پرسشگر را خجالت‌زده می‌سازد. این فرهنگ اشتباه آسیب‌های زیادی را به جوامع رسانده است. در کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن، به این سؤال پاسخ داده می‌شود که اهمیت پرسشگری در چیست و چگونه باید آموزش داده شود. غلامرضا جعفری ممتاز پرسشگری را مهارتی می‌داند که به انسان قدرتِ تفکر و تأمل می‌بخشد و زاویه‌دید او را در برخورد با مسائل مختلف وسعت می‌دهد.

پرسشگری پدیده‌ای ذاتی است که انسان با آن زاده می‌شود؛ پرسش درمورد چیستیِ جهان، وجودِ خود بر روی این کره‌ی خاکی، غایت هستی و بسیار سؤال‌های کوچک‌تر. درواقع اگر سوالی در ذهن انسان ایجاد نشود، شناختِ او نسبت به پدیده‌ها تکمیل نخواهد شد. بنابراین اگر ما این مهارت ذاتی را به‌مرور از یاد برده‌ایم، مدیران و مراکز آموزشی موظفند که با شناخت علم پرسش‌شناسی، از آن در جهتِ آموزشِ پرسشگری و خلق تفکرهای سازنده، بهره گیرند.

پرسشِ آگاهانه و هدفمند، کلید تغییر و تحول‌های بزرگ در زندگی است. پرسیدن راهی است برای برداشتن گام‌های بلند و حذف موانع از مسیر. موفقیت زمانی دست‌یافتنی می‌شود که پیش از هر کاری از خودمان سؤال بپرسیم؛ سؤال‌هایی مانند اینکه چگونه می‌توانم شرایط را تغییر دهم؟ چگونه می‌توانم کاری را بهتر از پیش انجام دهم؟ آیا راه‌های دیگری برای حل مسئله‌ی پیشِ‌رو وجود دارد؟ سؤال پرسیدن به ما کمک می‌کند به‌طور مولد فکر کنیم و عاقلانه دست به انتخاب بزنیم.

غلامرضا جعفری ممتاز در کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن، ضمن معرفی علم پرسش‌شناسی و ارائه‌ی تاریخچه‌ی آن، به ورود این علم به منابع آموزشی کمک می‌کند. علم پرسش‌شناسی می‌تواند مدیرانی تربیت کند که توانایی تعامل بالایی دارند و در رهبری یک تیم خلاقانه موفق عمل می‌کنند. نویسنده سپس راه‌های تقویت پرسشگری را از طریق حواس پنج‌گانه به مخاطب می‌آموزد و راه‌های پیشگیری از سرکوبِ پرسشگری را در اجتماع، حکومت‌ها، خانواده و محل کار عنوان می‌کند. این کتاب درنهایت به کاربرد پرسشگری را در نرم‌افزارها، مدل کسب‌وکار و در بازاریابی می‌پردازد.

این کتاب به کوشش انتشارات لیوسا چاپ و عرضه شده است.

کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان این کتاب مدیران، مسئولین، استادان، مربیان، دانشجویان و... هستند.

در بخشی از کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن: بپرس تا بدانی و بیابی می‌خوانیم

چند نوع پرسش که با استفاده از آن‌ها طی چند روز تغییراتی کوچک را در زندگی خود حس خواهید کرد. اگر اتفاقی ناخواسته برای شما افتاد، از خودتان بپرسید: «آیا این اتفاق شش ماه دیگر اهمیت دارد؟» و اگر جواب مثبت بود بپرسید: «آیا چهار سال دیگر این موضوع بی‌اهمیت است؟« و پاسخ شما به سوال «من این را نمی‌خواهم، پس چه چیزی می‌خواهم؟»، خلاف اتفاقی می‌شود که برایتان افتاده است.

مثلاً وقتی یک نفر پشت سر من حرفی زده که مرا ناراحت کرده است، پرسش من این می‌شود: «من نمی‌خواهم کسی پشت سرم بد بگوید. پس چه چیزی می‌خواهم؟» می‌خواهم همه در همه‌حال از خوبی‌های من حرف بزنند. من انسان خوبی هستم و همه بر خوبی‌های من تمرکز دارند. البته نیازی نیست شما جواب دهید. شما سؤال کنید و بقیه‌ی کار را به ضمیر ناخودآگاهتان بسپارید.

یکی از جادویی‌ترین پرسش‌های ممکن «چه می‌شود اگر؟» است. مثلاً می‌خواهم درآمدم را سه برابر کنم ولی راهی به نظرم نمی‌رسد. حال از خودم می‌پرسم: «چه می‌شود اگر درآمدم سه‌برابر شود؟» چرا این نوع پرسش اینقدر مهم است؟ چون مغز شما دنبال جواب می‌رود و به شما می‌گوید که چه اتفاقاتی می‌افتد اگر درآمدتان سه‌برابر شود و چه‌ چیزی بهتر از این؟ مگر قرار نیست ما با تمام وجود اهدافمان را حس کنیم تا به آن‌ها برسیم؟ وقتی من پاسخ پرسش «چه می‌شود اگر؟» را بدهم، یعنی تک‌تک اتفاقاتی را که بعد از سه‌برابر شدن درآمدم برایم می‌افتد، به یاد می‌آورم و حس می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: معرفی پرسش‌شناسی
فصل دوم: هفته‌ی پرسش، آغاز و اوج پرسشگری
فصل سوم: راه‌های تقویت پرسشگری
فصل چهارم: سرکوب پرسشگری و راه‌های پیشگیرانه
فصل پنجم: به‌کارگیری پرسش در نرم‌افزارها و مدل کسب‌وکار
فصل ششم: جادوی پرسش
فصل هفتم: پرسشگری راهی برای حل مسئله و تحقیق و پژوهش
فصل هشتم: پرسش‌های هدفمند و کمک‌کننده در انتخاب
فصل نهم: پرسش و مدیریت
فصل دهم: پرسش و استراتژی
فصل یازدهم: پرسش و بازاریابی
فصل دوازدهم: پرسش و ساختار سازمانی
پیوست 1: فهرست برخی از کاربردهای پرسش
پیوست 2: پرسش از خوانندگان محترم کتاب
فهرست کلمات کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن: بپرس تا بدانی و بیابی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-600-340-096-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن

یاسر نانکلی
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب پرسش شناسی، کتاب بدیع و نو در این زمینه در ایران می‌باشد و در صورت کاربرد بخش‌های اجرایی می‌تواند موجب تغییر در پرسش‌ها و در نتیجه تغییر در سبک‌های تفکر و در نهایت زندگی شود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن

برای دریافت کتاب آشنایی با پرسش شناسی (کواسشنولوژی) و برخی کاربردهای آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.