معرفی و دانلود کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1

برای دانلود قانونی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1

کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1، با تلاش مهرنوش آذرنیا، سجاد محمدزاده، حمیدرضا قنبری و آلاله هاشمی‌نیا، درباره‌ی سیستم‌‌عامل لینوکس و ایمن‌سازی کامپیوتر است، و نحوه‌ی استفاده از سیستم‌عامل تخصصی و پرطرفدار کالی لینوکس و ابزارهای آن را جهت اجرای فرایند تست نفوذ، هک اخلاقی، و کشف آسیب‌پذیری‌های وب و نرم‌افزار با هدف حفظ و ارتقای امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1

به‌دنبال پیدایش جهان نوظهور دیجیتال و ورود کامپیوترها، موبایل‌های هوشمند و اینترنت به زندگی ما‌، شیوه‌های ذخیره‌ و به‌اشتراک‌گذاری محتواها و اطلاعات نیز اشکال جدیدی به خود گرفتند و امروزه بخش قابل‌توجهی از اطلاعات ما، به شکل مجازی توسط سیستم‌های کامپیوتری و شبکه‌های اینترنتی ذخیره و به‌اشتراک گذاشته می‌شوند. این اطلاعات؛ به بیانی داراییِ مجازی ما به‌حساب می‌آیند، و همچون سایر اموال و دارایی‌های فیزیکیِ ما نیاز به حفاظت و مراقبت دارند تا از دستبرد و آسیب در امان بمانند.

معرفی و دانلود کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1

سازمان‌ها و مؤسسات، به‌موازات بهره‌مندی از تأثیرات مثبت و سازنده‌ی پیشرفت فناوری‌؛ ممکن است درمعرض حملات مهاجمان قرار گیرند، و نگرانی ناشی از خطر هک‌شدن شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری؛ شامل سرقت، افشا، تغییر، غیرفعال‌کردن، و یا ازبین‌بردن اطلاعات؛ مدیران و تصمیم‌گیرندگان سازمان‌ها را بر آن داشته تا در راستای برقراری امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های خود تلاش کنند و بودجه‌ی قابل‌توجهی از سازمان را به این امر حیاتی و مهم تخصیص دهند.

اثر پیشِ‌رو، کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1 است که با تلاش جمعی از مهندسین و متخصصین و با همکاری گروه فنی و مهندسی ذوق، ممکن گشته است. این کتاب، با آموزش گام‌به‌گام کالی لینوکس با محوریت تست نفوذ، متخصصین امنیت شبکه و هکران اخلاق‌‌مند را در کسب توانمندی هرچه بیشتر در پیشگیری از آسیب‌ها و تأمین امنیت شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری یاری می‌رساند.

کالی لینوکس یک توزیع‌ تخصصی لینوکس، و از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پکیج‌های متن باز است که مورداستفاده‌ی گسترده‌ی متخصصین امنیت شبکه و تست نفوذ (Penetration Testing) است، و به صورت سیستم‌عامل روی کامپیوتر نصب می‌شود. کالی لینوکس نسخه‌ی پیشرفته‌ی بک ترک (BackTrack) بوده و درمقایسه با آن؛ امکانات و ابزارهای بیشتری برای تست نفوذ در اختیار هکران اخلاق‌مند قرار می‌دهد.

در فصل اول کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1، با محیط کالی لینوکس، منوها، مدیریت سرویس‌ها، محیط بش (Bash) و اسکریپت‌نویسی در آن به شیوه‌ی سناریومحور با ذکر مثال‌های کاربردی، آشنا می‌شویم. در فصل دوم با ابزار همه‌کاره‌ی نت کت (Netcat) که به چاقوی سوئیسی هکرها لقب گرفته است و کارکردهای آن به‌شکل عملی آشنا می‌شویم. فصل سوم به جمع‌آوری منفعل اطلاعات، جمع‌آوری باز اطلاعات وب، سرشماری با گوگل، گوگل هکینگ و نت کرفت (NETCRAFT) می‌پردازد. فصول چهارم و پنجم به جمع‌آوری فعال اطلاعات، سرشماری سرویس‌ها، اسکن پورت، اسکن UDP، مشکلات رایج اسکن پورت و اسکن آسیب‌پذیری اختصاص یافته‌اند. و در فصول ششم و هفتم نیز درباره‌ی سرریز بافر و بکارگیری آن، بهینه‌سازی اکسپلوییت، آنالیز درخت باینری، و مطالب دیگر یاد می‌گیریم.

گروه مؤلفین، از تصاویر، مثال‌های متنوع و همچنین تمرینات عملی طی آموزش‌های خود؛ جهت فهم بهتر مطالب و کسب تسلط بیشترِ فراگیر بهره گرفته‌اند. کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1 را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران که ناشر تخصصی کتب علمی دانشگاهی، علوم پایه و به‌ویژه علوم کامپیوتر و انفورماتیک است، به چاپ رسانده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1، برای کسانی که در حوزه‌‌های مرتبط با هک و امنیت، امنیت اطلاعات، امنیت شبکه، ایمن‌سازی کامپیوتر و تست نفوذ، به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند مناسب است.

در بخشی از کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1 می‌خوانیم

کالی لینوکس یک توزیع تخصصی لینوکس می‌باشد که برای کمک به حرفه‌ای‌های امنیت طراحی شده است . نصب پیش‌فرض کالی حاوی چندین سرویس از قبل نصب‌شده مثل SSH و HTTP و MySQL و ... می‌باشد . اگر این سرویس‌ها به صورت دست نخورده باقی بمانند در زمان بوت سیستم بارگذاری خواهند شد که نتیجه باز شدن یک سری پورت‌ها به صورت پیش فرض خواهد بود . آنچه که همیشه از منظر امنیتی قابل تامل است ، نصب و استفاده حداقل‌ها در سیستم است . به این معنی که اگر سرویسی در سیستم مورد نیاز نیست از آن استفاده نشود و پورت‌های باز نبایستی بی‌دلیل باز باشند . پس در صورت دلخواه می‌توانید این سرویس‌ها را در زمان بوت غیرفعال کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنا شدن با کایلی لینوکس
فصل 2: ابزارهای ضروری
فصل 3: جمع‌آوری منفعل اطلاعات
فصل 4: جمع‌آوری فعال اطلاعات
فصل 5: اسکن آسیب‌‌پذیری
فصل 6: سرریز بافر
فصل 7: بکارگیری سرریز بافر WIN32

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-124-858-0
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل، کتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
۳۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1

برای دریافت کتاب تست نفوذ با کالی لینوکس KALI LINUX - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.