معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی لینوکس

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی لینوکس
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی لینوکس

شیرین میرعابدینی در کتاب آموزش کاربردی لینوکس، مخاطبان را با محیط سیستم‌عامل لینوکس آشنا می‌کند و اطلاعاتی ارزشمند در همین زمینه، نظیر نحوه‌ی تشخیص آسیب‌پذیری در سیستم و نصب برنامه‌ها و معرفی میزکار را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی لینوکس

لینوکس یک سیستم‌عامل اُپن‌سورس است که به سبب ثبات و امنیتش، در سال‌های اخیر به محبوبیتی گسترده در میان کاربران دست یافته است. سیستم‌عامل لینوکس اولین‌بار در سال 1991 توسط لینوس توروالدز توسعه یافت و امروزه در انواع و اقسام دستگاه‌ها نظیر تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی اپن‌سورس بودن لینوکس باعث می‌شود که کد منبع آن، به صورت رایگان در اختیار همه باشد و این امر زمینه‌ساز پیشرفت و بهبود مدام و آپدیت‌های منظم آن می‌گردد. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه لینوکس می‌توان به امنیت و پایداری آن اشاره کرد. برخلاف سایر سیستم‌عامل‌ها که به شدت مستعد خطا و مشکلاتی از این قبیل هستند، لینوکس کاملا ایمن است؛ همین ویژگی این سیستم‌عامل را به انتخابی مناسب و گزینه‌ای ایده‌الی برای سازمان‌هایی تبدیل کند که کوچکترین خطا در سیستم ممکن است برایشان هزینه‌بردار و مخرب باشد.

از طرف دیگر لینوکس سیستم‌‌عاملی به شدت انعطاف‌پذیر است که کاربر می‌تواند از طیف وسیعی از نرم‌افزارها بر روی آن استفاده کند. از دیگر مشخصات مثبت و چشمگیر این سیستم‌عامل می‌توان به امنیت تضمین‌شده‌ی آن و مقرون‌به‌صرفه بودن آن اشاره کرد.

حال که با سیستم‌عامل لینوکس و ویژگی‌های مثبت آن آشنا شدیم، از کجا بدانیم که این سیستم‌عامل برای ما مناسب است؟ چطور می‌توان کار با آن را فرا گرفت؟ آیا رایانه‌ی من مناسب کار با این سیستم‌عامل هست؟ شیرین میرعابدینی در کتاب آموزش کاربردی لینوکس، به سؤالات بالا پاسخ داده و اطلاعاتی بسیار کاربردی در این زمینه، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

کتاب آموزش کاربردی لینوکس از پایه‌ای‌ترین مباحث یعنی سیستم‌عامل چیست، چطور یک سیستم‌عامل انتخاب کنیم و توضیحاتی درباره‌ی اینکه لینوکس چیست آغاز به آموزش کرده، پله‌به‌پله به سراغ مباحث مهم‌تر و کاربردی‌تری مانند نصب برنامه‌ها و آشنایی با میزکار رفته و در نهایت، به مسئله‌ی امنیت و محیط گرافیکی در این سیستم‌عامل می‌پردازد.

این کتاب توسط انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش کاربردی لینوکس برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای افرادی که به کتاب‌هایی در زمینه‌ی کامپیوتر و امنیت علاقه‌مندند و یا مایلند مهارت خود را در کار با سیستم‌عامل لینوکس افزایش دهند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی لینوکس می‌خوانیم

اول از همه یک چیز را روشن کنیم، امنیت کامل در هیچ‌چیز وجود ندارد. هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که امنیت قطعی به شما بدهد. هر چه باشد، امنیت یک رویه است، نه یک محصول. رویه امنیت لینوکس، رویه قابل‌توجهی است. شاید به همین دلیل است که امنیت فوق‌العاده ای دارد. در اینجا یک مثال عرضه می‌کنیم: 80 جولای، یک برنامه‌نویس امنیتی به نام براد اسپنگلر که برنامه‌ای منبع باز برای امنیت تحت شبکه می‌نوشت و نامش را grsecurity گذارده بود. طی نام‌های اعلام کرد که در هسته لینوکس ( 2/0/40 آخرین هسته) یک حفره امنیتی یافته است. نگارش کوچکی از این آسیب‌پذیری منتشر شد و بر اساس مرکز تهاجم‌های اینترنتی، sans کد مخرب در بخش n et/tun پیاده‌سازی شده بود. اتفاقی که افتاد بسیار ساده بود، توسعه‌دهنده متغیری را با مقداری خاص که می‌توانست null هم باشد، ایجاد کرد، تا بعداً اگر مقدار آن 0 بود، پیغام خطایی برگرداند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی لینوکس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-600-7703-14-4
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی لینوکس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی لینوکس

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.