معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر

در کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر، با تأکید بر عکس و تصاویر ماهواره‌ای، مدل منطق فازی، تحلیل سلسله مراتبی، منطق بولین، رگرسیون لجستیک، شبکه‌های عصبی مصنوعی و زنجیره مارکوف شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر در محیط ArcGIS برای سال‌های آتی شرح شده است.

امروزه در روند توسعه شهرها، عوامل جغرافیایی، اقتصادی و جمعیتی بسیار تأثیرگذار بوده به همین دلیل توسعه مطلوب و آگاهانه شهرها یکی از مشکلات مدیران شهری است. مدل اتوماسیون سلولی، الهام گرفته از تئوری پیچیدگی و تفکر سیستمی است. این مدل هم دارای ویژگی‌های سیستم پیچیده مانند خود سازماندهی و خود مانندی، پویایی است هم عناصر و عملکرد آن مشابه عناصر و عملکرد شهر واقعی است. با استفاده از مدل اتوماسیون سلولی به عنوان ابزار کمکی تصمیم‌گیری، برای برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و مدیران شهری، می‌توان عوامل موثر بر رشد شهری را بررسی کرد، و شناخت جامعی از الگوهای رشد شهر طی زمان و فضا، به دست آورد. همچنین سناریوهای مختلف رشد شهری برای آینده پیش‌بینی کرد و پس از ارزیابی هر یک، بهینه‌ترین را گزینش کرد، تا از مخاطرات اجتماعی و محیطی رشد ناخواسته شهر جلوگیری شود.

در به کار گیری مدل اتوماسیون سلولی در مطالعات شهری، چگونگی تعریف هریک از عناصر مدل بر خروجی‌ها تأثیرگذار است و روش‌های مختلفی برای تعریف هریک از این عناصر وجود دارد. بنابراین هریک از این عناصر باید با توجه به هدف مدل‌سازی و منطقه مورد آزمایش با استفاده از روشی مناسب به صورتی تعریف شود که خروجی‌های مدل تحت تأثیر عملکرد واقعی شهر قرار گیرد و تا حد امکان کمترین تأثیر را از چگونگی تعریف عناصر داشته باشد.

از جمله عوامل مهمی که در گسترش بی‌رویه و ناموزون شهرهای کشور نقش قابل توجهی داشته، مهاجرت‌های روستا شهری است. این مهاجرت‌ها که عمدتاً از نابرابری امکانات و درآمد بین مناطق شهری و روستایی سرچشمه می‌گیرد و عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، زیست محیطی و مکانی فضایی در شهرهاست که نتیجتاً مدیریت شهری را دچار معضلات عدیده‌ای در سازماندهی مناطق مختلف شهری نموده است. توسعه فیزیکی شهرها در ایران با توجه به رشد جمعیت و تحولات جدید تغییرات بسیاری را پذیرفته‌اند. جهت دهی به توسعه شهر با حفظ پیوند با طبعیت امروزه نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت جامع در سطح شهر دارد. چگونگی استقرار کاربری و استفاده از زمین با برنامه‌ریزی برای توسعه شهرها باعث جلوگیری از سوداگری زمین در سطح شهر خواهد شد. 

فصول کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر عبارتند از: فصل اول مفاهیم و اصول سنجش از دور بیان شده است. در فصل دوم، به معرفی مدل اتوماسیون سلولی پرداخته شده است. در فصل سوم، به معرفی منابع داده‌های رستری، انواع فرمت، نمایش عوارض رستری ارائه شده است. در فصل چهارم، اصول و خصوصیات، پیش پردازش و تغییر داده‌های رستری آورده شده است. در فصل پنجم، ترکیب و طبقه‌بندی تصاویر ماهواره‌ای توضیح داده شده است. در فصل ششم، آماده سازی، تحلیل و آنالیز داده‌های رستری ارائه شده است. در فصل هفتم، مدل‌سازی توسعه شهر با منطق فازی توضیح داده شده است. در فصل هشتم، آموزش مدل‌سازی توسعه شهر با تحلیل سلسله مراتبی ارائه شده است. در فصل نهم، مدل‌سازی توسعه آتی شهر با مدل بولین توضیح داده شده است. در فصل دهم، مدل‌سازی روند توسعه شهر با شبکه‌های عصبی مصنوعی، زنجیره مارکوف و مدل‌سازی تغییرات زمین بیان شده است. در فصل یازدهم، مدل‌سازی توسعه شهر با مدل رگرسیون لجستیک ارائه شده است. 

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلیات سنجش از دور
فصل 2: مدل اتوماسیون سلولی
فصل 3: معرفی منابع داده‌های رستری
فصل 4: اصول و خصوصیات، پیش پردازش و تغییر داده‌های رستر
فصل 5: پردازش تصاویر ماهواره‌ای
فصل 6: آماده‌سازی داده‌ها
فصل 7: مدل‌سازی رشد شهر با منطق فازی منطق فازی
فصل 8: مدل‌سازی رشد شهر با تحلیل سلسله مراتبی
فصل 9: مدل‌سازی توسعه شهر با منطق بولین
فصل 10: مدل‌سازی رشد شهر با شبکه‌های عصبی مصنوعی و زنجیره مارکوف
فصل 11: مدل‌سازی رشد شهر با رگرسیون لجستیک
نتیجه‌گیری
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات348
زبانفارسی
شابک978-600-459-463-9
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر

Qais Ahmad Aria
۱۳۹۹/۹/۱۹
با عرض سلام و احترام
کتاب عالیست متشکرم از نویسنده گان محترم به دوستان علاقمند پیشنهاد میکنم.
چطور میتوان داده‌های تمرینی که در تمرینات کتاب استفاده شده را بدست آورد؟ لطفا همکاری نماید جدی ضرورت دارم.
بااحترم
رضا راد
۱۳۹۷/۱۱/۳
سلام... تشکر ویژه از شما بابت انتشار این کتاب خیلی خوب.. واقعا یکی از جامع‌ترین کتابای بود که تا حالا استفاده کردم منتظر انتشارات دیگر شما هستیم
iran zamin
۱۳۹۷/۱۱/۳
پشنهاد دانلود کتاب آموزشی کاربردی Arcgis 10. 6 در شبیه سازی توسعه کالبدی شهر را به دوستان میدم خیلی عالی بود
سعید رحیمی
۱۴۰۱/۹/۲۲
دوستان اینو به شدتت پیشنهاد میکنم حتما حتما اگر دنبال این تیپ مطالعات هستید حتما پیگیر باشید خیلی کمکتون میکنه
mohammad ghasemi
۱۳۹۸/۹/۶
کتاب عالی بود با تشکر از نویسنده ارزشمندش
س دهقانی
۱۴۰۱/۶/۱
بسیار کتاب خوب و کاربردی است
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی Arcgis 10.6 در شبیه‌سازی توسعه کالبدی شهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.