معرفی و دانلود کتاب آموزش CINEMA 4D

عکس جلد کتاب آموزش CINEMA 4D
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۹۹,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش CINEMA 4D و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش CINEMA 4D و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش CINEMA 4D

کتاب آموزش CINEMA 4D نوشته‌ی امیرحسن محمدپور، مبانی و کلیات نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی سینما فوردی را توضیح می‌دهد و جعبه‌ابزارهای اصلی و کاربردی آن را معرفی می‌کند. این راهنما، پس از آشنا کردن خواننده با محیط سینما چهاربعدی، جنریتورها، دیفورمرها و فیلدهای اثرگذاری آن را تشریح کرده و می‌کوشد شیوه‌ی طراحی صحنه و نورپردازی و ساخت انیمیشن با C4D را آموزش دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش CINEMA 4D

گرافیک سه‌بعدی به ‌نوعی تصویرسازی اطلاق می‌شود که در هر سه محور y ،x و z رشد کند. به‌ عبارت‌ دیگر، جسمی که هم عمق، هم ارتفاع و هم پهنا داشته باشد، سه‌بعدی در نظر گرفته می‌شود. این شیوه‌ی گرافیکی تقریباً در اوایل دهه‌ی 1960 شکل گرفت و هویت پیدا کرد. حدوداً یک دهه بعد اولین انیمیشن سه‌بعدی در دانشگاه یوتا ساخته شد. در همین برهه بود که نرم‌افزارهای گرافیک سه‌بعدی هم برای کامپیوترهای خانگی توسعه پیدا کردند، اما به خاطر اینکه کامپیوترها هنوز چندان پیشرفته نبودند، این نرم‌افزارها امکانات محدودی داشتند.

یکی از اولین نرم‌افزارهایی که در همین زمینه توسعه پیدا کرد، CINEMA 4D بود که از ابتدای دهه‌ی 1990 به بازار عرضه شد. سینما فوردی در ابتدا صرفاً بر روی کامپیوترهای آمیگا کار می‌کرد، ولی در نسخه‌های بعدی قابلیت کار با ویندوز و مکینتاش را هم پیدا کرد. C4D قابلیت‌های زیادی دارد؛ از مدل‌سازی تا ساخت انیمیشن سه‌بعدی را می‌توان با کمک آن و به سادگی انجام داد. همین باعث شده تا این محصول به ابزاری کاربردی تبدیل شود و بسیاری از گرافیست‌ها بخواهند کار با آن را یاد بگیرند. کتاب آموزش CINEMA 4D نوشته‌ی امیرحسن محمدپور، مبانی و کلیات این نرم‌افزار را توضیح می‌دهد و ابزارها و ماژول‌های آن را معرفی می‌نماید. این کتاب آموزشی از سطح ابتدایی تا پیشرفته را شامل می‌شود و می‌کوشد طرز مدلسازی و ساخت انیمیشن با سینما چهاربعدی را به زبانی ساده آموزش دهد.

سینما فوردی در طول این سه دهه تکامل زیادی پیدا کرده و امکانات تخصصی قابل‌توجهی به آن اضافه شده است. ضمن اینکه محیط کاربری مناسبی دارد که باعث می‌شود کاربر به‌راحتی بتواند با ابزارهای آن کار کند. C4D توان زیادی از سیستم‌های کامپیوتری نمی‌گیرد و بسیار بهینه کار می‌کند، درنتیجه می‌توان آن را در کامپیوترهای معمولی‌تر هم نصب کرد و رندر گرفت. مجموع این عوامل باعث شده تا سینما فوردی انتخاب اول بسیاری از گرافیست‌ها باشد. کما اینکه از آن در ساخت خیلی از فیلم‌ها هم استفاده شده؛ از جمله در فیلم‌های مهمی مثل «دختری با خالکوبی اژدها»، «مرد عنکبوتی 3»، «مرد آهنی 3»، «تلقین» و «اونجرز». امیرحسن محمدپور در کتاب آموزش CINEMA 4D پس‌ازاینکه خواننده را با محیط و ابزارها آشنا کرد، برخی از عملگرهای اصلی این نرم‌افزار مثل اسپلاین، جنریتورها، دیفورمرها و فیلدهای اثرگذاری را تشریح می‌کند. او در ادامه نحوه‌ی ساخت صحنه و نورپردازی، متحرک‌سازی و رندر گرفتن با آن را هم آموزش می‌دهد. این راهنما می‌کوشد همه‌ی مطالب خود را با ارائه‌ی مثال و نمونه توضیح دهد. کتاب آموزش CINEMA 4D را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب آموزش CINEMA 4D برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید با نرم‌افزار سینما فوردی آشنا شوید و آن را بیاموزید، این کتاب راهنمای مناسبی برایتان خواهد بود.

در بخشی از کتاب آموزش CINEMA 4D می‌خوانیم

  • دلیل ایجاد اجسام ادیتیبل چیست؟

اجسام ادیتبل به راحتی تغییراتی را قبول می‌کنند که خارج از چارچوب هستند۔

  • برای تبدیل یک مکعب پارامتریک به یک هرم از چه روشی باید استفاده کرد؟

هیچ روشی برای تبدیل یک مکعب پارامتریک به یک هرم وجود ندارد۔ برای اینکه مکعب به هرم تبدیل شود، باید سطح بالایی مکعب هم در محور × و هم در محور ‌Z‌ صفر شود و این عمل در مکعب پارامتریک غیرممکن است؛ چرا که سطح بالایی و سطح زیرین وابسته به هم تغییر می‌کنند۔ اجسام ادیتبل در اینجا برتری دارند۔ در اجسام ادیتبل به راحتی می‌توان سطوح را تغییر داد، بدون اینکه وابسته به هم باشند و حتی می‌توان نقاط را تغییر داد۔ در اجسام ادیتبل می‌توان سطوح، خطوط و نقاط را نه فقط به صورت منفرد؛ بلکه به صورت چندتایی و وابسته به هم نیز تغییر داد۔

برای تبدیل یک جسم پارامتریک به ادیتبل، دو روش ساده و سریع وجود دارد۔

بالاترین گزینه در کادر سمت چپ، گزینه make editable است. با زدن این گزینه هر جسمی که از قبل در آبجکت منیجر به صورت هایلایت باشد، ادیتبل خواهد شد؛ پس گام اول انتخاب جسم در آبجکت منیجر، سپس کلیک بر روی گزینه ‌make editable‌ است۔

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: به دنیای سینمافوردی خوش آمدید
فصل 2: اسپلاین
فصل 3: جنریتورها
فصل 4: دیفورمرها DEFORMERS
فصل 5: فیلدهای اثرگذاری
فصل 6: موگرف
فصل 7: صحنه و فضا
فصل 8: انیمیشن
فصل 9: اکسپرسو
فصل 10: متریال و رندر نهایی
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش CINEMA 4D
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-622-218-469-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۰۰۰۰ ۹۹,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش CINEMA 4D

ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۱۲
فوق العاده برای دوستانی که گرافیک رو میخوان با جزئیات و ریزه کاری هاش توی سینما فوردی بدونن پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش CINEMA 4D

برای دریافت کتاب آموزش CINEMA 4D و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.