معرفی و دانلود کتاب صوتی سامسای عاشق

عکس جلد کتاب صوتی سامسای عاشق
قیمت:
۴۶۸۰۰ ۳۲,۷۶۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سامسای عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سامسای عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سامسای عاشق

هاروکی موراکامی در کتاب صوتی سامسای عاشق، قصه حشر‌ه‌ای را به تصویر می‌کشد که به خاطر دل بستن به زنی، جهانش تغییر می‌کند و به یک انسان تبدیل می‌شود. این اثر از داستان مسخ فرانتس کافکا اقتباس شده اما این بار در این کتاب شاعرانه با مسخی روبه‌رو هستید که شخصیت اصلی به جای تاریکی و پوچی با عشق و زیبایی ارتباط دارد.

درباره کتاب صوتی سامسای عاشق:

اگر داستان مسخ فرانتس کافکا را خوانده باشید، متوجه خواهید شد که کتاب صوتی سامسای عاشق (Samsa in love) روایتی متضاد و برعکس آن اثر را بیان می‌کند. این کتاب در سال 2013 میلادی منتشر شد و ماجرای حشره‌ای را تعریف می‌کند که بر اثر اتفاقاتی به انسان تبدیل می‌شود و پس از آن باید با کالبد و دنیای متفاوت و جدیدش کنار بیاید. این انسان جدید که گرگور سامسا نام دارد، در کتاب مسخ قصه‌ای متفاوت داشت و به علت تنهایی و تاریکی زندگی‌اش یک روز وقتی چشمانش را در رخت‌خوابش باز می‌کند، می‌فهمد که به سوسکی بزرگ تبدیل شده و نمی‌تواند هیچ کاری بکند و سرانجام به مرور زمان در انتهای پوچی و سیاهی جهانش غرق می‌شود.

اما موراکامی در کتاب سامسای عاشق شکل متفاوت‌تری از این شخصیت را به نمایش می‌گذارد. او سامسایی را به شما معرفی می‌کند که با دیدن زنی زشت و خمیده دل به او می‌بازد و پس از آن جهانش پرنور و زیبا می‌شود. درواقع نویسنده نشان می‌دهد که او با تلاش، عشق و امید به زندگی، به آرامی از پیله تنهایی خود رها می‌شود و به قالب جدید خود عادت می‌کند.

با اینکه موضوع تنهایی و از خودبیگانگی موضوع اصلی داستان‌های این نویسنده ژاپنی محسوب می‌شود، با این حال او در این کتاب صوتی توانسته مفاهیم دیگری از زندگی را پررنگ‌تر کند و لذت و فضیلت انسان بودن را طور دیگری نشان دهد.

در داستان کوتاه سامسای عاشق، گرگور برای آنکه بتواند به معشوق خود برسد و از قالب انسانی خارج نشود، باید نهایت سعی خود را بکند و هاروکی موراکامی با بیانی شاعرانه و دلنشین تمامی این لحظات را به زیبایی به تصویر کشیده و هربار این پرسش را در ذهن‌تان ایجاد می‌کند که اگر شما به جای او بودید، چه عکس‌العملی داشتید؟ و یا اگر به جای گرگور داستان کافکا بودید و ناگهان به حشره‌ای موذی تبدیل می‌شدید، چه سرنوشتی برایتان رقم می‌خورد؟

کتاب صوتی سامسای عاشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کافکا و موراکامی علاقه‌مند باشید و از شیوه نگارش و داستان‌پردازی آن‌ها لذت ببرید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

هاروکی موراکامی را بیشتر بشناسیم:

نویسنده‌ای که روزنامه گاردین او را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین داستان نویسان زنده دنیا معرفی کرده، کسی جز هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) نیست. او در طول سال‌های فعالیت خود، توانسته کتاب‌های مختلفی بنویسد که همگی در سطح جهانی مطرح شده‌اند و همین موفقیت‌ها باعث شد که برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان یعنی جایزه فرانتس کافکا شود و همچنین جایزه‌ جهانی فانتزی، جایزه‌ اورشلیم و جایزه‌ فرانک اوکانر را در کارنامه ادبی خود ثبت کند.

این نویسنده ژاپنی در سال 1949 در توکیو پس ازجنگ جهانی دوم متولد شد. پدرش هاروکی یک کشیش بودایی بود که به همراه همسر خود، ادبیات ژاپن را تدریس می‌کردند.

موراکامی از زمان کودکی به شدت تحت تأثیر فرهنگ غربی، به ویژه موسیقی و ادبیات غربی و روسی قرار گرفته بود. او با خواندن طیف وسیعی از آثار نویسندگان اروپایی و آمریکایی مانند فرانتس کافکا، گوستاو فلوبر، چارلز دیکنز، کرت ونگوت، فیودور داستایوسکی، ریچارد براتیگان و جک کرواک بزرگ شد و همین مطالعات و تاثیرپذیری‌ها موراکامی را از دیگر نویسندگان ژاپنی متمایز کرد.

هاروکی در رشته تئاتر در دانشگاه واسدا تحصیل کرد و در آنجا با همسرش نیز آشنا شد. پس از آن در توکیو یک جاز بار تأسیس و آن جا را باهم اداره کردند اما سرانجام سی ساله بود که نویسندگی را به طور جدی آغاز کرد.

آثار او تاکنون به 50 زبان دنیا ترجمه شده که از میان آن‌ها می‌توان به «کافکا در کرانه، از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم، سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش، تعقیب گوسفند وحشی، کشتن شوالیه دلیر، دیدن دختر صددرصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل، کتابخانه عجیب، نفر هفتم، بعد از زلزله، غرب خورشید – جنوب مرز، شهر گربه‌ها» اشاره کرد.

سبک داستان نویسی هاروکی موراکامی:

این نویسنده مشهور ژاپنی همواره به وفادار نبودن به ادبیات کشورش متهم بوده؛ چرا که می‌توان تاثیری پذیری او از نویسندگان غربی همچون چندلر، وونگوت و براتیگان را در نوشته‌هایش مشاهده کرد.

همچنین هاروکی موراکامی به سبک رئالیسم جادویی علاقه دارد و در آثار خود بارها اتفاقاتی غیرعادی و عجیب را در دل یک بستر واقعی گنجانده و فضایی سورئالیستی و مالیخولیایی را به تصویر کشیده است.

اکثر آثار موراکامی درباره کشف هویت، پاسخ به پرسش‌های ذهن، چرایی از دست رفتن روابط نوشته‌ شده‌اند و او با ایجاد محیطی فراواقعی، مفهوم و حقیقت انسانیت را به چالش می‌کشد.

در بخشی از کتاب صوتی سامسای عاشق می‌شنویم:

به اندازه کافی از راه رفتن روی سطح زمین به زحمت افتاده بود که پایین رفتن از پله‌ها کابوس باشد. با دو دست نرده پلکان را چنگ زد و فرودش را آغاز کرد. کم مانده بود که مچ‌های استخوانی‌اش زیر بار وزنش از هم بپاشند. تقریبا پله‌ها را تا پایین سر خورد اما هنگام پایین رفتن در سر سامسا چه می‌گذشت؟ ماهی و گل آفتاب گردان. فکر کرد اگر به ماهی و گل آفتاب گردان تبدیل شده بودم، می‌توانستم عمرم را در آرامش سپری کنم بدون اینکه اینطوری روی پله‌ها تقلا کنم.

وقتی پای آن هفده پله رسید، خودش را صاف کرد. ته مانده قوایش را جمع کرد، لنگ لنگان در مسیر بوی اغواگر راه افتاد. از زیر طاقی بلند دالان گذشت و از درگاه قدم به اتاق غذاخوری گذاشت.

غذا را روی یک میز بزرگ بیضی چیده بودند. پنج تا صندلی بود اما از کسی خبری نبود. از ظرف غذا رشته‌های سفید بخار بلند می‌شد. یک گلدان شیشه‌ای با دو جین زنبق وسط میز بود. جلوی چهارتا صندلی دستمال سفره و کارد و چنگال چیده بودند؛ دست نخورده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
بخش اول
31 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سامسای عاشق
نویسنده
مترجمآرزو مختاریان
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۸۰۰ ۳۲,۷۶۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سامسای عاشق

مهدی کامکار
۱۴۰۰/۳/۱۶
یک ستاره هم زیادش بود. چرا فقط دو بخشه اونم هر کدوم بیست و چند دقیقه؟ ماه آوا چرا این کتاب انقد کم حجمه قطعا نباید حجمش انقدر باشه
MOJTABA SHARIATI
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
مثل همه کتاب‌های هاروکی دوستش داشتم و با صدای رضا عمرانی واقعا عالی بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سامسای عاشق

برای دریافت کتاب صوتی سامسای عاشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.