معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت تألیف ایمان اشکاوندراد می‌کوشد مبانی و کلیات این مهارت را توضیح دهد و ابزارها و ویژگی‌های کاربردی آن را معرفی نماید. این کتاب که از سطح ابتدایی تا پیشرفته را شامل می‌شود، به خواننده مواردی همچون طرز ساخت اسلاید، انجام کارهای گرافیکی بر روی آن، ایجاد انیمیشن، و درج صدا و فیلم را خواهد آموخت.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم‌افزار پاورپوینت

یکی از نرم‌افزارهای مهمی که معمولاً هم در حین تحصیل و هم در محل کار به آن نیاز داریم، پاورپوینت است. این نرم‌افزار که اساساً برای ارائه دادن یا پرزنت کردن ساخته شده، متشکل از صفحاتی است که اصطلاحاً به آن اسلاید گفته می‌شود. کاربر این امکان را دارد تا تعداد زیادی اسلاید بسازد و بر روی هریک از آن‌ها مطلب موردنظرش را قرار دهد. این مطلب می‌تواند متن، نمودار، عکس یا حتی ویدئو باشد. در واقع، پاورپوینت انعطاف زیادی دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا به بهترین و قابل‌فهم‌ترین شکل ممکن محتوایش را ارائه کند؛ طوری‌که مخاطبانش کاملاً قصد و ایده‌ی او را درک نمایند.

برای آموزش این نرم‌افزار کاربردی، کتاب‌های زیادی در دسترس است. یکی از بهترین و کامل‌ترین آن‌ها، کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم‌افزار پاورپوینت تألیف ایمان اشکاوندراد است که کوشیده مبانی و کلیات آن را به زبانی ساده توضیح دهد. این کتاب که برای تمامی سطوح، از مبتدی تا پیشرفته نوشته شده، ابزارهای اصلی پاورپوینت را معرفی می‌کند و ویژگی‌های مهم آن را آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت

در سال 1987، نرم‌افزاری با عنوان پرزنتر ارائه شد که امکان ارائه‌ی گرافیکی را فراهم می‌آورد. شرکت مایکروسافت در همان سال این نرم‌افزار را خرید و بر اساس آن پاورپوینت را طراحی کرد. پرزنتر برای سیستم‌عامل مکینتاش طراحی شده بود، اما مایکروسافت آن را توسعه داد تا برای ویندوز هم قابل‌استفاده باشد. در بیش از سه دهه، پاورپوینت تکامل زیادی پیدا کرده و امکانات متنوعی به آن افزوده شده است. برای مثال حالا می‌توان بر روی هر اسلاید کارهای گرافیکی انجام داد یا انتقال بین اسلایدها (ترانزیشن) می‌تواند به‌ شکل انیمیشنی صورت گیرد. همین‌طور قابلیت اضافه کردن فیلم و صدا هم به این نرم‌افزار اضافه شده است. مجموعه‌ی این امکانات باعث شده تا پاورپوینت جزو هفت مهارت اصلی ICDL قرار بگیرد و آشنایی آن با آن برای هر دانشجو و کارمندی ضروری باشد.

ایمان اشکاوندراد در کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم‌افزار پاورپوینت پس از مرور تاریخچه‌ی این نرم‌افزار و معرفی فضای آن، نحوه‌ی طراحی و ساخت اسلاید و متحرک‌سازی آن‌ها را آموزش می‌دهد. همین‌طور در مورد درج فیلم و صدا، استفاده از شکل‌های گرافیکی و شیوه‌ی لینک دادن هم صحبت می‌کند. در پایان کتاب نیز نکاتی کاربردی برای ارائه‌ی بهتر پیشنهاد می‌دهد. کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم‌افزار پاورپوینت را انتشارات اشکاوند به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه

مجموعه‌ی آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه، کتاب‌هایی آموزشی هستند که مبانی و مفاهیم مرتبط با کامپیوتر و شبکه و همین‌طور نرم‌افزارهای اصلی آن‌ها را به زبانی ساده بیان می‌کنند. این کتاب‌ها می‌کوشند مهارت‌های اصلی ICDL مثل نرم‌افزارهای اکسل، پاورپوینت و ورد را به مخاطب بیاموزند. انتشارات اشکاوند تاکنون کتاب‌هایی همچون «آموزش نرم‌افزار اکسل»، «آموزش نرم‌افزار پاورپوینت» و «آشنایی با مفاهیم فناوری اطلاعات و تاریخچه و اجزای کامپیوتر» را از این مجموعه منتشر کرده است.

کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم‌افزار پاورپوینت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با نرم‌افزار پاورپوینت کاملاً آشنا شوید، این کتاب راهنمای مناسبی خواهد بود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت می‌خوانیم

طراحی انیمیشن و متحرک‌سازی در اسلایدها

یکی از روش‌های ارائه زیباتر مطالب، ایجاد انیمیشن و متحرک سازی متن در اسلایدها است۔ منظور از متحرک‌سازی در پاورپوینت، متحرک‌سازی در هنگام تعویض دو اسلاید و یا متحرک کردن محتویات داخل اسلاید است که هر دو، هدفی جز جذاب کردن ارائه مطلب را دنبال نمی‌کنند۔

در حالت اول (متحرک‌سازی در هنگام تعویض دو اسلاید) می‌توان اسلاید بعدی را به شکل‌های مختلفی از جمله از پایین به بالا, چپ به راست، کم‌رنگ به پررنگ ‌و... متحرک کرد۔

در حالت دوم (متحرک‌سازی محتویات اسلاید) می‌توان یک متن، یک تصویر و یا یک شکل از شکل‌های موجود که درون یک اسلاید قرار دارند را حرکت داد۔ همچنین می‌توان متن را به صورت متحرک در یک اسلاید نمایش داد۔ در ادامه به آشنایی و چگونگی طراحی این انیمیشن‌ها خواهیم پرداخت۔

متحرک‌سازی یک شیء در یک اسلاید

برای عملیات مربوط به متحرک‌سازی از گزینه‌های سربرگ ‌Animations ‌استفاده می‌شود۔ متحرک کردن یک شیء مانند متن تصویر، شکل و۔.. می‌تواند انواع متفاوتی داشته باشد. به طور مثال نمایش متن از حالت بی‌رنگ به پررنگ می‌تواند یک نوع متحرک‌سازی باشد۔ تفاوت متن‌هایی که دستور متحرک‌سازی بر روی آن‌ها اجرا شده تا زمانی که اسلاید اجرا نشود با گزینه‌های غیرمتحرک مشخص نخواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
4-1 آشنایی با نرم‌افزار پاورپوینت
4-2 اجرای برنامه پاورپوینت
4-3 آشنایی با محیط نرم‌افزار PowerPoint
4-4 آشنایی با نوار ریبون
‌4-5 نحوه ایجاد اسلاید در پاورپوینت
4-6 روش‌های مختلف نمایش سند پاورپوینت
4-7 درج متن در اسلاید
4-8 کار با تصاویر؛ اشیا گرافیکی در اکسل
4-9 ‌پوسته (Themes)
4-10 طراحی انیمیشن و متحرک‌سازی در اسلایدها
4-11 ایجاد انیمیشن در هنگام جابه‌جایی اسلایدها
4-12 ایجاد دکمه‌های عملیاتی؛ درج پیوند؛ صدا و فیلم
4-12-1 درج یک فرا پیوند ساده در یک اسلاید
استفاده از شکل‌های گرافیکی برای طراحی دکمه‌های عملیاتی
اجرای فایل‌های صوتی پیش‌فرض پاورپوینت
4-13 درج پاورقی و سربرگ و شماره‌گذاری اسلایدها
4-14 درج شی‌ء (Object)
4-15 درج فیلم در یک اسلاید
4-16 ‌درج صدا در یک اسلاید
4-17 شیوه‌های اجرای اسلایدها
4-18 آشنایی با اسلایدهای الگو
4-19 سیاه و سفید کردن اسلایدها
4-20 اصول کلی برای یک ارائه خوب
منابع و مراجع فناوری اطلاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اشکاوند
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-93869-6-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی کامپیوتر برای همه: آموزش نرم افزار پاورپوینت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.