معرفی و دانلود کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری

عکس جلد کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری
قیمت:
۸۵۸۰۰ 60060 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری

مصاحبه‌ای مفصل با مترجم برجستهٔ ایرانی، نجف دریابندری! مهدی مظفری ساوجی در کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری نوارهای صوتی را که حاوی گفتگوی باارزش و شنیدنی خود با این مترجم است پیاده‌سازی کرده و هر یک از فایل‌های صوتی شامل روایت‌هایی از زندگی، عقاید، دیدگاه‌ها و کار حرفه‌ای دریابندری می‌شود که با صدا و لحن جذاب و شنیدنی خود او تعریف می‌شوند.

درباره کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری:

نجف دریابندری یکی از مترجمان و نویسندگان برجسته و توانای ایرانی بود که در شهریورماه سال 1308 در آبادان به دنیا آمد. از مشهورترین کتاب‌هایی که او ترجمه کرد می‌توان به: «وداع با اسلحه»، «پیرمرد و دریا» و «برف‌های کلیمانجارو» نوشته ارنست همینگوی اشاره کرد. اما چیزی که دریابندری را به سمت مترجمی زبان انگلیسی کشاند، رفت‌وآمدهای انگلیسی‌ها در تأسیسات نفتی آبادان بود.

این مترجم برجسته از همان کودکی به شکل خودآموز و با دیدن فیلم‌های زبان اصلی و صحبت با کارمندان انگلیسی شرکت نفت، این زبان را فراگرفت. اولین کتابی که دریابندری ترجمه کرد «وداع با اسلحه» بود که کتاب زبان اصلی آن را از ابراهیم گلستان قرض گرفته بود. او بعد از مدتی فعالیت، سردبیر مؤسسه انتشارات فرانکلین شد و در آنجا آثار ادبی مشهور جهان را ترجمه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی و ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین اشاره نمود.

دریابندری به دلیل ترجمه‌های شاهکارش از آثار ادبی برجسته آمریکایی، موفق به دریافت جایزه تورنتون وایلدر از دانشگاه کلمبیا شد. او در نهایت در اردیبهشت سال 1399 بعد از گذراندن دورهٔ طولانی بیماری در 90 سالگی از دنیا رفت. کتاب گفتگو با نجف دریابندری درواقع مصاحبه‌ای طولانی است که مهدی مظفری ساوجی با دریابندری داشت و نوارهای صوتی این گفتگو را با شما به اشتراک گذاشت.

این گفتگوی سی ساعته توسط نشر صوتی ماه‌آوا از روی نوار کاست به فایل‌های صوتی تبدیل شده و تا جای ممکن باکیفیت مناسب در سی و هشت قسمت موضوع‌بندی شده و در اختیار شما قرار داده شده است. شنیدن صدای خود نجف دریابندری و حرف‌های او دربارهٔ زندگی و مسیری که طی نمود و مرور تاریخ اجتماعی و سیاسی دورانی که در آن زندگی می‌کرد، بخشی از تاریخ شفاهی ما به شمار می‌آید.

ازجمله مسائلی که در مستند شنیداری گفتگو با نجف دریابندری به آن‌ها اشاره می‌شود می‌توان به: سبک داستان‌نویسی طنز، سینمای ایران در قبل و بعد از انقلاب، بایدونبایدهای زبان فارسی و سبک نویسندگان برجسته ایران همچون محمدعلی جمال‌زاده، صادق هدایت، صادق چوبک، جلال آل‌احمد، ابراهیم گلستان و علی‌محمد افغانی اشاره کرد.

کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای و تاریخ ادبیات فارسی ایران علاقه دارید، شنیدن این مستند شنیداری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مهدی مظفری ساوجی را بیشتر بشناسیم:

این شاعر و نویسنده معاصر ایرانی در سال 1356 در ساوه به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی و در دانشگاه پیام‌نور ساوه به پایان رساند. مهدی مظفری ساوجی فعالیت ادبی خود را از سال 1374 آغاز کرد و چندین سال با نشریه و روزنامه‌های مختلف همکاری داشت. ازجمله آثار وی می‌توان به گردآوری دو مجموعه شعر از شاعران معاصر به نام‌های «نغمه‌های رود عطش» و «اشتیاق اطلسی‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری می‌شنویم:

عاقبت نجیب‌زادهٔ ما چنان سرگرم کتاب‌خوانی شد که شب‌های او از شام تا بام و روزهای او از بام تا شام به خواندن می‌گذشت. چندان که از فرط کم خوابیدن و زیاد خواندن، مغزش خشک شد و کارش به جایی رسید که عقلش را از دست داد. ذهن او از مطالبی که در کتاب‌ها خوانده بود، مانند سحر و جادو و نزاع و نبرد تن‌به‌تن و جنگ مغلوبه و جراحات و دلربایی از زنان و عشق و عاشقی و طوفان و شگفتی‌های محال پر شد.

و چنان به خود تلقین کرد که همهٔ ماجراهای ساختگی حقیقت محض بوده و در نظر او هیچ داستانی در دنیا مسلم‌تر از آن‌ها وجود نداشته است. عاقبت چون عقل خود را به نحوی علاج‌ناپذیر از دست داد، عجیب‌ترین فکری که هرگز به مغز هیچ دیوانه‌ای در عالم خطور نکرده است، به مغز وی راه یافت.

یعنی به نظرش مقتضی و لازم آمد که هم به‌خاطر رونق شرافت جبلی و هم برای خدمت به کشور خویش پهلوان سرگردان شود و با اسب و اسلحهٔ خود اختار جهان را به دنبال ماجراها بگردد و به آن چه در کتاب‌های پهلوانی خوانده بود که پهلوانان سرگردان می‌کردند، عمل کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی
39 دقیقه
قسمت اول: کودکی
30 دقیقه
قسمت دوم: روزهای مدرسه
32 دقیقه
قسمت سوم: ماجرای حزب توده
44 دقیقه
قسمت چهارم: زندان با دو درجه تخفیف
32 دقیقه
قسمت پنجم: موسسه فرانکلین / بخش اول
29 دقیقه
قسمت ششم: موسسه فرانکلین / بخش دوم
44 دقیقه
قسمت هفتم: انقلاب پنجاه و هفت
49 دقیقه
قسمت هشتم: شروع ترجمه‌ها با فاکنر و همینگوی
32 دقیقه
قسمت نهم: همینگوی و سینما
46 دقیقه
قسمت دهم: ترجمه‌های زندان
40 دقیقه
قسمت یازدهم: شاملو و ترجمه
34 دقیقه
قسمت دوازدهم: تکنیک‌ها و مسیرها در ترجمه
33 دقیقه
قسمت سیزدهم: مدرنیسم و انحطاط هنری و ادبی
42 دقیقه
قسمت چهاردهم: از دکترف و سنت مترقی رمان و مسئله سانسور
41 دقیقه
قسمت پانزدهم: هاکلبری فین
24 دقیقه
قسمت شانزدهم: سبک نویسنده و مترجم
33 دقیقه
قسمت هفدهم: ترجمه گور به گور و جهان کلمه‌ها
30 دقیقه
قسمت هجدهم: بازماندهٔ روز و انتخاب زبان
39 دقیقه
قسمت نوزدهم: جهان دن کیشوت و محمد قاضی
36 دقیقه
قسمت بیستم: روزمرگی‌های زندگی یک مترجم
47 دقیقه
قسمت بیست و یکم: تاریخ ترجمه و بارقه‌های خیال در شعر کهن
26 دقیقه
قسمت بیست و دوم: شاعران و شعر معاصر فارسی
32 دقیقه
قسمت بیست و سوم: نمایشنامه‌نویسان جدید و شاعران شعر معاصر
37 دقیقه
قسمت بیست و چهارم: جلال آل احمد
38 دقیقه
قسمت بیست و پنجم: داستان‌نویسان نسل سوم فارسی
35 دقیقه
قسمت بیست و ششم: صادق هدایت
43 دقیقه
قسمت بیست و هفتم: ابراهیم گلستان
35 دقیقه
قسمت بیست و هشتم: کافه نوبخت
30 دقیقه
قسمت بیست و نهم: فردوسی و زبان فارسی
22 دقیقه
قسمت سی‌ام: طنز
24 دقیقه
قسمت سی و یکم: تئاتر/ بخش اول: آیین
34 دقیقه
قسمت سی و دوم: تئاتر / بخش دوم: تئاتر در ایران
41 دقیقه
قسمت سی و سوم: سینما، تجربهٔ دیدن اولین فیلم‌ها
36 دقیقه
قسمت سی و چهارم: فیلم فارسی
47 دقیقه
قسمت سی و پنجم: دگرگونی سینمای ایران
28 دقیقه
قسمت سی و ششم: سینمای روشن‌فکری
45 دقیقه
قسمت سی و هفتم: سینمای بعد از انقلاب و فیلم‌های محبوب
39 دقیقه
قسمت سی و هشتم: سینمای کمدی جهان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری
نویسنده
راویمهدی مظفری ساوجی، راضیه هاشمی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۸۵۸۰۰ 60060 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری

داود رحمتی
۱۴۰۱/۴/۳۱
این نویسنده و مترجم خوشنام را به خوش‌مشربی و مهمان‌نوازی و دست‌پخت خوبش می‌شناسند. از محمد زهرایی مدیر فرهیخته‌ی نشر کارنامه تا محمد قاضی مترجم و احمد شاملو و ابراهیم گلستان و هوشنگ ابتهاج و… مهمانان و هم‌پیاله‌های نجف دریابندری و همسرش زنده‌یاد فهیمه راستکار بودند
شنیدن خاطرات استاد فقید نجف دریایندری عزیز قطعا لذت زیادی دارد علی الخصوص که با صدای خود استاد باشد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری

برای دریافت کتاب صوتی گفتگو با نجف دریابندری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.