معرفی و دانلود کتاب آن زن دیگر

عکس جلد کتاب آن زن دیگر
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن زن دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن زن دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن زن دیگر

کتاب آن زن دیگر به قلمِ شروود اندرسن روایتِ زندگیِ مردی است که از موقعیت شغلی، جایگاه اجتماعی و شرایط عاطفی خوبی برخوردار است. زمان داستان از یک هفته پیش از عروسیِ شخصیت اصلی شروع می‌شود و تا بعد از ازدواجش ادامه می‌یابد. این مرد علی‌رغم رضایت از وضعیت فعلی زندگی و علاقه به همسرش، دچار افکاری درباره‌ی زنی به‌جز همسرش می‌شود. نویسنده ذهنیات درونی شخصیت را به‌خوبی در فضایی سیال روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب آن زن دیگر

گاه برای انسان پیش می‌آید که زندگی دیگری را به‌جز آنچه پیش رویش است، طلب کند. اوضاع روبه‌راه است، همه‌چیز درست پیش می‌رود، اما ذهنش در جایی است که نباید باشد. شخصیت اصلیِ کتاب آن زن دیگر (The Other Woman) یک هفته پیش از عروسی‌اش، وقتی همه‌چیز سر جای خودش است، درگیر زنی دیگر می‌شود. در پاراگراف‌های اولِ داستان، شخصیت محوری از راوی جداست. روای دوستِ شخصیت اصلی است که او را به خواننده معرفی می‌کند. شروود اندرسن (Sherwood Anderson) در این داستان کوتاه، شخصیتی را تصویر می‌کند که یک هفته‌ی دیگر مراسم عروسی‌اش را در پیش دارد و به‌تازگی به موقعیت شغلی خوبی دست پیدا کرده. علاوه‌بر آن شعرهایش در مجله‌ای چاپ شده و مورد تشویق و تحسین همگان قرار گرفته است. او در آسمان‌ها سیر می‌کند؛ در بهترین موقعیتی قرار دارد که می‌توانست برای خودش متصور شود. همسر آینده‌اش را دوست دارد و از ازدواجش احساس خوشحالی می‌کند، اما علی‌رغمِ همه‌ی این‌ها ذهنش در جایی دیگر متمرکز است؛ نه بر روی شعرهایش، نه شغل تازه و نه همسر نجیبش. او در شب‌های تنهایی‌اش به زنی که در دکه‌ی سیگارفروشی کار می‌کند، می‌اندیشد.

معرفی و دانلود کتاب آن زن دیگر

پس از هفت پاراگراف، راوی از دوستِ شخصیت به خود شخصیت اصلی تغییر می‌یابد و بقیه‌ی داستان را در قالب نقل‌قول مستقیم و بلندی می‌شنویم. شخصیت محوری مدام بر احساس رضایتش از زندگی و همسرش تأکید می‌ورزد، اما دوباره به موضوعِ آن زنی که ذهنش را درگیر کرده بازمی‌گردد. روایتِ پراکنده و گاه متناقضِ شخصیت به شیوه‌ی جریان سیال ذهن نزدیک می‌شود. او درگیرِ یافتن پاسخی برای این سؤال است که چرا با وجودِ خوب بودنِ همه‌چیز، فکرِ زنی که در زندگی‌اش جایی نخواهد داشت، ذهنش را پر کرده؟ او همچنین بر این مسئله تأکید می‌ورزد که آن زن هیچ ویژگی بارزی ندارد، اما او را جذب می‌کند و تپش قلبش را به شماره می‌اندازد.

شخصیت اصلی در شرحِ ماجرا خطاب به دوستش، به ارتباطش با زنِ دیگر، در فضایی رؤیاگونه و در هاله‌ای از ابهام شکل می‌دهد. آن‌ دو ارتباطی کوتاه با یکدیگر برقرار می‌کنند و زنْ چندباری به آپارتمان مرد می‌آید، اما رابطه‌ای پایدار بین آن‌ها شکل نمی‌گیرند؛ هرچند که مرد ذهنش از فکرِ آن زن رهایی نمی‌یابد. این داستان با زبانِ ساده و روایتِ صادقانه‌ی خود، یکی از بهترین آثار شروود اندرسن به حساب می‌آید.

کتابِ آن زن دیگر در مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه انتشارات لگا با ترجمه‌ی یاسر پوراسماعیل منتشر کرده است.

اقتباس از کتاب آن زن دیگر

فیلم کوتاه آن زن دیگر به کارگردانیِ تراویس میلز (Travis Mills) و نویسندگی شروود اندرسن در سال 2014 ساخته شده. مدت‌زمان این فیلم شانزده دقیقه است و بازیگرانی چون مایکل جی. کلمن (Michael G. Coleman) و جنیفر لیند (Jennifer Lind) در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه نشر لگا

مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه با طراحی مریم خدادادی و یاسر پوراسماعیل، به هدفِ معرفیِ نظام‌مند داستان‌های کوتاه‌، فارغ از خاستگاه‌شان، شکل گرفته است. این مجموعه به همت انتشارات لگا، داستان‌های پنج تا بیست‌هزار کلمه‌ای را هدف قرار داده است. کتاب‌های «ماجرای پال» نوشته‌ی ویلا سیبرت کاتر، «ریپ وان وینکل» و «شیطان و تام واکر» نوشته‌ی واشنگتن ایرونیگ، «میرای نامیرا» از مری شلی، «تخم‌مرغ» اثر شروود اندرسن و «کارین: یک خاطره» به قلمِ جوزف کُنراد مجلدهای دیگر این مجموعه هستند.

کتاب آن زن دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوست‌دارانِ داستان‌های کوتاه، به‌خصوص داستان‌های آمریکایی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آن زن دیگر می‌خوانیم

«حالا برایت تقریباً روشن می‌شود در چه مخمصه‌ای گیر کرده بودم. در اتاق کارم، بعد از اینکه نامه‌ی نامزدم را خواندم، به یک‌باره مصمم و قوی شدم. یادم می‌آید از روی صندلی‌ام بلند شدم و در اطراف اتاق قدم زدم، به اینکه قرار بود شوهر چنین زن نجیبی شوم به خودم می‌بالیدم. فوراً درموردش همان احساسی را داشتم که پیش از آنکه بفهمم چه موجود ضعیفی هستم در مورد خودم داشتم. مسلماً عزمم را جزم کردم که ضعیف نباشم. ساعت نُه آن شب برنامه‌ریزی کرده بودم که سرزده به دیدن نامزدم بروم. به خودم گفتم «حالا دیگر حالم خوب است. زیبایی شخصیت او من را از دست خودم نجات داده است. به خانه خواهم رفت و به آن زن دیگر خواهم گفت که برود.» صبح به خدمتکارم تلفن کرده بودم و به او گفتم لازم نیست آن شب در آپارتمان باشد و الان تلفن را برداشتم تا به او بگویم در خانه بماند.

«آن وقت فکری به سرم زد. با خود گفتم «در هر صورت خدمتکار نباید در خانه باشد. اگر ببیند شب قبل از عروسی‌ام زنی وارد خانه‌ام می‌شود چه فکری خواهد کرد؟» گوشی تلفن را پایین گذاشتم و برای رفتن به خانه آماده شدم. به خودم گفتم «اگر می‌خواهم خدمتکارم در آپارتمان نباشد، برای این است که نمی‌خواهم حرف‌های من را با آن زن بشنود. نمی‌توانم با بی‌ادبی با آن زن برخورد کنم. باید توجیهی برایش بتراشم.»

«آن زن رأس ساعت هفت آمد و همان‌طورکه حدس زده‌ای، او را به داخل خانه راه دادم و تصمیمم را فراموش کردم. احتمالاً قصد نداشتم هیچ کار دیگری بکنم. درِ آپارتمانم زنگ داشت اما او زنگ نزد بلکه خیلی آرام به در ضربه‌ای زد. به نظرم می‌رسد هر کاری که او آن شب می‌کرد آرام و بی‌سروصدا و در عین حال قاطعانه و سریع بود. منظورم روشن است؟

فهرست مطالب کتاب

یشگفتار مجموعه
شروود اندرسن
«آن زن دیگر»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن زن دیگر
نویسنده
مترجمیاسر پور اسماعیل
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-600-8987-78-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن زن دیگر

زهرا عاشق حسینی
۱۴۰۲/۷/۱۸
با سلام، موضوع داستان جالب بود اما چون داستان کوتاه بود در عرض یک ربع تمام شد. اگر می‌دانستم اینقدر کوتاه است مبلغ را برای خریدش پرداخت نمیکردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آن زن دیگر

برای دریافت کتاب آن زن دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.