معرفی و دانلود کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع

عکس جلد کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع

مطالعه‌ی کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع، اثر سودمند احسان آریایی و علی خالق‌ زاده بیگ به تمامی کوهنوردان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، کوه‌پیمایان و صخره‌نوردان کمک می‌کند هم تجهیزات لازم برای صعود از کوه را بشناسند و هم با خطرات و آسیب‌های احتمالی آشنا شوند. شناسایی و تشخیص انواع آسیب‌هایی که ممکن است به عضلات و مفاصل و استخوان نواحی مختلف بدن کوهنوردان وارد شود، با خواندن این کتاب میسر خواهد شد.

درباره‌ی کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع

کوهنوردی به ورزش، تفریح و یا شغلی اطلاق می‌شود که فرد طی آن با کمک ابزار فنی، به عبور از مسیرهای مملو از یخ و سنگ می‌پردازد. توجه داشته باشید که کوهنوردی با «کوه‌پیمایی» تفاوت بسیاری دارد. کوه‌پیمایی صرفاً به راه‌پیمایی در کوه گفته می‌شود، اما صعود از ارتفاعاتِ بیش از 600 متر، کوهنوردی نام دارد. تمامی افراد در هر سن‌و‌سالی می‌توانند، برای تفریح یا به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای، کوهنوردی را آغاز کنند. همین موضوع باعث شده تا روزبه‌روز به علاقه‌مندان و متقاضیان این ورزش افزوده شود. بااین‌حال، کوهنوردی هم مانند سایر رشته‌های ورزشی، اصول و قواعد خاص خود را دارد که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند خسارات جانی جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. به تمامی افرادی که قصد ورود به این حیطه را دارند، توصیه می‌کنیم ابتدا با اصول و نکته‌های مهم مربوط به آن آشنا شوند، سپس به‌طور جدی نخستین قدم‌های خود را در راه کوهنوردی آغاز کنند. برای آشنایی با چنین اصول و قواعدی، مطالعه‌ی کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع، مفید و راه‌گشا خواهد بود. نگارش این کتاب کاربردی را احسان آریایی و علی خالق‌زاده بیگ به عهده داشته‌اند.

کوهنوردی علاوه‌ بر این‌که امکان تنفس در هوای پاک را برای کوهنوردان فراهم می‌کند و موجب تقویت عضلات و آمادگی جسمانی ایشان می‌شود، گاه نیز ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد که به وقوع حوادث تلخ منجر می‌شوند. بخشی از این خطرات به آسیب‌های اسکلتی و عضلانی مربوط‌اند که موضوع اصلی اثر حاضر نیز به شمار می‌آیند. خوشبختانه، این آسیب‌ها و نحوه‌ی بروز آن‌ها، به‌طور مفصل در این کتاب تشریح شده‌اند و شما با مطالعه‌ی اثر پیش‌رو، تمامی نکات لازم را در این مورد می‌آموزید.

سه فصل کلی، تمامی مطالب این اثر را در خود جای داده‌اند. لذت ناشی از کوهنوردی، آرامش روحی‌ای که نصیب کوهنوردان می‌شود، ارتقای مهارت‌های روان‌شناختی همزمان با گسترش مهارت‌های خود در زمینه‌ی کوهنوردی، کسب آمادگی برای کوه‌پیمایی، شیوه‌ی جهت‌یابی در طبیعت، تغذیه‌ی کوهنوردان، وظایفی که سرپرست گروه کوهنوردان به عهده دارد، چگونگی صعود از کوه، اصول پیاده‌روی در کوه، چگونگی برپا کردن کمپ در کوه، هم‌هوایی در ارتفاعات و شناخت جریان‌های آب در مناطق کوهستانی، موضوعاتی هستند که در فصل اول کتاب، به‌طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

پیشتر اشاره کردیم که کوهنوردی به وسایل و ابزار فنی خاصی نیاز دارد. جز خود کوهنوردان، کمتر کسی ممکن است با تمامی این ابزار و کارآیی آن‌ها آشنایی داشته باشد. اگر شما هم شناخت چندانی نسبت به وسایل کوهنوردی ندارید، اصلاً نگران نباشید. فصل دوم کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع شما را با انواع و اقسام وسایل مخصوص کوهنوردان و کاربرد آن‌ها آشنا خواهد کرد. چراغ پیشانی، کیسه‌ی خواب، کیسه‌ی خواب پَر، کیسه‌های خوابی که از الیاف تهیه می‌شوند، باتوم و اجزای آن، کفش مناسب برای کوهنوردی، کوله‌پشتی و... وسایلی هستند که نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را در همین فصل یاد می‌گیرید.

فصل سوم، در حقیقت پیکره‌ی اصلی کتاب محسوب می‌شود که مطالب محوری آن را در خود جای داده. احسان آریایی و علی خالق‌زاده بیگ در این فصل، تغییرات فیزیولوژیکی کوهنوردی و آسیب‌های جسمانی آن را تشریح می‌کنند. در این فصل به‌طور موردی، تک‌تک آسیب‌های احتمالی را خواهید شناخت. کمردرد، آسیب در مفاصل زانو، شایع‌ترین آسیب‌های زانو، اختلال در کشکک زانو، کنده شدن بخش ضریح استخوان، پارگی در مینیسک زانو، عللی که موجب پارگی رباط زانو می‌شوند، آسیب‌هایی که معمولاً در مچ، کف و انگشتان دست رخ می‌دهند، ضربه دیدن ناخن‌ها، ایجاد عفونت در گوشه‌ی ناخن‌ها، میخچه‌ی انگشت، شکستن انگشتان پا، بروز سندرم مورتون، دردهای ناحیه‌ی قوس کف پا، دردهای مربوط به پاشنه‌ی پا و... مباحث اصلی این فصل برشمرده می‌شوند. در پایان نیز آسیب‌های صخره‌نوردی مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

نکاتی که در این کتاب بیان شده‌اند، همچنین ابزار و نکته‌های ایمنی‌ای که معرفی شده‌اند، ممکن است برای تمامی ورزشکاران ضرورت نداشته باشند. برخی از کوهنوردان به قصد تفریح، چند ساعتی را در ارتفاعات می‌گذرانند که احتمالاً دچار آسیب خاصی نخواهند شد و به ابزاری مانند چراغ پیشانی هم نیازی نخواهند داشت. برعکس، کوهنوردانی که قصد دارند چندین روز را در دل کوه‌ها بگذرانند و به اصطلاح «شب‌مانی» هم جزء برنامه‌های آن‌هاست، هم باید به لحاظ ابزار، مجهزتر باشند و هم خودشان را برای رویارویی با خطرات جسمانی جدی آماده کنند. در هر صورت، مطالعه‌ی این کتاب ورزشی-پزشکی برای تمامی کوهنوردان و حتی کوه‌پیمایان و صخره‌نوردان آموزنده خواهد بود.

عکس‌ها و جداولی که در بخش‌های مختلف اثر حاضر قرار گرفته‌اند، درک و دریافت مطالب را برایتان بسیار راحت‌تر می‌کنند. همچنین زبان و بیان زودفهم نویسندگان موجب شده تا خوانش کتاب برای شما آسان‌تر شود. اگر ورزش کوهنوردی بخش جدای‌ناپذیر زندگی شماست یا در آینده‌ای نزدیک به یکی از تفریحات شما بدل خواهد شد، توصیه می‌کنیم خواندن کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع را از دست ندهید. اثری که نشر نرسی چاپ و انتشار آن را به عهده داشته است.

کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌طور تفریحی یا حرفه‌ای به ورزش کوهنوردی می‌پردازید، برای پرهیز از آسیب‌های جسمانی و آموختن برخی از نکات ایمنی، می‌توانید به کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع به‌عنوان راهنمایی کاربردی و جامع مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع می‌خوانیم

با داشتن چراغ پیشانی دو دست آزاد می‌ماند و نسبت به چراغ قوه بسیار راحت‌تر است و بدین وسیله کوهنوردان زیادی دیگر از چراغ قوه استفاده نمی‌کنند. نور به اندازه قابل توجهی اهمیت دارد و جهت خرید وسایل نورپردازی سرمایه‌گذاری درستی انجام شود تا وسایلی با کیفیت بالا تهیه کرد. حداقل سعی کنید چراغ‌های تهیه کنید که نسبت به رطوبت و آب حساس نباشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: آشنایی با کوهنوردی و اصول آن
کوهنوردی و لذت کوهنوردی
آرامش روحی را در کوهستان جستجو کنیم
مهارت‌های روانشناسی در کوهنوردی
چطور خود را برای کوه پیمایی آماده کنیم (آمادگی جسمانی)؟
جهت‌یابی در طبیعت
تغذیه و کوهنوردی.
آشنایی با وظایف سرپرست گروه کوهنوردی
چگونه یک کوه را صعود کنیم؟
اصول گام‌برداری و پیاده‌روی صحیح در کوهنوردی
اصول برپایی کمپ در کوه و کوهستان
اصل هم‌هوایی در ارتفاع
آشنایی با رودخانه و جریان‌های آب در کوهنوردی
فصل دوم: آشنایی با لوازم و تجهیزات کوهنوردی
چراغ پیشانی
کیسه خواب
کیسه خواب پر
کیسه خواب الیاف
باتوم
اجزای باتوم
کفش
کوله‌پشتی
فصل سوم: آشنایی با تغییرات فیزیولوژیک و آسیبهای اسکلتی عضلانی شایع در کوهنوردی
کوهنوردی و تغییرات فیزیولوژیک بدن
کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی بدن
کمر درد
شایع‌ترین مکانیسم‌های آسیب در مفصل زانو
مکانیزم آسیب‌های زانو در کوهنوردی
کندرومالاسی کشکک (آسیب نرمی غضروفی)
ازگود اشلاتر (کندگی ضریح استخوان از برجستگی استخوان درشت نی)
بورسیت
پارگی و آسیب‌دیدگی مینیسک زانو
علل و عوامل پارگی رباط زانو
نحوه درمان و برخورد با آسیب‌های زانو
آسیب‌های شایع در مچ، کف و انگشتان
ضربه‌دیدگی ناخن و بستر ناخن
عفونت گوشه‌ی ناخن
میخچه انگشتان
شکستگی انگشتان پا
سندرم مورتون
استخوان‌های متاتارس دردناک - متاتارسالژیا
دردهای قوس کف پا
دردهای پاشنه پا
صخره نوردی و آسیب‌های شایع در آن
منابع
لینک‌های مفید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-5028-71-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع

برای دریافت کتاب کوهنوردی و آسیب‌های اسکلتی عضلانی شایع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.