معرفی و دانلود کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی): بردهای ساده تا قطعات SMT و SMD

عکس جلد کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی): بردهای ساده تا قطعات SMT و SMD
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی): بردهای ساده تا قطعات SMT و SMD

کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی) نوشته‌ی مرتضی سلطانیه، انواع لحیم‌کاری دستی و صنعتی را توضیح می‌دهد و تمام ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای این فرآیند را معرفی می‌کند. این راهنمای کاربردی پس از تشریح انواع هویه‌ها و قطعات لحیم‌کاری، به تکنیک‌های اجرای آن می‌پردازد و می‌کوشد شیوه‌ی لحیم کردن ICها، قطعات SMT، لحیم‌کاری فروکشی و صنعتی را آموزش دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی)

در صنایعی مثل برق معمولاً از شیوه‌های متنوعی برای اتصال قطعات استفاده می‌شود، ولی یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، لحیم‌کاری است. در این فرایند، از یک فلز واسطه که خیلی سریع ذوب می‌شود، استفاده می‌گردد؛ این فلز تحت حرارت زیاد به شکل مایع درمی‌آید، مابین دو قطعه می‌رود و به اتصال آن‌ها کمک می‌کند. سهولت و همین‌طور انعطاف‌پذیری لحیم‌کاری باعث شده تا از آن، در دیگر صنایع مثل فلزکاری و جواهرسازی هم به شکلی گسترده استفاده شود. کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی) نوشته‌ی مرتضی سلطانیه تلاش کرده این فرآیند را تشریح کند و شیوه‌ی اجرای آن را آموزش دهد. این راهنما ابتدا قطعات و ابزارآلاتی که برای این کار نیاز است را معرفی می‌کند و کاربرد هر یک را تشریح می‌نماید. در این قسمت به ابزارهایی مثل هویه، سیم و روغن لحیم اشاره می‌گردد و در مورد هر یک به‌تفصیل صحبت می‌شود.

مهم‌ترین ابزار در لحیم‌کاری، دستگاه هویه است. هویه ابزاری نوک‌تیز و برقی است که نوکش با فلز واسطه تماس پیدا می‌کند و باعث می‌شود این فلز ذوب گردد. این دستگاه در ساده‌ترین مدلش، فقط از یک المنت تشکیل شده. این المنت گرم شده و حرارت را به نوک هویه انتقال می‌دهد. اما در هویه‌های پیچیده‌تر، کاربر می‌تواند میزان حرارت را کم‌وزیاد کند یا متناسب با جنس قطعات، هویه را تنظیم نماید. ابزار اساسی دیگر در فرایند لحیم‌کاری، قطعه‌ی واسطه یا اصطلاحاً پرکننده است. از آنجایی که این فلز باید خیلی سریع ذوب شود، درگذشته عموماً سُربی بود ولی به خاطر مشکلات زیست‌محیطی و آسیب‌هایی که در پی داشت، چند سالی است که از آلیاژهایی مثل قلع-سرب، قلع-روی یا سرب-نقره ساخته می‌شود. مرتضی سلطانیه در کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی) پس‌ازاینکه تمام این ابزارها را توضیح داد، به قطعاتی که می‌توان آن‌ها را لحیم‌کاری کرد می‌پردازد. این قطعات ممکن است بردهایی ساده یا قطعاتی پیچیده‌تر مثل SMD یا IC باشند. نویسنده در ادامه به تکنیک‌های لحیم‌کاری اشاره می‌کند و نحوه‌ی انجام لحیم‌کاری فروکشی و صنعتی را می‌گوید.

کتاب آموزش تضمینی لحیم‌کاری بردهای ساده تا قطعات SMD را انتشارات نبض دانش منتشر کرده است.

کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسین و تکنسین‌های رشته‌ی برق و الکترونیک توصیه می‌شود. همین‌طور اگر در صنعت فلزکاری و جواهرسازی مشغول به کار هستید، می‌توانید از این راهنما استفاده کند.

در بخشی از کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی): بردهای ساده تا قطعات SMT و SMD می‌خوانیم

در کارهای الکترونیکی (لحیم‌کاری نرم) از روغن لحیم‌های غیرساینده (non-corrosive) استفاده می‌شود که از نوع مواد آلی (کربنی) هستند. این مواد در خلال لحیم‌کاری تجزیه و تبخیر می‌گردند و در نتیجه مواد زائد و اکسیدها را در محل اتصال از بین می‌برند. از معروف‌ترین روغن‌های غیرساینده می‌توان استارین، رزین و کالوفن را نام برد. اگر این روغن لحیم‌ها بعد از عمل لحیم‌کاری از روی برد پاک نشوند بعد از مدتی فاسد می‌شوند و موجب تغییر مقاومت مسیر لحیم‌کاری شده و خوردگی آن می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای بر لحیم‌کاری
بزار و تجهیزات موردنیاز جهت لحیم‌کاری به صورت دستی
انواع هویه‌ها
انبرک‌ها
سیم‌چین
قلع‌کش
سیم لحیم
روغن لحیم (فلاکس)
ویژگی‌های مهم روغن لحیم‌ها عبارت است از
فتیله لحیم
ذره‌بین چراغ‌دار
قطعات
قطعات THT
قطعات SMT یا SMD
قطعات SMD دو پایه
ICها
قطعات با دو ردیف پایه
قطعات با چهار ردیف پایه (به شکل مربع یا مستطیل)
تکنیک‌های لحیم‌کاری
اتصال دو قطعه سیم به یکدیگر با استفاده از لحیم‌کاری
هشت اشتباه رایج در هنگام لحیم‌کاری
دومین تجربه لحیم‌کاری
تئوری لحیم‌کاری
برداشتن لحیم
عایق‌بندی کردن
لحیم‌کاری قطعات SMT
آماده کردن تجهیزات
استفاده از فتیله لحیم‌کاری
لحیم‌کاری قطعات SMD دو پایه
لحیم کردن ICها
توضیحات بیشتر درباره لحیم کردن ICها
پیاده‌سازی قطعات (لحیم‌کاری معکوس)
دمونتاژ قطعات دوپایه روش دوم (با استفاده از فتیله لحیم‌کاری)
لحیمکاری فروکشی (REFLOW SOLDERING)
انجام لحیم‌کاری فروکشی به صورت دستی
لحیم‌کاری صنعتی
تنظیمات حرارتی REFLOW OVEN
PROFILE حرارتی
اجزای خط مونتاژ اتوماتیک قطعات الکترونیک
دستگاه SMD
اجزای دستگاه مونتاژ SMD

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی): بردهای ساده تا قطعات SMT و SMD
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-8599-13-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی)

برای دریافت کتاب آموزش تضمینی لحیم کاری (دستی-صنعتی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.