معرفی و دانلود کتاب آواز سگ‌ها

عکس جلد کتاب آواز سگ‌ها
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آواز سگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آواز سگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آواز سگ‌ها

کتاب آواز سگ‌ها به‌قلم علیرضا چراغی، داستانی فارسی‌ست که به روایت زندگی چوپانی پیر به‌همراه پسرش می‌پردازد. پسر نیز درست مثل پدر پیرش مراقبت از گله‌ی گوسفندان را به‌عهده دارد و آن‌دو خارج از شهر زندگی می‌کنند. داستان از روزی شروع می‌شود که تعدادی گرگ وحشی به گله‌ی پسر حمله می‌کنند و نزدیک به نیمی از حیوانات بی‌گناه را از هم می‌درند. در این جریان سگ باوفای گله، خاکستری نیز توسط گرگ‌ها کشته می‌شود و پسر با پریشانی به خانه بازمی‌گردد.

درباره‌ی کتاب آواز سگ‌ها

علیرضا چراغی از نویسندگان جوان معاصر است که این‌بار روایتی خواندنی از زندگی ساده‌ی چوپانی پیر را به نگارش درآورده است. داستان کتاب آواز سگ‌ها از روزی عادی شروع می‌شود که پسر گله‌دار، مثل همیشه گوسفندان خود را برای چرا به دشت برده اما با حواس‌پرتی و بی‌دقتی، کمی دیرتر از همیشه برای جمع کردن حیوانات گله‌ی خود اقدام می‌کند. نزدیک غروب است و او گفته‌های پدر خود را به خاطر می‌آورد که همیشه باید پیش از غروب آفتاب گله را به آغل بازگردانی تا از شرّ گرگ‌ها در امان بمانی. اما دیگر دیر شده، تعدادی گرگ وحشی و گرسنه به حیوانات بی‌نوای چوپان حمله می‌کنند. پیش از گوسفندان، سگ گله، خاکستری، توسط گرگ‌ها دریده می‌شود و بعد نوبت گوسفندان است که یکی پس از دیگری زخمی و کشته شوند. چوپان جوان از درختی بالا رفته و از ترس به خود می‌لرزد، تا زمانی‌که گرگ‌ها با شنیدن زوزه‌ای دیگر از دوردست، گله را رها کرده و می‌روند.

علیرضا چراغی در ادامه‌ی داستان آواز سگ‌ها، صحنه‌ی بازگشت چوپان پیر و باتجربه به خانه را به تصویر می‌کشد. جایی‌که او سوار بر جیپ قدیمی خود از شهر بازمی‌گردد . کسی جز پسر نگران و پریشانش منتظرش نیست، چراکه سال‌ها پیش همسر خود را نیز از دست داده است. برخلاف انتظار، چوپان صدایی از سگ باوفای خود، خاکستری نمی‌شنود. او آن‌قدر تجربه دارد که تنها با نگاهی گذرا به آغل، متوجه تمام تغییرات و کم شدن تعداد زیادی از گوسفندان گله‌اش بشود. در ادامه‌ی ماجرا، تصمیم چوپان برای خریدن سگی جدید که از گوسفندان گله محافظت کند و رفتن او به بازار فروش سگ‌ها را خواهید خواند، جایی‌که او توله‌سگی ماده و سیاه‌رنگ از نژاد سرابی را برمی‌گزیند و پس از آن اتفاقات جالبی رخ می‌دهد.

کتاب آواز سگ‌ها را انتشارات هرمان منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های فارسی قرار داده است.

کتاب آواز سگ‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های معاصر فارسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب آواز سگ‌ها می‌خوانیم

پیرمرد وارد شهر شده و در بازار مخصوص خرید و فروش سگ‌های تربیت‌شده مشغول جست‌وجو برای یافتن سگ مورد نظرش‌ بود. سگ‌های زیادی را برانداز کرد، هیچ‌کدام از آن‌ها مد‌ نظرش نبودند. سگ خاکستری‌رنگ، بزرگی را دید، به یاد سگش افتاد و چهره‌اش در هم رفت. از کنار آن سگ‌ هم گذشت. می‌دانست بدنبال چه سگی است، آن سگی که ‌در ذهن داشت آن‌جا نبود. کم‌کم از پیدا کردن سگ مورد نظرش ناامید شده بود. همین که می‌خواست از بازار بیرون برود، متوجه پیرمردی شد که زنجیر توله‌سگ سیاهی را در دست گرفته بود. نزدیکش شده و کنار توله‌سگ خم شد. تا از نزدیک بررسی‌اش کند. فروشنده که متوجه مشتری شده بود شروع به صحبت کرد:

- به جثه‌ی کوچکش نگاه نکنید، این حیوان، سگ اصیل سرابی است.

پیرمرد در مورد سگ‌ها با نژادهای مختلف تا حدودی اطلاعاتی داشت و همانطور صحبت‌هایی جسته گریخته در مورد سگ‌های نژاد سرابی به گوشش خورده بود. حرف‌هایی که در مورد این گونه نژاد شنیده بود، بیشتر به نظر بزرگ ‌نمایی می‌آمد تا واقعیت با این وجود وقتی به چشمان توله سگ سیاه خیره شد فهمید او همان سگی است که به دنبالش می‌گشته. رو به فروشنده سؤال پرسید:

- عمو شما خاطر جمع هستید که این توله، سگ سرابی است؟.
- بله که مطمئنم، این توله از شکم ‌سگ‌های سرابی خودم است، اگر باور نمی‌کنید می‌توانم آنها را نشانتان بدهم، خانه‌ام از اینجا چندان دور نیست.
- نه عموجان نیازی نیست چرا باور نکنم؟ حالا قیمتش چند است؟
- قابل شما را ندارد 3 میلیون تومان.
- هم‌شهری قیمت زیادی نیست برای توله‌ای به این ریزی؟
- شاید این قیمت برای یک توله‌‌سگ زیاد بنظر برسد، اما فراموش نکن این توله، ماده است سگی اصیل، آن هم از نژاد خالص سرابی. کافیست یک سال از او مراقبت و خوب تیمارش کنید آن وقت سگ گله‌ای خواهید داشت که می‌تواند از پس هر گرگ و حیوان درنده‌ای بر بیاید، می‌توانی از او نسلی بدون نقص بدست بیاورید…

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آواز سگ‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هرمان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-7693-12-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آواز سگ‌ها

کیومرث سبحانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتابی فوق العاده زیباد دلنشین که واقعیت زندگی امروز رو بیان می‌کنه پیشنهاد می‌کنم حتما خوانده شود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آواز سگ‌ها

برای دریافت کتاب آواز سگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.