معرفی و دانلود کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل: راهنمای عملی آزمون نفوذ، تیم قرمز و آبی

عکس جلد کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل: راهنمای عملی آزمون نفوذ، تیم قرمز و آبی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل: راهنمای عملی آزمون نفوذ، تیم قرمز و آبی

کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل نوشته‌ی حسین بلوچیان و سعید بلوچیان، به منظور آموزش یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار کاربردی به‌نام پاورشل منتشر شده است. در گذشته، بسیاری از کاربران برای مدیریت سیستم و خودکارسازی، از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کردند اما در سال 2006 میلادی، انقلاب جدیدی در این زمینه رخ داد و فناوری پیشرفته‌ای به‌نام پاورشل ایجاد شد. پاورشل امکانات بسیاری از جمله مدیریت شبکه، خودکارسازی وظایف تکراری و حتی طراحی وب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش برنامه‌‌نویسی پاورشل

امروزه یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و اصول توسعه‌ی برنامه‌ها و وب، حوزه‌های بسیار پرطرفداری هستند و عده‌ی زیادی از جوانان برای پیشرفت و ترقی بیشتر در زمینه‌های مرتبط، به آن‌ها روی آورده‌اند. به جرئت می‌توان ادعا کرد که یادگیری و به‌کار بردن زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیای امروز یک نوع سواد ضروری محسوب می‌شود و توسعه‌دهندگان وب و اپلیکیشن، با توجه به گسترش استفاده از برنامه‌های دیجیتال و رجوع به شبکه‌ی جهانی اینترنت به‌منظور پیشبرد اهداف، از معماران اصلی عصر حاضر به‌شمار می‌روند.

معرفی و دانلود کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل

حسین بلوچیان و سعید بلوچیان در کتاب آموزش برنامه‌نویسی پاورشل به سراغ یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در زمینه‌ی مذکور رفته‌اند و اصول و قواعد آن را به‌طور کامل شرح داده‌اند؛ زبان برنامه‌نویسی پاورشل برای اولین بار توسط جفری اسنُور، مهندس آمریکایی خلق شد و در ابتدا Monad نام داشت.

شاید از خود بپرسید که اصلاً معنای نام این زبان برنامه‌نویسی چیست؟ در کتاب آموزش برنامه‌نویسی پاورشل می‌خوانید که شل (Shell) نوعی برنامه‌ی کامپیوتری‌ست که دستورات را از طریق صفحه‌کلید دریافت می‌کند، پردازش‌های لازم و موردنظر کاربر را روی آن انجام می‌دهد و سپس برای اجرا به سیستم عامل می‌فرستند. شاید کمی پیچیده به نظر برسد اما به زبان ساده می‌توان گفت شل رابط بین کاربر و سیتم عامل است که در تمامی سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت از سیستم 7 به بعد قرار گرفته است. قرارگیری پاورشل در سیستم عامل‌ها به‌منظور پیکربندی و خودکارسازی وظایف است.

سابق بر این، کاربران ابزراهای مختلفی را در جهت خودکارسازی و افزایش سرعت سیستم‌های خود به کار می‌گرفتند تا اینکه در سال 2006 میلادی پاورشل منتشر شد و طرفداران بی‌شماری پیدا کرد. از آن پس امکان مدیریت شبکه، خودکارسازی وظایف تکراری و حتی مواردی چون طراحی وب که نیازمند خلاقیت و دقت بیشتری هستند، برای کاربران فراهم شد. به عقیده‌ی دکتر حسین بلوچیان و دکتر سعید بلوچیان مدیران صنایع به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ آن‌هایی که قادر به خودکارسازی امور هستند و دسته‌ی دوم که کارها را همراه با پیچیدگی و به دشواری انجام می‌دهند. در واقع پاورشل ابزاری در دست افراد حرفه‌ای‌تر در دنیای فناوری اطلاعات است که می‌خواهند سرعت بالاتری داشت باشند و باکیفیت بیشتری عمل کنند. مزیت استفاده از زبان برنامه‌نویسی پاورشل شاید این نکته باشد که با به‌کارگیری آن نه‌تنها در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، بلکه کیفیت مدیریت بر سیستم عامل و پردازنده‌ها نیز تا حد قابل توجهی بالا می‌رود.

نویسندگان در کتاب آموزش برنامه‌نویسی پاورشل سعی کرده‌اند بر آموزش کاربردهای مختلف پاورشل تمرکز کنند و موارد استفاده از آن را در تمامی زمینه‌های وظایف روزانه، امنیت و نفوذ به شبکه، پوشش دهند. با نگاهی اجمالی به عناوین و سرفصل‌های این اثر می‌توان به جامعیت مطالب کتاب آموزش برنامه‌نویسی پاورشل پی برد. در میان این عناوین می‌توان مقدمه‌ای را راجع‌به این زبان برنامه‌نویسی، نحوه‌ و مراحل نصب آن، عناصر پایه‌ای، نحوه‌ی گزارش‌دهی و ... مشاهده کرد. کتاب پیش رو کاملاً مصور بوده و ذیل آموزش تئوریک، می‌توانید با استفاده از تصاویر راهنما نحوه‌ی درست اجرای کدهای دستوری را نیز بررسی کنید.

انتشارات میعاد اندیشه کتاب آموزش برنامه‌نویسی پاورشل را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان این حوزه قرار دغاده است.

کتاب آموزش برنامه‌نویسی پاورشل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی علاقه دارید، برای به‌روز کردن و تکمیل آموزه‌های خود و همچنین تبدیل شدن به فردی خبره و متخصص در این حوزه، می‌توانید کتاب پیش رو را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل: راهنمای عملی آزمون نفوذ، تیم قرمز و آبی می‌خوانیم

اگر این کتاب را برای مطالعه انتخاب نموده‌اید به شما تبریک می‌گویم. این کتاب، زندگی حرفه‌ای شما را راحت‌تر می‌نماید، شما را کارآمدتر و کار شما را تجاری‌سازی خواهد نمود. پاورشل ابزاری قابل‌توجه برای افراد حرفه‌ای فناوری اطلاعات است. در صنعت، دودسته مدیر وجود دارد. آن‌هایی که می‌توانند کارها را خودکار نمایند و آن‌هایی که کارها را با دشواری انجام می‌دهند. نگاهی به تمام سیستم‌هایی که بر صنعت مسلط شده‌اند بیندازید. WSUS, SCCM, Jenkins و کوبرنتز مواردی از آن‌ها هستند. اگر نگاهی به کارهایی که این ابزارها انجام می‌دهند بیندازید، چیزی که همگی به‌صورت عمومی انجام می‌دهند انجام کاری است که قبلاً به‌صورت دستی انجام می‌دادیم و آن را با مقیاس‌پذیری خودکار نموده‌اند. خودکارسازی، مهم‌ترین منبع فناوری است. افراد حرفه‌ای امروز یاد می‌گیرند، تا در آینده به افرادی خبره تبدیل شوند و پاورشل یکی از بهترین راه‌ها برای خودکارسازی دامنه شما است.

پاورشل چیست؟

پاورشل ابراز قرارگرفته در تمام سیستم‌عامل‌های میکروسافت از ویندوز هفت برای پیکربندی و خودکارسازی وظایف است. از سال 2009 پاورشل به‌عنوان افزونه‌ای مفید برای ویندوز XP و ویندوز سرور 2003 منتشر گردید. برخلاف ابزارهای قدیمی پیکربندی و خودکارسازی وظایف میکروسافت، پاورشل یک زبان خوش‌تعریف است که قدرت برنامه‌نویسی شی‌ءگرای چارچوب .Net را به‌کار می‌گیرد. با کامندلت‌های محلی (یک دستور ساده که یک تابع را اجرا می‌کند) از پیش تعریف‌شده سیستم‌های میکروسافت، مدیران دامنه یا سرویس‌دهنده‌ها نیازمند هیچ تجربه برنامه‌نویسی قبلی برای استفاده از آن نیستند و با رشد تجربه‌ی برنامه‌نویسی می‌توانید از انعطاف‌ و قدرت زبان استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: مقدمه‌ای بر PowerShell 7.x
فصل 2: نصب پاورشل
فصل 3: عناصر پایه‌ای پاورشل
فصل 4: تاریخ و وقایع
فصل 5: دریافت ورودیی در اسکریپت
فصل ‍‍6: ورودی تعاملی
فصل 7: اضافه کردن پیمانه‌ها/ الصاق‌ها
فصل 8: ارسال پست الکترونیک
فصل 9: گزارش خطا
فصل 10: گزارش دهی
فصل 11: کلمات کلیدی متفرقه
فصل 12: پاورشل برای آزمون نفوذ
فصل 13: تیم قرمز
فصل 14: تیم آبی
فصل 15: مثال‌های کاربردی
فصل 16: ساخت پیمانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل: راهنمای عملی آزمون نفوذ، تیم قرمز و آبی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات میعاد اندیشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-328-229-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل

یاسر جمالی
۱۴۰۳/۱/۲۰
کتاب کاربردی و روان پیشنهاد میکنم دوستانی که به مبحث اتومیشن در شبکه علاقمند هستند استفاده کنند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل

برای دریافت کتاب آموزش برنامه‌ نویسی پاورشل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.