معرفی و دانلود کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat

عکس جلد کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و طیبه سادات زرگر، مجلد دیگری از مجموعه کتاب‌های «آمار، سنجش و اندازه‌گیری» انتشارات حتمی است که به آموزش نرم‌افزار آماری OpenStat می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار OpenStat

برای انجام امور پژوهشی در سطوح مختلف، به‌خصوص در حوزه‌ی ورزش و تربیت بدنی، نیاز به ابزارها و برنامه‌های مختلفی برای تنظیم داده‌ها، انجام کارهای محاسباتی و تجزیه و تحلیل‌های مختلف داریم. آمار و داده‌ها در امور تحقیقاتی از حساسیت بالایی برخوردارند و برای نظم دادن به آن‌ها، استفاده از کامپیوتر ضروری است. همچنین کار محاسبات و آنالیز داده‌ها نیز دقت بالا و زمان کوتاهی می‌طلبد، اما ذهن انسان در مقایسه با کامپیوتر از دقت پایین‌تری برخوردار است که امکان خطا را در این مورد بالا می‌برد. ازاین‌رو، یادگیری کار با ابزارهای آماری مختلف برای پژوهشگران امری حیاتی به نظر می‌رسد.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار OpenStat نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و طیبه سادات زرگر، یکی از ابزارهای آماری مفید یعنی نرم‌افزار OpenStat را، به‌صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. این برنامه توانایی پردازش دیتا و تبدیل آن به نمودارهای گرافیکی مختلف را دارد.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار OpenStat هشت فصل دارد. فصل ابتدایی، «آشنایی با نرم‌افزار OpenStat» است و محیط کاربری و طریقه‌ی نصب این برنامه را توضیح می‌دهد. فصل دوم «توزیع فراوانی و شاخص‌های مرکزی و پراکندگی» نام دارد که توزیع فراوانی و درصدی، شاخص‌های توصیفی و جدول مقاطع را در بر می‌گیرد. فصل سوم، مربوط به بحث «تعیین نرمال بودن داده‌ها» است و آزمون کجی و کشیدگی، آزمون شاپیرو-ویلک و آزمون نرمال بودن داده‌های تک‌متغیره زیرمجموعه‌های این فصل هستند. فصل چهارم کتاب مختص «روابط آماری» است و عناوینی مثل ضریب همبستگی پیرسون، علیت و رابطه در ضرایب همبستگی، ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن و... را شامل می‌شود. فصل پنجم کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار OpenStat، در رابطه با «رگرسیون» است که مفاهیمی چون رگرسیون ساده، رگرسیون چندگانه و... در خلال آن مطرح می‌شوند. ششمین فصل کتاب، متعلق به «مقایسه‌ی میانگین‌ها» است و به آزمون t تک‌نمونه‌ای، آزمون تحلیل کوواریانس، آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و... می‌پردازد. نام فصل هفتم «مقایسه‌ی میانگین رتبه‌ها و فراوانی» است و آزمون‌های مختلفی چون خی دو، کروسکال والیس، کوکران و... در این فصل بررسی می‌شوند. آخرین فصل، درباره‌ی «پایایی» است و کرونباخ، ضریب کاپای کوهن و مراحل محاسبه‌ی ضریب کاپا را شرح می‌دهد.

درباره‌ی مجموعه‌ی آمار، سنجش و اندازه‌گیری

مجموعه کتاب‌های «آمار، سنجش و اندازه‌گیریِ» نشر حتمی کتاب‌هایی با هدف آموزش نرم‌افزارهای آماری-تحلیلی مختلف به پژوهشگران ورزشی است تا با به‌کارگیری ابزارهای کامپیوتری، موفقیت بیشتری در امر تحقیق و پژوهش حاصل کنند. نرم‌افزارهایی مثل Statistician, OpenStat, Origin و... از سری ابزارهایی هستند که در مجموعه آموزش داده شده‌اند.

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم‌افزار OpenStat برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat نوشته‌ی حسین پورسلطانی زرندی و طیبه سادات زرگر، به کسانی که علاقه‌مند به یادگیری نرم‌افزار OpenStat هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat می‌خوانیم

شرایط استفاده از ضریب همبستگی پیرسون:

1. باید مقیاس داده‌ها در سطح فاصله‌ای یا نسبی باشد.

2. رکوردها به صورت تصادفی انتخاب شده باشند.

3. متغیرها به صورت دومتغیره دارای توزیع نرمال باشند. اگر متغیرها دارای چنین خصوصیتی باشند، هر متغیر صرف‌نظر از دیگر متغیرها دارای توزیع نرمال است و هر متغیر در تمام سطوح متغیر دیگر، توزیع نرمال دارد. در صورت رعایت این شرط، تنها رابطه‌ی آماری موجود بین دو متغیر؛ رابطه‌ی خطی است. اما در صورت عدم رعایت این شرط، ممکن است یک رابطه‌ی غیرخطی بین دو متغیر وجود داشته باشد. ارزیابی وجود رابطه‌ی غیرخطی از طریق رسم نمودار پراکندگی نقاط داده‌ها امکان‌پذیر است.

4. استفاده از ضریب همبستگی پیرسون به عرض نقاط پراکندگی مرتبط است. منظور این است که باید عرض نقاط در سرتاسر نمودار یکسان باشد. این شرط را یکسانی نقاط پراکندگی (واریانس) می‌گویند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با نرم‌افزار OpenStat
دانلود و نصب نرم‌افزار
آشنایی با نرم‌افزار
فصل 2: توزیع فراوانی و شاخص‌های مرکزی و پراکندگی
توزیع فراوانی و درصدی
شاخص‌های توصیفی
جدول متقاطع
فصل 3: تعیین نرمال بودن داده‌ها
آزمون‌های نرمال بودن داده‌های تک‌متغیره
آزمون شاپیرو-ویلک
آزمون کجی و کشیدگی
فصل 4: روابط آماری
ضریب همبستگی پیرسون
علیت و رابطه در ضرایب همبستگی
ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن
مقایسه‌ی دو ضریب همبستگی
ضریب همبستگی تفکیکی یا جزئی یا پاره‌ای
پیش‌فرض‌های ضریب همبستگی تفکیکی
مفاهیم کلیدی
فصل 5: رگرسیون
رگرسیون ساده
رگرسیون چندگانه
رگرسیون چندگانه‌ی روش پیشرو یا روبه‌جلو یا پیش‌رونده
رگرسیون چندگانه‌ی روش پس‌رو یا پس‌رونده یا روبه‌عقب یا غربالی
رگرسیون کمترین مربعات دومرحله‌ای
فصل 6: مقایسه‌ی میانگین‌ها
آزمون t تک‌نمونه‌ای
آزمون t برای دو نمونه‌ی مستقل
آزمون t پیوسته یا همبسته یا زوجی
آزمون تحلیل واریانس یک‌راهه (یک‌طرفه)
گزارش آزمون تحلیل واریانس در پایان‌نامه
آزمون تحلیل واریانس دوراهه (دوطرفه)
آزمون تحلیل کوواریانس
آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره
فصل 7: مقایسه‌ی میانگین رتبه‌ها و فراوانی‌ها
آزمون خی دو
ضریب فی
ضریب وی کرامر
آزمون رتبه‌های علامت‌دار ویلکاکسون دونمونه‌ای
آزمون من ویتنی یو
آزمون کروسکال والیس
آزمون علامت یا نشانه
آزمون کوکران
آزمون گردش یا دورها یا ردیف
نحوه‌ی گزارش گردش در پایان‌نامه
فصل 8: پایایی
کرونباخ (پایایی ابزار اندازه‌گیری)
ضریب کاپای کوهن (پایایی بین پرسشگران)
مراحل محاسبه‌ی ضریب کاپا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-600-355-424-5
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat

برای دریافت کتاب آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش‌های علوم ورزشی با کمک نرم افزار OpenStat و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.