معرفی و دانلود کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی

کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی توسط جودی آن هاناوالت اسلوبیگ و در پی زلزله‌ی ویرانگر بم در سل 1382 نوشته شد. هدف از نگارش این کتاب آموزش راه‌های غلبه بر آسیب‌ها و شرایط دشوار و توانمندسازی کودکان برای بازگشت به زندگی عادی بود. کتاب حاضر را الهه خوشنویس و محمدرضا امیریان به فارسی برگردانده‌اند.

درباره کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی

در پنجمین روز از دی‌ماه سال 1382 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6. 6 ریشتر، شهر بم را لرزاند. این زمین‌لرزه یکی از مرگبارترین حوادث تاریخ ایران به شمار می‌رود که خسارات بسیاری را در پی داشت. یکی از گروه‌های بسیار آسیب‌پذیر در اینگونه حوادث کودکان هستند. آن‌ها به یکباره با انبوهی از ویرانی‌ها مواجه می‌شوند و شاهد مرگ عزیزان، دوستان و اطرافیان خود هستند. کنار آمدن با چنین شرایطی برای هر فردی دشوار و البته برای کودکان دشوارتر است.

پس از وقوع این حادثه گروه بشردوستانه‌ی مرسی کورپز (Mercy Corps) در غالب یک تیم خدمات روانی _ اجتماعی بر آن شدند که برنامه‌هایی برای التیام‌بخشی کودکان متأثر از این ضایعه اجرا کنند. یکی از این برنامه‌ها، یاد دادن بازی‌هایی با هدف آموزش مهارت‌های زندگی بود. جودی آن هاناوالت اسلوبیگ (Judy Ann Hanawalt Slobig) در کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی (The discovering resiliency) به گردآوری این بازی‌ها پرداخته است. با به‌کارگیری این بازی‌ها می‌توانید به کودکان آسی‌دیده در حوادث گوناگون و به جهت بهبود عملکردشان در برقراری ارتباط با دیگران، کنترل خشم، حل اختلاف، انجام کارهای گروهی و ... کمک کنید. این بازی‌ها در افزایش اعتمادبه‌نفس کودکان بسیار مؤثر است.

کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی با ترجمه‌ی الهه خوشنویس و محمدرضا امیریان و به کوشش انتشارات رسپینا به چاپ رسیده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به پدران، مادران، معلمان، مربیان و تمام افرادی که به نحوی با آموزش کودکان در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی می‌خوانیم

بچه‌ها را به دو گروه کوچک که هرکدام دو تا شش عضو داشته باشند، تقسیم کنید. به آن‌ها بیست دقیقه فرصت دهید تا یک برنامۀ رادیویی دربار‌ۀ رویدادها و اتفاقات چند روز گذشته تهیه کنند. برنامه می‌تواند شامل شعر، ترانه، گزارش هواشناسی، گزارش ورزشی، خبر و ... باشد. از گروه‌ها بخواهید که جدا از هم کار کنند تا از ایده‌های یکدیگر استفاده نکنند.
بعد از تمام شدن فرصت، بچه‌ها دور هم جمع می‌شوند و هر گروه برنامه رادیویی خود را برای سایر گروه‌ها ارائه می‌دهد. همه اعضای گروه باید اجرای قسمتی از برنامه را بر عهده داشته باشند. بچه‌های خوش سر و زبان باید به بچه‌های ساکت و خجالتی کمک کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
مقدمه مؤلف
کار گروهی
خودآگاهی
برقراری ارتباط
حل مسئله
کنترل خشم
حل اختلاف
عزت نفس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی
نویسنده
مترجمالهه خوشنویس، محمدرضا امیریان
ناشر چاپیانتشارات رسپینا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-964-8559-01-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی

برای دریافت کتاب آموزش مهارت‌های زندگی به کمک بازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.