معرفی و دانلود کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟

عکس جلد کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟

کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟ مبنعی برای آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی سلامت ستون فقرات است. پروفسور بیژن فروغ، دکتر عباس دقاق زاده و بهرام کیارزم در این کتاب، تمام اطلاعات ضروری برای برای پیشگیری و درمان آسیب‌های ستون‌ِفقرات، به‌خصوص مشکلات همراه با کمردرد را به زبان ساده توضیح می‌دهند.

درباره‌ی کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمردرد خود را درمان کنیم؟

عده‌ی زیادی نحوه‌ی کار بدن خود و شیوه‌ی مراقبت از آن را نمی‌دانند. این ناآگاهی باعث می‌شود سلامتی خود را با اشتباه‌های ناخواسته به خطر بیندازند و در نتیجه، به مشکلات دردناک و جبران‌ناپذیری دچار شوند. زندگی در دنیای امروز، به بسیاری از این اشتباهات مهلک دامن می‌زند. مثلاً، تقریباً تمام مشاغل شامل مسئولیت‌هایی هستند که ممکن است به ستون فقرات، که محور اصلی بدن است، آسیب برساند و باعث درد در ناحیه‌ی کمر و گردن شود. با این حال، با آموزش مناسب در زمینه‌ی سلامت ستون فقرات، افراد می‌توانند رفتارهای سالم را یاد بگیرند، آسیب‌های این ناحیه را پیشگیری کنند و آسیب‌های واردشده را مدیریت کنند. کتاب آموزش سلامت ستون فقرات، توسط متخصصان طب فیزیکی نوشته شده. پروفسور بیژن فروغ، دکتر عباس دقاق‌زاده و بهرام کیارزم، این کتاب را با هدف ارائه‌ی دانشی که برای مراقبت از سلامت ستون فقرات خود، پیشگیری از کمردرد و مدیریت مشکلات مربوط به این ناحیه ضروری است نوشته‌اند. نویسندگان برای نوشتن این کتاب، از منابع علمی معتبر و تجربه‌ی فعالیت تخصصی در زمینه‌ی توان‌بخشی استفاده کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟

یک برنامه‌ی آموزشی مناسب در این زمینه، باید شامل آموزش ساختمان و عملکرد اجزای ستون فقرات، وضعیت‌های بدنی مناسب، ورزش‌های مفید و سبک زندگی سالم باشد. افراد در چنین برنامه‌ای تأثیری که رفتارها و حرکات به ظاهر کوچک روی سلامت بخش‌های مختلف ستون فقرات می‌گذارند را متوجه می‌شوند و یاد می‌گیرند چگونه عادت‌های سالم‌ را جایگزین رفتارهای آسیب‌زا کنند. این معیار در کتاب آموزش سلامت ستون فقرات به درستی رعایت شده. بیژن فروغ، عباس دقا‌ق‌زاده و بهرام کیارزم در این کتاب، هم ساختار ستون فقرات و هم حرکات، ورزش‌ها، وضعیت‌های بدنی و نکات تغذیه‌ای تأثیرگذار بر ستون فقرات را به خواننده‌ی کتاب آموزش می‌دهند. در کتاب آموزش سلامت ستون فقرات، همه‌چیز را درباره‌ی آسیب‌های ستون فقرات به همراه روش‌های پیشگیری و درمان آن‌ یاد می‌گیرید. این آگاهی به سلامت عمومی شما کمک خواهد کرد.

از ویژگی‌های این کتاب، می‌توان به توضیحات همراه با شکل، آموزش‌های تصویری و جدول‌های مفید اشاره کرد. کتاب آموزش سلامت ستون فقرات به کوشش انتشارات تیمورزاده چاپ شده‌است.

کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمردرد خود را درمان کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که به افزایش آگاهی در راستای سلامت عمومی اهمیت می‌دهند مفید است، اما برای افرادی که با کمردرد درگیر هستند به طور خاص می‌تواند تأثیرگذار باشد.

در بخشی از کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟ می‌خوانیم

ستون فقرات مانند یک ساختمان است که از قرار دادن آجرها روی هم تشکیل می‌شود. آجرهای ستون فقرات مهره‌ها هستند که بین هر دو مهره ملات قرار می‌گیرد و ملات بین دو مهره دیسک بین دو مهره‌ای است. دیسک مانند یک حباب بیضی‌شکل است که قسمت مرکزی آن دارای مایع چسبناک و غلیظ می‌باشد و اطراف این مایع غلیظ را چند لایه نازک و محکم پوشانده است. دیسک قدرت ضربه‌گیری ستون فقرات را افزایش می‌دهد و در هر حرکتی با جابه‌جا شدن مایع داخلش سبب انتقال فشار می‌شود. قسمت مرکزی ستون فقرات حفره‌ای را تشکیل می‌دهد که طناب نخاعی از آن عبور می‌کند و یکی از وظایف دیگر ستون فقرات حفظ طناب نخاعی است. بنابراین اطراف ستون فقرات به وسیله طناب‌های محکمی به‌نام لیگامان سفت می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: ساختمان و عملکرد ستون فقرات
فصل 2: راه رفتن و سلامتی
فصل 3: آمادگی جسمانی و پیاده‌روی
فصل 4: سلامت ستون فقرات
فصل 5: روش‌های درمان
فصل 6: ورزش‌های قابل‌توصیه
فصل 7: پیوست 1: ورزش در دوران بارداری و پس از زایمان
فصل 8: پیوست 2
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-2386-32-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟

برای دریافت کتاب آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.