معرفی و دانلود کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى

عکس جلد کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى

کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى نوشته‌ی الهام حسین نیا، دربردارندۀ مجموعه‌ای از نکات کاربردی و مفید برای مدیریت خانه و ‌‌آشپزخانه است.

امروزه صنعت آشپزى و مدیریت خانه‌دارى به یکى از رشته‌هاى دانشگاهى تبدیل و از موقعیت سنتى خود خارج گشته و زندگى زیباى شما را تحت تأثیر خود گذاشته است. تغذیه خانواده به دست تواناى خانم خانه مدیریت مى‌گردد و این هنر زیبا را زمانى اهل خانواده حس مى‌کنند که از کارِ طاقت فرساى روزانه به منزل بازگشته و با سفره رنگارنگ و دلپذیر مادر که با تمام تلاش و کوشش به هنرنمایى ظریف و زیباى خود همراه با محبت تمام گسترده و اشتهاى اعضاء را دو چندان مى‌کند.

شما با روبرو شدن یک سفره رنگین اولین پیشامدى که بر ذهن‌تان حاکم مى‌گردد، این تصور است که براى تهیه غذاى خوش طعم و مفید باید مبالغ هنگفتى را هزینه کنید، تا غذاهاى متنوع آماده گردد؛ در حالى که واقعیت چیز دیگرى است که خانم خانه با در نظر گرفتن اقتصاد خانواده مى‌تواند از کم‌ترین امکانات بهترین استفاده بهینه را داشته باشد. گرچه سفره‌آرایى خود یک هنرنمایى است که خوشبختانه امروزه با تدابیر و تحصیلات در این فن خانم خانه متبحر گشته و ذائقه شما را جهت میل تکمیل مى‌کند.

نگارنده این کتاب، سعى نموده با آگاهى به ارزش غذایى موجود در مواد مختلف و در نظر گرفتن سن افراد و در کنار علمى بودن آن از غذاهاى سنتى و دلنشین پیشینیان شما را بى‌بهره نگذارد. به امید آن که همیشه زندگى سبز و زیباى شما سفره رنگین محبت اجتماع را تکمیل کند.

در بخشی از کتاب آشپزباشى: نکات خانه‌دارى می‌خوانیم:

این روزها وقتى براى خرید به بازار میوه سرى مى‌زنیم، خانم‌هاى با سلیقه‌اى را مى‌بینیم که در حال خرید مقدار زیادى لیموترش به منظور آبگیرى و ذخیره آن براى مصرف یک سال خانواده هستند. البته برخى از خانم‌ها هم هستند که اعتقادى به آبگیرى و ذخایر آبلیمو ندارند و همان آبلیموهاى صنعتى را ترجیح مى‌دهند. در اینجا این سؤال مطرح مى‌شود که آیا آبلیموهاى صنعتى در مقایسه با نوع خانگى آن‌ها ارزش تغذیه‌اى کمترى دارند؟

لیموترش به دلیل غنى بودن از ویتامین‌ها و املاح معدنى داراى خواص معجزه‌آسایى است و از ترکیب شکر با آب این میوه مى‌توان شربتى تهیه کرد که در گرماى تابستان کمک مؤثرى در رفع حالت تهوع، استفراغ و اسهال ناشى از گرمازدگى داشته، غلظت خون را کاهش داده و بدن را از ازدیاد چربى خون در امان مى‌دارد. این میوه پر خاصیت مى‌تواند شریان‌ها را نرم، عضلات را ارتجاعى و از لخته شدن خون جلوگیرى کند. از طرفى اسید سیتریک این میوه مى‌تواند براى اسید اوریک حلاّل بسیار خوبى باشد و مصرف آن براى بیماران مبتلا به رماتیسم و نقرس بسیار نافع است.

در واقع ارزش تغذیه‌اى میوه لیموترش را به هیچ عنوان نمى‌توان با آب آن مقایسه کرد، اما در صورت تمایل به مصرف آبلیمو باید گفت که البته نوع خانگى آن در صورتى که به طور بهداشتى آبگیرى و به درستى نگهدارى شود، ارجحیت بیشترى نسبت به آبلیموى صنعتى دارد. آبلیموهاى صنعتى به دلیل آن که پاستوریزه مى‌شوند فاقد ویتامین C و برخى دیگر از ویتامین‌هاى ناپایدار در برابر حرارت هستند البته برخى کارخانجات در مراحل پایانى تولید ویتامین C را به طور مصنوعى به آبلیمو مى‌افزایند ولى اصلاً قابل قیاس با ویتامین C طبیعى لیموى تازه نیست.

فهرست مطالب کتاب

ارزش غذایى خوراکى‌ها با گذشت زمان از بین مى‌رود
روغن زیتون
مصرف کره حیوانى یا گیاهى؟
مرباها با میوه‌هاى توتى
گیاهان خشک و ادویه
غلات و مواد خشک
خطر صبحانه‌هاى مدرن
توصیه‌ها
روغن کانولا چیست؟
آبلیموى مرغوب
توصیه‌ها
مواد غذایى مفیدى که مى‌تواند مضر هم باشد
چند راه ساده براى نگهدارى مواد غذایى
آبمیوه طبیعى بنوشید
توصیه‌ها
پختن زیاد گوشت مضر است
ماست میوه‌اى، تنقل مدرن
توصیه‌ها
آشپزى و خانه‌دارى، هنر کدبانوى ایرانى
نکات جالب براى جلوگیرى از ورود مورچه
استفاده درست از آبمیوه‌گیرى
تمیز کردن مایکروفر
پخت سریع با زودپز
روش‌هایى براى اصلاح عادت‌هاى غذایى نادرست در کودکان
غذاها را سالم نگه دارید
ادویه خانگى
غذا را سالم سرخ کنید
هر روغن تا چند درجه؟
این کارها را نکنید!
قبل از سرخ کردن بخوانید
روغن‌هاى چند بار مصرف
این روغن‌هاى دور ریختنى
تشخیص هندوانه و طالبى رسیده
شیوه‌هایى براى پختن ذرت
چند ترفند در خانه‌دارى
نکات خانه‌دارى
تمیز کردن سینک استیل
تمیز کننده ظروف
خمیر دندان روى محل سوختگى نمالید
خشک کردن میوه
رفع بوى بد یخچال
راه‌هاى تمیز کردن نقره و طلا و جواهرات
بوى ماهى
از بین بردن بوى داخل ماشین
براى بردن لکه رنگ
عمر وسائل خانگى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئینه بهار
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-6477-07-7
موضوع کتابکتاب‌های عمومی، کتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى

برای دریافت کتاب آشپزباشی: نکات خانه‌دارى و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.