معرفی و دانلود کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر

عکس جلد کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر

کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر تألیف ایمان اشکاوند راد، رایانه و انواع آن را تعریف کرده و اجزای اصلی این دستگاه را معرفی می‌کند. این راهنمای کاربردی و تصویری می‌کوشد آی‌تی را با زبانی ساده توضیح دهد و خواننده را با مفاهیمی همچون شبکه، اینترنت، برنامه‌های مخرب کامپیوتری، نحوه‌ی پشتیبان‌گیری و رابط گرافیکی کاربر آشنا سازد.

درباره‌ی کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر

دنیای امروز، کاملاً متکی بر کامپیوتر است و همه‌چیز با آن تعریف می‌شود. درواقع جایی نیست که به این سیستم ارتباط پیدا نکند؛ از آموزش تا اقتصاد و از بهداشت تا سرگرمی، همگی مستقیم و غیرمستقیم به کامپیوترها وابسته‌اند. طبیعتاً برای دوام در این دنیای مدرن، باید با این ابزار مهم آشنا بود و آن را تماماً درک کرد. نه‌تنها باید خود کامپیوتر آشنا بود، بلکه باید مفاهیم وابسته به آن مثل شبکه و اینترنت را هم شناخت. از دهه‌ی 1990 و پس از فراگیر شدن رایانه‌های شخصی و اینترنت، مفهومی به نام سواد رایانه‌ای شکل گرفت که درواقع نشان‌دهنده‌ی میزان مهارت افراد در این زمینه بود. به کسانی که از این سواد برخوردار بودند مدرک ICDL تعلق می‌گرفت مدرکی بین‌المللی و معتبر که نشان می‌داد فرد تا چه حد با مفاهیم و کلیات این نظام مدرن آشناست و می‌تواند با آن کار کند. ICDL از هفت مهارت تشکیل شده است: آی‌تی، ویندوز، ورد، اکسل، پاورپوینت، اکسس و اینترنت.

کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر تألیف ایمان اشکاوند راد، راهنمایی است که به اولین مهارت سواد رسانه‌ای که همان آی‌تی است می‌پردازد. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و با کمک تصاویر کامپیوتر را تعریف کرده و اجزا و قطعات آن را معرفی می‌کند. همین‌طور مفاهیم مرتبط با آن مثل شبکه، اینترنت و انواع نرم‌افزارها را توضیح می‌دهد.

کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر از 34 فصل تشکیل شده که در آن‌ها خواننده با قطعات مهم رایانه مثل رابط گرافیکی کاربر، دستگاه‌های ورودی، واحد پردازنده‌ی مرکزی، حافظه، دستگاه‌های خروجی، صفحه‌ی نمایش، چاپگر، مادِربُرد و پورت آشنا می‌شود. ایمان اشکاوند راد همچنین می‌کوشد به توپولوژی شبکه، کار با ایمیل، پشتیبان‌گیری از اطلاعات و حتی اصول ارگونومی کار با کامپیوتر هم بپردازد.

کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر را انتشارات اشکاوند منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه

مجموعه آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه، کتاب‌هایی آموزشی هستند که مبانی و مفاهیم مرتبط با کامپیوتر و شبکه و همین‌طور نرم‌افزارهای کاربردی آن را به زبانی ساده بیان می‌کنند. این کتاب‌ها می‌کوشند شیوه‌ی کار با نرم‌افزارهای آفیس مثل اکسل، پاورپوینت، ورد و همین‌طور اجزا و سخت‌افزارهای کامپیوتر را به مخاطب بیاموزند. انتشارات اشکاوند تاکنون کتاب‌هایی همچون «آموزش نرم افزار اکسل» و «آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر» را از این مجموعه منتشر کرده است.

کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید با اجزای کامپیوتر آشنا شوید و مفاهیم مرتبط با آن را فرابگیرید، مطالعه‌ی این راهنما به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر می‌خوانیم

تاریخچه شبکه

اگر بخواهیم به تاریخچه شبکه‌های رایانه‌ای نگاهی بیندازیم می‌توانیم به اواخر سال 1960 اشاره کنیم، در این سال‌ها، وزارت دفاع امریکا آژانس تحقیقاتی پیشرفته خود را در رقابت با فعالیت‌های ماهواره‌ای اتحاد جماهیر شوروی راه‌اندازی کرد. نام این آژانس تحقیقاتی آرپا (Arpa) نام داشت۔ این آژانس پروژه‌های تحقیقاتی بسیار مهمی را در زمینه‌های استراتژیک و دفاعی انجام می داد، یکی از این پروژه‌ها ایجاد ارتباطات قوی در زمان جنگ‌های احتمالی بود۔ برای همین منظور اولین شبکه رایانه‌ای بین چهار رایانه راه‌اندازی گردید که دوتای آن‌ها در دانشگاه ‌MIT‌ و یکی از آن‌ها در دانشگاه کالیفرنیا و دیگری در مرکز تحقیقاتی استنفورد قرار داشت۔ نام این شبکه آرپانت بود۔

کاربرد شبکه چیست؟

شبکه رایانه‌ای وظیفه دارد تا ارتباطات بین سیستم‌ها را برقرار کند تا کاربران آن شبکه بتوانند داده‌ها و تجهیزات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند۔

هدف از ایجاد شبکه‌های رایانه‌ای ایجاد اتصال و به اشتراک‌گذاری منابع است۔ اتصال بین رایانه و سرور در یک شبکه سازمانی و یا اتصال لپ‌تاپ به اینترنت

از طریق فناوری ‌WiFi به اشتراک‌گذاری چاپگر ‌ (Printer Sharing) ‌ و فایل (‌File Sharing) ‌در شبکه رایانه‌ای، دسترسی به نرم‌افزار اتوماسیون اداری بر روی بستر وب، ارسال ایمیل ‌ (E-mail) ‌ و امکان ارتباط صوتی و تصویری از جمله امکاناتی است که شبکه‌های رایانه‌ای برای ما فراهم می‌کنند۔

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1-1 رایانه یا Computer چیست؟
1-2 ‌تقسیم‌بندی علوم رایانه
1-3 تعریف چندین اصطلاح مهم
1-4 تقسیم‌بندی رایانه‌ها بر اساس زمان و نحوه‌ تکامل
‌1-5 اولین طراحان رایانه
1-6 دسته‌بندی رایانه بر اساس قدرت پردازش و وسعت امکانات
1-7 ‌تاریخچه رایانه در ایران
1-8 انواع نرم‌افزار
1-9 ‌رابط گرافیکی کاربر (GUI)
1-10 ‌اصول ارگونومیک کار با رایانه
1-11 مفهوم چندرسانه‌ای‌ (Multi Media)
1-12 ‌برنامه‌های مخرب (Malicious Softwares) ‌و انواع آن
1-13 فناوری اطلاعات (It)
1-14 فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ (ICT)
1-15 سواد رایانه‌ای و مدرک ICDL
1-16 ‌دستگاه‌های ورودی
1-17 واحد پردازنده مرکزی
1-18 واحد حافظه
1-19 دستگاه‌های خروجی
1-20 انواع صفحه نمایش
1-21 انواع چاپگرها
1-22 رسام (Plotter)
1-23 بلندگو
1-24 پروژکتور نمایش اطلاعات
1-25 سایر کارت‌های سخت‌افزاری
1-26 مادربورد یا بورد اصلی
1-27 درگاه یا پورت
1-28 معیارهای انتخاب یک کلمه عبور قوی
1-29 پشتیبان‌گیری از اطلاعات و اهمیت آن
1-30 پست الکترونیک یا ایمیل (E-Mail)
1-31 شبکه (Network) چیست؟
1-32 توپولوژی شبکه و انواع آن
1-33 برخی از مفاهیم مهم در اینترنت
منابع و مراجع فناوری اطلاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اشکاوند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-93869-3-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر

؟Moein
۱۴۰۳/۱/۴
مقدمه بسیار خوبی برای اشنایی با سخت افزارِ پیشنهاد میکنم علاقه مندان به رشته کامپیوتر مطالعه کنند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر

برای دریافت کتاب آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.