معرفی و دانلود کتاب آنجا که وطن بود: گفت‌وگو با شمس لنگرودی

عکس جلد کتاب آنجا که وطن بود: گفت‌وگو با شمس لنگرودی
قیمت:
73000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنجا که وطن بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنجا که وطن بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنجا که وطن بود: گفت‌وگو با شمس لنگرودی

همیشه خواندن زندگی‌نامه افراد مشهور و بزرگان شعر و ادب و به خصوص ورود به ساحت شخصی زندگی آن‌ها جذابیت دارد. این بار با خواندن کتاب آنجا که وطن بود نوشته مهدی مظفری ساوجی، می‌توانید یکی از شنیدنی‌ترین روایت‌های زندگی شاعر و نویسنده ایرانی، محمد شمس لنگرودی را بخوانید. این کتاب حاصل 25 ساعت گفت‌وگو با این هنرمند بی‌نظیر است که در طی سال‌های 1394 تا 1397 انجام شده‌اند.

درباره کتاب آنجا که وطن بود

تابه‌حال دلتان خواسته است که با یکی از بزرگان شعر و ادب یا هنرمندان شناخته‌شده، به یک گفت‌وگوی شیرین بنشینید؟ بسیاری از اوقات خواندن زندگی، آگاهی از علایق، تفکرات و شیوه و سبک زندگی این افراد می‌تواند آدم‌ها را به شکلی دیگر با معنای زندگی خودشان روبه‌رو کند.

کتاب آنجا که وطن بود روایتی دلنشین و گفت‌وگویی صمیمانه با شمس لنگرودی، شاعر، نویسنده، هنرمند و بازیگر ایرانی است که از خواندن آن غرق در لذت خواهید شد. شمس لنگرودی از آن دسته هنرمندانی است که زندگی، تفکرات و شخصیت او با چندین هنر پیوند خورده و حاصل آن روح لطیف و قلم توانای اوست! لنگرودی متولد سال 1329 در لنگرود است که به‌واسطه سبک خاصش در سرودن شعر بسیار مشهور شده است. او مدرک کارشناسی خودش را در رشته اقتصاد از مدرسه عالی رشت دریافت کرده است. اولین دفتر شعر شعری شمس به نام رفتار تشنگی نیز در سال 1355 و با هزینه شخصی خودش منتشر شد.

این کتاب را مهدی مظفری ساوجی با بیان جذاب و البته قلم مثال‌زدنی‌اش نوشته است. در این کتاب،‌ در واقع 25 ساعت مصاحبه با شمس لنگرودی را می‌خوانید که در فاصله سال‌های 1394 تا 1397 انجام شده است و به‌طور مستقیم به زندگی شمس لنگرودی، علایق، فعالیت‌ها و خاطرات او می‌پردازد.

به گفته ساوجی، این متن بخش دیگری را هم شامل می‌شود که موضوع گفت‌وگوی آن ادبیات و هنر و شیوه مواجهه شمس لنگرودی با خلاقیت و آفرینش موضوعات مرتبط با اندیشه و خیال است. در اصل، بخش دوم این متن نگاهی تخصصی به آثار و سبک شعری شمس لنگرودی دارد.

با انتخاب این کتاب جذاب می‌توانید در کنار شمس لنگرودی و مهدی مظفری ساوجی، بنشینید و یک فنجان چای داغ را همراه با شیرینی گفت‌وگوی میان آن‌ها سر بکشید.

کتاب آنجا که وطن بود برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران شعر و ادبیات فارسی که از خواندن مصاحبه و زندگی‌نامه بزرگان لذت می‌برند، مخاطبان این کتاب هستند.

با مهدی مظفری ساوجی بیشتر آشنا شویم

یکی از شاعران جوان امروز که در عرصه شعر و ادبیات به‌خوبی درخشیده است، مهدی مظفری ساوجی نام دارد. این شاعر جوان که در سال 1356 در شهرستان ساوه متولد شده است، ازجمله افرادیست که توانایی خود را به‌زیبایی در عرصه شعر و ادبیات به نمایش گذاشته است. او توانایی خودش را در سرودن شعر در اغلب قالب‌های شعری به کار گرفته اما علاقه شخصی‌اش برای سرودن شعر کلاسیک در قالب غزل و مثنوی، بیشتر است.

ساوجی مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی دریافت کرده و در کارنامه فعالیت‌های خود، سابقه همکاری با مطبوعات را به ثبت رسانده است. از مهدی مظفری ساوجی دو دفتر شعر به نام‌های «نغمه‌های رود عطش» و «اشتیاق اطلسی‌ها» به چاپ رسیده است که از خواندن آن لذت می‌برید.

در بخشی از کتاب آنجا که وطن بود می‌خوانیم

ما همه با نقاب‌هایی به اندازه و رنگ صورت‌مان به دنیا می‌آییم. نقاب‌هایی بی‌رنگ به رنگ پوست و نگاه و خنده‌ی خود. آیا این‌ها نشانه‌ی بدبینی است؟ آیا روایت شیرین و تحمل‌ناپذیر ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی، از سرشت و موقعیت تاریخی انسان در رمان درخشان کوری خیال‌پردازی بدبینانه است؟ آیا دی‌ان‌ای آدمی هم از روز نخست به طاعون دروغ و ریا آلوده نگشته است؟ آیا انسانِ در انتظار، چشم‌به‌راه «گودو»، در بی‌راهه‌ی این جهان نیست؟

تنها سودمندان و بزدلان و ریاکاران‌اند که از تباهی این جهان سود می‌برند، بر این‌همه نام بدبینی می‌گذارند. آنان که سرمست بزهکاریِ قانونی، شام هر شب‌شان زندگی آدم‌هاست. شما زندگی‌نامه‌ی جلادان و جاسوسان و شکنجه‌گران را هم که می‌خوانید می‌بینید قهرمانانی معصوم‌اند. پس این‌همه فجایع و این‌همه نابسامانی‌ها از کجا آب می‌خورد؟ آقای ساوجی، از پنهان‌کاری، از ایدئولوژی، از دروغ. تاریخ موجود بشر روند توهمی دروغ‌های قدرت‌طلبان است. انسان بر‌اساس تعریف قدرت‌طلبان از معنای حیات برنامه‌ریزی و زندگی کرده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پی‌نوشت‌ها
سال‌شمار زندگی و آثار شمس لنگرودی
مؤخره
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنجا که وطن بود: گفت‌وگو با شمس لنگرودی
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات327
زبانفارسی
شابک978-622-010633-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
73000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنجا که وطن بود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنجا که وطن بود

برای دریافت کتاب آنجا که وطن بود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.