معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر)

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر)
قیمت:
۱۰۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر)

راهنمایی گام‌به‌گام، ساده، کاربردی و مصور برای آشنایی با کامپیوتر و برخی از رایج‌ترین نرم‌افزار‌های آن. کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) به قلم ایمان اشکاوندراد، علاوه‌ بر شرح تاریخچه‌ی شکل‌گیری رایانه‌ها و اجزای سازنده‌ی آن‌ها، نحوه‌ی کار با نرم‌افزار‌های وُرد، پاورپوینت و اکسل را -از مقدماتی تا پیشرفته- به مخاطبان آموزش می‌دهد؛ اثری کارآمد برای کسب مهارت در کاربرد نرم‌افزار‌های آفیس.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر)

امروزه دیگر نمی‌توان مرکز آموزشی، شرکت و هیچ سازمانی را یافت که در آن خبری از رایانه و سیستم‌های پیچیده‌ی آن نباشد. کامپیوترها آن‌چنان در سطوح مختلف زندگی انسان‌های امروزی رسوخ کرده‌اند که حتی نمی‌توان جهان را بدون حضور پررنگ آن‌ها تصور کرد. بدیهی است در چنین شرایطی، برای موفقیت تحصیلی یا کاری، چاره‌ای نیست جز آشنایی با کامپیوتر و ظرفیت‌ها و امکانات آن. برخی از افراد ممکن است ترجیح بدهند بدون هیچ آموزشی، کار با رایانه را به‌صورت تجربی و همراه با آزمون و خطا بیاموزند‌. البته از آن‌جایی که چنین روشی به صرف زمان زیادی نیاز دارد، برخی از افراد با کنار گذاشتن این روش، سعی می‌کنند با آموزش آگاهانه، چه از طریق کتاب و چه به کمک دی‌وی‌دی‌ها و کلاس‌های آموزشی، نحوه‌ی استفاده از رایانه را بیاموزند. اگر شما هم به گروه دوم تعلق دارید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) را از خودتان دریغ نکنید؛ به‌ویژه اگر به تحصیل در گرایش‌های متنوع علوم کامپیوتر، مدیریت و یا حسابداری به تحصیل مشغول‌اید. این کتاب مصور آموزشی به کوشش ایمان اشکاوندراد، تهیه و تدوین شده است. در ادامه، مروری خواهیم داشت بر فصول و بخش‌های متنوع این اثر کاربردی‌.

کلیه‌ی مطالب و آموزش‌های اثر حاضر طی چهار فصل کلی بیان شده‌اند. فصل نخست به برخی از مهم‌ترین مفاهیم در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و همچنین تاریخچه‌ی رایانه‌ها و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها اختصاص پیدا کرده. اگر آشنایی شما با کامپیوتر بسیار ابتدایی و ناچیز است، اصلاً نگران نباشید. زیرا ایمان اشکاوندراد، معرفی رایانه‌ها و کاربری آن‌ها را با طرح ساده‌ترین موضوعات، مانند تعریف کامپیوتر و تقسیم‌بندی انواع آن آغاز کرده. در این فصل همچنین توضیحاتی در مورد طراحان اولین نسل رایانه‌ها، انواع نرم‌افزار‌های قابل‌نصب بر کامپیوترها، دسته‌بندی رایانه‌ها بر اساس نحوه‌ی تکامل آن‌ها و یا قدرت و امکاناتشان، همین‌طور حافظه، دستگاه‌های ورودی و خروجی رایانه‌ها و... ارائه شده است.

معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر)

فصل دوم کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) به یکی از مهم‌ترین نرم‌افزار‌های آفیس، یعنی word اختصاص پیدا کرده. در این فصل هرآن‌چه که باید از زمان ورود به فضای برنامه تا ایجاد یک فایل word بدانید، گام‌به‌گام به شما آموزش داده خواهد شد. آشنایی با محیط این نرم‌افزار، کارکرد نوار ریبون، انجام تایپ ساده، قالب‌بندی کاراکترها و پاراگراف‌ها، کاربرد استایل‌ها، بررسی و اصلاح غلط‌های املایی، شماره‌گذاری صفحه‌ها و ایجاد پاورقی، افزودن فهرست و ده‌ها راه‌کار و نکته‌ی مفید دیگر در این فصل به زبانی بسیار ساده بیان خواهند شد.

فصل سوم کتاب تمرکز خود را بر نرم‌افزار اکسل و کاربرد آن قرار داده. نحوه‌ی اجرای این نرم‌افزار، اصطلاحات مربوط به آن، کار با سلول‌ها و پر کردن آن‌ها، انواع داده‌هایی که می‌توان در اکسل وارد کرد، فرمول‌نویسی و قالب‌بندی سلول‌ها، معرفی پرکاربردترین توابع در این برنامه، شناخت انواع نمودار و درج آن‌ها در اکسل و... تنها برخی از مطالبی هستند که درباره‌ی کار با این نرم‌افزار در فصل سوم به شما عرضه خواهد شد.

به کمک فصل چهارم، شیوه‌ی ساخت یک سند پاورپوینت را خواهید آموخت. چگونگی ورود به برنامه، فضای کلی آن، ایجاد اسلایدها و روش‌های مختلف نمایش آن‌ها، ایجاد انیمیشن و جاذبه‌های بصری در اسلایدهای یک پاورپوینت، درج فیلم یا صدا در یک اسلاید، قرار دادن پاورقی یا سربرگ، همچنین شماره گذشتن برای اسلایدها در همین فصل آموزش داده می‌شوند‌.

در حال حاضر تمامی دانشجویان، دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و یا اکثر افرادی که جویای کار هستند لازم است آشنایی اندکی با آفیس و نرم‌افزار‌های آن داشته باشند. البته در این بین، دانشجویانی که در رشته‌های حسابداری یا کامپیوتر تحصیل می‌کنند و یا این‌که یکی از گرایش‌های رشته‌ی مدیریت را برگزیده‌اند، بیش از سایر دانشجویان نیازمند شناخت رایانه و کار با اساسی‌ترین نرم‌افزار‌های آن هستند. اگر شما هم بنا به موقعیت شغلی یا تحصیلی خود ناچارید اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید، مطالعه‌ی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. این کتاب مفید و سودمند که در ذیل مجموعه‌‌ کتاب بیت قرار می‌گیرد، از سوی نشر اشکاوند به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های بیت

مجموعه‌ی «بیت» شامل کتاب‌هایی است که هرکدام با هدف آموزش مبانی علوم رایانه یا فراگیری نرم‌افزار‌های مرتبط با کامپیوتر به نگارش درآمده‌اند. سادگی و کاربردی بودن دو مشخصه‌ی اصلی سری کتاب‌های بیت محسوب می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان عناوین «آموزش نرم‌افزار Excel»، «آموزش نر‌م‌افزار هوش تجاری Power BI»، «آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و مبانی کامپیوتر»، «آموزش نرم‌افزار پاورپوینت Power Point»، «آموزش نرم‌افزار صفحه گسترده Excel»، «آموزش اکسل پیشرفته» و «آموزش توابع کاربردی و پیشرفته اکسل» را نام برد.

نگارش تمامی کتاب‌های فوق را ایمان اشکاوندراد به عهده داشته و نشر اشکاوند نیز عهده‌دار چاپ و نشر آن‌ها شده است. مجموعه کتاب‌های بیت بهترین گزینه برای مخاطبانی خواهد بود که قصد دارند اصول کار با رایانه یا نرم‌افزار‌های پرکاربردی مانند اکسل و پاورپوینت را در کمترین زمان ممکن بیاموزند.

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) برای چه کسانی مناسب است؟

چنان‌چه هم‌اکنون در حال تحصیل در رشته‌های مدیریت، حسابداری، کامپیوتر و... هستید، برای این‌که کار با رایانه را به‌طور تخصصی و کاربردی بیاموزید، تهیه‌ و مطالعه‌ی اثر حاضر را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) می‌خوانیم

حافظه وظیفه نگهداری داده‌ها (Data) و برنامه‌ها (Program) را بر عهده دارد. داده‌ها و برنامه‌ها به‌صورت رشته‌هایی از ارقام (0 و 1) در حافظه نگهداری
می‌شوند. کوچکترین واحد حافظه که قابلیت نگهداری رقم صفر یا یک را داراست بیت و مجموعه هر هشت بیت یک بایت نامیده می‌شود که کوچکترین واحد قابل آدرس‌دهی در حافظه رایانه است.

واحد پردازنده مرکزی

واحد پردازنده مرکزی در حقیقت مغز متفکر رایانه است. این قطعه سرعت و توانایی کلی سیستم را تعیین می‌کند. CPU از دو قسمت اصلی واحد کنترل
(CU) و واحد محاسبات ریاضی و منطقی (ALU) تشکیل شده است. واحد کنترل ترتیب اجرای عملیات و مسیر حرکت داده‌ها را تعیین می‌کند و واحد محاسبات ریاضی و منطقی، عملیات پردازشی را بر روی داده‌ها انجام می‌دهد. در CPU دو حافظه ثبات (Register) و حافظه نهان (Cashe) نیز وجود دارد. داده‌ها پس از واکشی و پس از پردازش نیز در ثبات قرار می‌گیرند. 50 آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه حافظه نهان (Cashe) یک حافظه کوچک ولی بسیار سریع است که به‌منظور جلوگیری از تأخیر زمانی بین پردازنده و حافظه RAM استفاده می‌شود. هرگاه درخواستی از جانب Cpu از RAM صورت گیرد ابتدا حافظه نهان بررسی
می‌گردد. اگر آن اطلاعات در حافظه نهان موجود باشد، در اختیار CPU قرار می‌گیرد و چون سرعت حافظه نهان از RAM بالاتر است لذا استفاده از حافظه نهان باعث افزایش سرعت سیستم می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای رایانه
فصل دوم: آشنایی با نرم‌افزار واژه‌پرداز word
فصل سوم: آشنایی با نرم‌افزار صفحه گسترده اکسل
فصل چهارم: آشنایی با نرم‌افزار پاورپوینت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اشکاوند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات443
زبانفارسی
شابک978-622-93869-0-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس، کتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر)

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه (به خصوص رشته‌های حسابداری، مدیریت و کامپیوتر) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.