معرفی و دانلود کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب

عکس جلد کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب

کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب نوشته عباس علاف صالحی و تارا حبیب زاده، به تجارب واقعی کشورهای دیگر در اقصی نقاط جهان در مورد مدیریت تلفات واقعی و در نتیجه ارزان‌ترین راه برای مقابله با تلفات آب پرداخته است.

در دهه 1990 کمیته ممیزی آب سعی کرد درک بهتری از ماهیت تلفات آب موجود در شبکه آبرسانی فیلادلفیا داشته باشد. کمیته مذکور شروع به بررسی راه‌حل‌های صنعتی کرده و در سال 1995 جزو اعضای کمیته کنترل تلفات آب (نشت‌یابی و ممیزی آب) انجمن کارهای آبی آمریکا (AWWA) در آمد. کمیته فیلادلفیا در ممیزی آب پیرو توصیه‌های نشریه M36 با نام "ممیزی آب و نشت یابی" بود. پس از سال‌ها جمع‌آوری اطلاعات بالاخره اولین سیستم ممیزی شبکه توزیع آب در فیلادلفیا در سال مالی منتهی به 30 ژوئن 1996 تهیه شد. ممیزی اساسی 1 تا 2 سال قبل از این تاریخ انجام شد و نویسنده برای شرکت‌هایی که اولین ممیزی را می‌خواهند انجام دهند آن را توصیه می‌کند به ویژه آن که می‌توانند از نرم‌افزار ممیزی رایگان AWWA استفاده کنند. تا سال مالی 1999 فیلادلفیا از روش M36 تبعیت کرده ولی در سال 2000 ممیزی خود را به روش IWA/AWWA انجام داد.

سال‌های بین 1998 تا 2001 مقارن بود با آشنایی شهر با فناوری‌ها و سیاست‌های رو به رشد کاهش تلفات آب در جهان. در این سال‌ها تعدادی از محققین و مهندسین پیشرو IWA و AWWA تلاش‌هایی برای افزایش آگاهی از تلفات آب و تحقیقاتی مبنی بر نحوه کاربرد روش‌های بین‌المللی کنترل تلفات آب در آمریکای شمالی انجام دادند.

کار گروه تلفات آب IWA متدولوژی ممیزی آب جدید خود را در سال 2000 با نام "بهترین اقدام" منتشر کرد؛ در این متدولوژی، ممیزی بر اساس مقیاس‌های جهانی معرفی می‌شود. با پیشرفت‌های صورت گرفته، فیلادلفیا باز هم اراده خود مبنی بر به کار بردن فناوری جدید آن هم با امضای قرارداد با متخصصان بین‌المللی برای هدایت پروژه "برآورد مدیریت نشت (LMA)" را در سال 2001، نشان داد. تحقیقات و توسعه در سال‌های اخیر همچنان ادامه یافته و فیلادلفیا نقش فعالی در توسعه نرم‌افزار ممیزی آب رایگان AWWA (2006) و پشتیبانی مالی دو پروژه تحقیقاتی با نام‌های "ارزیابی تلفات آب و برنامه‌ریزی استراتژی‌های کاهش تلفات" (پروژه 2811 سال 2007) و "فناوری‌های مدیریت نشت" (پروژه 2928 سال 2007) داشته است.

در بخشی از کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب می‌خوانید:

شرکت‌های ایتالیایی به تازگی دریافته‌اند مدیریت مؤثر فشار در شبکه توزیع، اساس سیاست‌های موفق و اقتصادی مدیریت نشت است. یکی از مثال‌های مدیریت فشار در تورینو (Torino) بود که در کارگاه آموزشی Fondazione AMGA اکتبر 2004 ارائه شد. در این مورد نصب یک ایستگاه تقویت فشار در جای مناسب منجر به کاهش 10 درصدی فشار شبانه (فشار متوسط) در بخش اعظم شهر و کاهش نزدیک به 50% هزینه تعمیرات سالانه و همچنین کاهش تلفات آب، گردید. ارائه این مثال واقعی در کارگاه آموزشی اکتبر 2004 به همراه توضیح چند نظریه مربوط به فشار که از این نمونه استنتاج شده بودند، روابط تناوب شکست و نمونه‌های جهانی کاهش شکست به واسطه مدیریت فشار، سه شرکت دیگر را تهییج کرد تا مدیریت فشار را به صورت موفقیت‌آمیز انجام دهند. این نمونه‌ها نیز در کارگاه آموزشی آوریل 2005 که در Genoa برگزار شد گزارش گردیدند. در سایه این موفقیت‌ها که با پشتیبانی فنی و الزام کار گروه تلفات آب حاصل گردید و همچنین تلاش گروه تلفات آب ایتالیا، امید آن می‌رود در کاهش تلفات آب در ایتالیا که در حال حاضر مقدارش خیلی زیاد است، پیشرفت واقعی حاصل گردد.

دبی سنجی خوب نیز به اپراتور تأسیسات در درک NRW (آب بدون درآمد) کمک می‌کند. اندازه‌گیری مصرف مشتری در ایتالیا مرسوم است ولی مثل اغلب کشورها توجه کافی به صحت کارکرد کنتورها در چرخه حیات‌شان مبذول نمی‌گردد. به استثنای برخی موارد، برنامه تعویض جنبه اقتصادی ندارد و در مجموع شرکت‌ها توجه ندارند که عملکرد کنتور به مرور زمان کاهش می‌یابد.

فهرست مطالب کتاب

مطالعه موردی (الف-1): تجربه فیلادلفیا
مطالعه موردی (الف-2): کاهش تلفات واقعی - شرکت آب هالیفکس - کانادا
مطالعه موردی (الف-3): برنامه مدیریت تلفات آب - خدمات آب Metro ،تِنِسی (Tennessee)
مطالعه موردی (الف-4): مطالعه موردی ایتالیا در بکاربردن رویکرد IWAWLTF: نتایج بدست آمده
مطالعه موردی (الف-5): برنامه مدیریت تلفات آب در سائوپائولو، برزیل
مطالعه موردی (الف-6): اندازه‌یابی مناسب کنتور به منظور افزایش پاسخگویی و درآمد
مطالعه موردی (الف-7): برنامه مدیریت تلفات ظاهری - فروش عمده آب، هالیفَکس، کانادا
مطالعه موردی (الف-8): تست گاز ردیاب در کانال‌ها و سیستم‌های بسته: رویه و متدولوژی
مطالعه موردی (الف-9): نشت یابی لوله آب بوسیله رادار نفوذ در زمین
مطالعه موردی (الف-10): سِوِرن تِرِنت - روند مدیریت نشت
مطالعه موردی (الف-11): پروژه حفاظت برای شرکت‌ها 24 میلیون دلار صرفه‌جویی به همراه دارد
مطالعه موردی (الف-12): دمای آب، اوج نگهداری را پیش‌بینی می‌کند
مطالعه موردی (الف-13): سانتانازون- SABESP سائوپائولو - یک مطالعه موردی موفقیت‌آمیز برای کاهش تلفات آب و انرژی
مطالعه موردی (الف-14): مدیریت پیشرفته فشار آب در Berea- ناحیه آبرسانی پارک الِکساندر
مطالعه موردی (الف-15): مطالعه‌های موردی در کاربرد رویکرد IWA WLTF در منطقه بالکان غربی: مدیریت فشار
مطالعه موردی (الف-16): رام الله، فلسطین، کاهش نشت از شبکه آب اردوگاه آوارگان الجَلازون
مطالعه موردی (الف-17): لوله چدن داکتیل در محیط‌های با جریان سرگردان
مطالعه موردی (الف-18): نشت - چقدر می‌توانید پایین بروید؟ پروژه کارهای آبی چیدِل – یک فرصت استثنایی برای به حداقل رساندن نشت
مطالعه موردی (الف-19): قراردادهای عملکرد محور برای کاهش آب بدون درآمد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب
نویسنده،
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-622-6201-00-1
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب

برای دریافت کتاب آنالیز میدانی هدر رفت آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.