معرفی و دانلود کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO

عکس جلد کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO

کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO تألیف زهرا کرمی در مورد یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. این کتاب به شیوه‌ای ساده و گام‌به‌گام شما را با کلیات و ساختار زبان برنامه‌نویسی گو آشنا کرده و کمک می‌کند در زمانی کوتاه بتوانید در این محیط کدنویسی کنید.

درباره‌ی کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO

Go زبان برنامه‌نویسی متن باز و مدرنی است که با ویژگی‌هایی چون سادگی، قابلیت اعتماد و کارایی شناخته می‌شود. گوگل این زبان را در سال 2007 طراحی کرد. در آن زمان گوگل به شدت در حال رشد بود و ساختاری پیچیده پیدا کرده بود. متخصصین گوگل احساس کردند پایگاه کدهای موجود جوابگوی این حجم و سرعت نیستند و به این نتیجه رسیدند به زبان ویژه‌ای نیاز دارند که از پس این پیچیدگی برآید و عملکرد سریع‌تری داشته باشد، ضمن اینکه تا حد ممکن ساده و کاربردی هم باشد. سه نفر از مهندسین گوگل زبان کدنویسی GO را ابداع کردند که نتیجه‌ی بسیار موفقیت‌آمیزی داشت. این زبان در سال 2012 به شکل رسمی در دسترس عموم قرار گرفت و به خاطر برتری‌هایش به زبان‌های دیگر خیلی زود محبوب شد.

کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO سعی دارد قواعد کلی و اصول این زبان را به صورت فشرده و عملی آموزش دهد تا پس از خواندن کتاب، بتوانید کدنویسی با این زبان را شروع کنید. از آن‌جایی که یکی از ویژگی‌های ممتاز زبان GO سادگی است، می‌توان خیلی سریع آن را فرا گرفت. جمله‌ی معروفی در این مورد بین برنامه‌نویس‌ها هست که می‌گوید در یک بعدازظهر می‌توان کل قواعد GO را خواند و کاملاً یاد گرفت.

زبان برنامه‌نویسی گو کاربردهای گسترده‌ای دارد و می‌توان از آن در طراحی وب و زیرساخت یا حتی داده‌پردازی استفاده کرد.​​​​​​ از این زبان عموماً در اپلیکیشن‌‌ها، هوش مصنوعی و علوم داده‌ها و گاهی در طراحی بازی‌ها و رباتیک استفاده می‌شود. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، نتفلیکس، توییتر، متا و اوبر از GO در نرم‌افزارها و سرویس‌های‌شان استفاده می‌کنند.

کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO هم برای افرادی که کاملاً مبتدی هستند و هم آن‌هایی که تا حدودی با برنامه‌نویسی گولنگ آشنایی دارند مفید است. زهرا کرمی قدم‌به‌قدم این زبان را معرفی و کمک می‌کند در زمانی کوتاه بر آن مسلط شوید.

کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه‌ی کسانی که به برنامه‌نویسی علاقه دارند و دوست دارند با زبانی مدرن‌تر آشنا شوند، توصیه می‌شود. شیوه‌ی آموزشی کتاب و سادگی GO کمک می‌کند خیلی سریع آن را فرا بگیرید.

در بخشی از کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO می‌خوانیم

این زبان در نوامبر 2009 معرفی شد و در حال حاضر در چند سامانه‌ی اجرایی گوگل استفاده می‌شود. مترجم گو از لینوکس؛ مک او اس و ویندوز پشتیبانی می‌کند. از لحاظ معماری پردازنده نیز معماری ایکس 86؛ معمایر ایکس 64؛ معماری آرم و معماری POWER که مخصوص به شرکت آی‌بی‌ام است توسط مترجم گو پشتیبانی می‌شوند.

Go به عنوان یک آزمایش توسط مهندسان گوگل رابرت گریسیمر؛ راب پایک و کن تامپسون برای طراحی یک زبان برنامه‌نویسی جدید طراحی شده است که انتقادهای رایج زبان‌های دیگر را در حالی که ویژگی‌های مثبت خود را حفظ می‌کند نیز داراست. زبان جدید شامل ویژگی‌های زیر است:
به صورت ایستا نوشته شده؛ مقیاس‌پذیر به سیستم‌های بزرگ (به عنوان جاوا و ++C) و نیاز به محیط‌های توسعه‌ی یکپارچه ندارند.

در این کتاب سعی شده است به شیوه‌ای ساده و رسا اصول و قواعد ساختار نوشتاری زبان برنامه‌نویسی Go را بیان نماید. کتاب حاضر شامل بخش‌هایی از اصول و قواعد اصلی شروع کار با زبان برنامه‌نویسی Go می‌باشد که با مطالعه‌ی آن کاملاً با ساختار این زیان آشنا شده و می‌توانید کدنویسی را در محیطی بسیار ساذه آغاز نمایید.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: آشنایی مقدماتی با زبان Go
بخش 2: آموزش نصب برنامه Go
بخش 3: بررسی ساختار اولیه‌ی برنامه‌های زبان Go
بخش 4: بررسی متغیرها
بخش 5: نحوه ایجاد constant یا ثابت‌ها
بخش 6: بررسی عملگرها (operation)
بخش 7: بررسی شرط‌ها
بخش 8: بررسی Switch
بخش 9: بررسی حلقه‌ها؛ Loop
بخش 10: بررسی آرایه‌ها
بخش 11: بررسی MAP
بخش 12: بررسی اشاره‌گر (pointer)
بخش 13: بررسی Struct
بخش 14: بررسی Method
بخش 15: بررسی Interface
بخش 16: بررسی Concurrency (همزمانی)
بخش 17: بررسی Concurrency channel

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-622-218-359-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO

برای دریافت کتاب آموزش زبان برنامه‌نویسی GO و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.