معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع لینوکس: سطوح مقدماتی و متوسط

عکس جلد کتاب آموزش جامع لینوکس: سطوح مقدماتی و متوسط
قیمت:
200000 تومان - 21.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع لینوکس: سطوح مقدماتی و متوسط

در کتاب آموزش جامع لینوکس با این سیستم‌عامل محبوب که انقلابی در دنیای برنامه‌نویسی ایجاد کرد، آشنا خواهید شد و قابلیت‌ها و شیوه‌ی کار با آن را به‌شکل جامع و راهبردی یاد خواهید گرفت. سید حسین رجاء به‌عنوان کسی که 18 سال در زمینه‌ی IT فعالیت دارد، درباره‌ی ماهیت باز این سیستم‌عامل و شیوه‌های بهینه‌سازی آن اطلاعاتی مفید و کلیدی در اختیارتان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع لینوکس

شاید تابه‌حال برایتان پیش آمده باشد که سیستم عامل دیگری به غیر از ویندوزهای مایکروسافت، ویندوز 7، 8 یا XP استفاده کنید. سیستم‌عاملی که فضایی قابل انعطاف داشته باشد و به شما اجازه بدهد برخی قابلیت‌های آن را براساس نیاز خود تغییر دهید. خبر خوش این‌که سیستم‌عامل آزاد لینوکس کاملاً این نیاز شما را برطرف می‌کند. این برنامه خالق مشخصی ندارد، ولی ایده‌ی اولیه‌ی آن را لینوس توروالدز، دانشجوی فنلاندی مطرح کرد.

توروالدز همیشه رؤیای یک سیستم‌عامل باز را داشت که کارایی و ضریب‌اطمینان بالایی داشته باشد. چراکه سیستم‌عامل‌های دیگری چون مایکروسافت نمی‌توانستند قابلیت تغییر و بهینه‌سازی داشته باشند و همه چیز در آن‌ از پیش معین شده بود. در کتاب آموزش جامع لینوکس، با مفهوم «متن باز» آشنا می‌شوید و شیوه‌ی نصب این برنامه و انواع قابلیت‌های آن را یاد می‌گیرید. ضمناً اطلاعات خوبی نیز درباره‌ی مدارک لینوکس موسسه‌ی LPI و دیگر مؤسسات و شرکت‌ها به‌دست خواهید آورد.

جالب است بدانید امتیاز این برنامه به‌جای Copyright که مخصوص سیستم‌عامل‌های انحصارطلبانه است، Copyleft نامیده شده و به کاربران آن اجازه‌ی دخل و تصرف در کدهای Source (منبع) برنامه داده می‌شود. به‌همین‌سبب لینوکس در حقیقت یک برنامه‌ی جمعی است که به کمک کاربران خود روزبه‌روز ارتقا پیدا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه رایگان بودن آن است که سبب می‌شود استفاده از آن محدود به گروهی خاص نباشد و همین ویژگی سبب شده لینکوس تبدیل به یک دستاورد جمعی زیبا شود. امروز بیشتر از دو دهه از توسعه‌ی این سیستم‌عامل می‌گذرد و لینوکس همچنان به‌سرعت در حال ارتقاست. کتاب حاضر از سوی مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب آموزش جامع لینوکس مناسب چه کسانی است؟

مخاطبین اصلی کتاب، متخصصین لینوکس، مدیران شبکه و برنامه‌نویسان هستند. همچنین خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و کلیه‌ی علاقمندان به این حوزه پیشنهاد می‌شود.

با سید حسین رجاء بیشتر آشنا شویم

سید حسین رجاء کارشناس ارشد فناوری اطلاعات (IT) است که حدوداً 18 سال فعالیت در زمینه‌های مختلف IT، من جمله تدریس، برنامه‌نویسی، شبکه، امنیت شبکه، پایگاه داده، مجازی‌سازی، سیسکو، لینوکس، ویندوز و ایمیل سرور را تجربه کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «آموزش جامع لینوکس (سطح پیشرفته)»، «راهنمای کاربردی مدرک بین‌المللی لینوکس RHCE» و «NoSQL, BigData آموزش کاربردی و عملی پایگاه داده Apache Cassandra» اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با لینوکس و متن باز
فصل دوم: معرفی مدارک لینوکس
فصل سوم: نصب لینوکس
فصل چهارم: دستورات GNU/Linux
فصل پنجم: راهنما در لینوکس
فصل ششم: نصب و مدیریت Packageهای نرم افزاری
فصل هفتم: معماری سیستم
فصل هشتم: عبارات باقاعده (Regular Expression)
فصل نهم: مدیریت پروسه‌ها
فصل دهم: Deviceها، سیستم فایل و مدیریت پارتیشن‌ها
فصل یازدهم: پیکربندی شبکه
فصل دوازدهم: سرویس‌های حیاتی
فصل سیزدهم: Shell Scripting توسط Bash
مراجع و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع لینوکس: سطوح مقدماتی و متوسط
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات703
زبانفارسی
شابک978-600-1246-64-7
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل
قیمت نسخه الکترونیک
200000 ت - 21.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع لینوکس

کاربر ali
۱۴۰۲/۶/۱
آقای رجای عزیز بنظرم‌ شما دستت توی کار عملی هستش و اطلاعات بسیار خوبی ارائه دادید، به‌ نو به‌ خودم‌ از‌ شما ممنونم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع لینوکس

برای دریافت کتاب آموزش جامع لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.