معرفی و دانلود کتاب آوای وحش: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب آوای وحش: متن کوتاه شده
قیمت:
47500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آوای وحش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آوای وحش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آوای وحش: متن کوتاه شده

کتاب آوای وحش مشهور‌ترین اثر جک لندن است. کتاب نامبرده ماجرای سگی محلی‌ست که طی اتفاقاتی غریب به حیوانی درنده‌خوی تبدیل می‌شود. این رمان در واقع حاصل تجربه‌های نویسنده در قطب شمال است که به قول خودش طی سی روز جان کندن نوشته شده. این رمان همچنان به‌عنوان اثری پر‌فروش شناخته می‌شود.

دربارۀ کتاب آوای وحش

کتاب آوای وحش (The call of the wild) پر‌مخاطب‌ترین اثر جک لندن است که در سال 1903 میلادی منتشر شد. جک در این رمان ماجرای سگی به نام "باک" را روایت می‌کند. داستان در زمانی رخ می‌دهد که به دورۀ تب طلای کلوندایک معروف است. در اواخر قرن نوزدهم، با پیدا شدن طلا توسط کارگران معدن در منطقۀ کلوندایک در شمال غربی کانادا و رسیدن خبر این اکتشاف به ایالت‌های آمریکا، جک لندن (Jack London) به همراه اعضای خانواده‌اش و هزاران نفر دیگر به این منطقه اعزام شدند. لندن ماجرای کتاب آوای وحش را از همین یورش برداشت کرده است. او با درک عمیق این واقعۀ تاریخی، آن را به داستان جذابی تبدیل کرده که برایش شهرتی جهانی به بار آورده است.

شخصیت اصلی کتاب سگی درشت هیکل به نام «باک» است که به دور از طبیعت وحشی در خانۀ قاضی میلر به عنوان حیوان خانگی زندگی می‌کند. یک روز باک دزدیده می‌شود و طی جریان تب طلای کلوندایک سر از آلاسکا درمی‌آورد. شرایط زندگی این سگ به کلی تغییر می‌کند او تبدیل به سگی سورتمه‌کش می‌شود که در هوای سرد شمال آمریکا ناچار است برای بقا و زنده ماندن تلاش کند. او به‌مرور به طبیعت خود باز می‌گردد و به سگی وحشی تبدیل می‌شود که باید گلۀ گرگ‌ها را رهبری کند. نویسنده با خلاقیت خود باک را تا مرز بدل شدن به یک اسطوره پیش می‌برد.

ایدۀ نمایش تلاش «باک» برای زنده ماندن، نشأت گرفته از نظریۀ انتخاب طبیعی چارلز داروین است. طبق این نظریه موجوداتی که بتوانند با شرایط محیط سازگار شوند موفق به بقای نسل خود هستند. منتقدان لندن سگ را در کتاب‌های او نماد انسان مدرنی می‌دانند که در مسیر تمدن حرکت می‌کند. فضا‌سازی‌های دقیق که نشان از قدرت تخیل نویسنده دارد، داستان‌های پرماجرا که غیرمستقیم نظام سرمایه‌داری آمریکا را نقد می‌کند و نظم کنونی آن را مانند قانون گرگ‌ها می‌داند، جذابیت داستان را چند برابر کرده و خواننده را مجذوب کتاب می‌کند. روایت داستان از زبان سگ باعث می‌شود سبک روایی اثر او با بقیه‌‌ کتاب‌های ادبی قرن بیستم متفاوت باشد. او مسائل اساسی اخلاقی را در زندگی سگ‌ها و ارتباطشان با انسان‌ها به نمایش گذاشته است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب آوای وحش

آوای وحش توجه کارگردانان سینما را نیز به خود جلب کرد. اولین فیلم اقتباس‌شده از این کتاب در سال 1935 ساخته شد. پس از آن، کن آناکین نیز موضوع این کتاب را جذاب و قابل‌توجه یافت. او در سال 1972 فیلم خود را با اقتباس از این اثر ادبی ساخت. اما این پایان کار نبود؛ کریس سندرس، در سال 2020، فیلم خود را که اقتباس دیگری از کتاب جک لندن بود اکران کرد. هر سه کارگردان به نام کتاب وفادار بوده و فیلم خود را آوای وحش نامیدند.

افتخارات کتاب آوای وحش

  • از پرفروش‌ترین رمان‌های انگلیسی‌زبان
  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا
  • یکی از برترین رمان‌های سده‌ی گذشته به انتخاب گاردین

نکوداشت­‌های کتاب آوای وحش

  • تجربه‌ای سرشار از هیجان و فراموش‌ناشدنی. (آمازون)
  • داستانی درباره‌ی بزرگی و رهبری. (Common Sense Media)
  • این داستان به‌درستی نگارش شده است و به‌راحتی قابل‌مطالعه و درک است. (آر. ام. نلسون)

کتاب آوای وحش مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید رمانی جذاب و روان را که از دل حوادث واقعی نوشته شده مطالعه کنید، کتاب آوای وحش مناسب شماست. این کتاب علی‌رغم این که یک رمان کلاسیک است، دنیای مدرن عصر خودش را روایت می‌کند. ماجرای کتاب طمع انسان مدرن را با محوریت قرار دادن یک سگ نمایش می‌دهد و برای طرفداران رمان‌های پرحادثه خواندنی خواهد بود.

با جک لندن بیشتر آشنا شویم

جک لندن متولد سال 1876 در خانواده‌ای فقیر در سانفرانسیسکو است. او دوران کودکی سختی داشت و برای کمک به وضع مالی خانواده به روزنامه‌فروشی، کارگری در کشتی و پیش‌خدمتی در کافه مشغول شد. این نویسنده‌ی برجسته در سال 1896 به همراه یک گروه برای یافتن طلا به کانادا سفر کرد. مهم‌ترین آثار او از مشاهداتش در طول این سفر نشأت گرفته‌اند. او کتاب «ادیسه شمال» را با موضوع یافتن طلا نوشت.

جک لندن نویسنده‌ای پرکاری بود و در یک مقطع زمانی 51 رمان و 125 داستان کوتاه نوشت؛ البته فقط 46 مورد از آن‌ها را منتشر کرد. از سال 1913 به بعد آثار او شهرت جهانی پیدا کردند. دیگر کتاب او، «سپید دندان» که شخصیت اصلی آن هم یک سگ است، او را تبدیل به یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های جهان کرد. از دیگر نوشته‌های جک لندن می‌توان به کتاب‌های «دختر برف‌ها، گرگ دریا، بازی، قبل از آدم، ماجراجو» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آوای وحش می‌خوانیم

باک آن شب ملال‌آور، تا صبح در همان قفس خوابید و جلوى خشم و غرور زخم خورده‌اش را گرفت. اصلاً نمى‌فهمید معنى این کارها چیست و مردان غریبه از جانش چه مى‌خواهند. نمى‌دانست چرا او را در این قفس تنگ انداخته‌اند. از علت این کارها سر در نمى‌آورد اما احساس مبهم بدبختى‌اى که به زودى گریبانش را مى‌گرفت، راحتش نمى‌گذاشت. در طول شب چند بار در انبار باز شد و او از جا پرید. توقع داشت قاضى و یا دست کم پسرانش را ببیند، اما هر بار که قیافه‌ى پف‌کرده‌ى میخانه‌دار را مى‌دید که در پرتو نور ضعیف شمع به او زل زده بود، پارسى که از شادى سر مى‌داد و گلویش را مى‌لرزاند تبدیل به غرشى وحشیانه مى‌شد.

با این‌حال میخانه‌دار هر بار او را به حال خود مى‌گذاشت و مى‌رفت. اما صبح چهار نفر آمدند و قفس را از زمین برداشتند. باک فکر کرد آن‌ها هم آمده‌اند تا او را عذاب بدهند. چون لباس‌هاى پاره پوره و موهاى ژولیده و قیافه‌هاى زشتى داشتند. براى همین از پشت میله‌هاى قفس بهشان غرش کرد. اما آن‌ها فقط مى‌خندیدند و از لاى میله‌ها با تکه چوب‌هاى‌شان به او سیخونک مى‌زدند. او هم با دندان‌هایش به چوب‌ها حمله کرد، اما بعد فهمید آن‌ها اتفاقا همین را مى‌خواهند. این بود که با حالتى عصبانى کف قفس دراز کشید و گذاشت تا قفس را توى گارى بگذارند.

باک و قفسى که در آن زندانى بود چند بار دست به دست چرخید. کارکنان دفتر قطار تندرو او را تحویل گرفتند و قفس را در واگنى گذاشتند. بعد قفس را با جعبه‌ها و بسته‌هاى دیگر در یک گارى گذاشتند و گارى را به یک کشتى بخار بارى بردند. از آن‌جا هم او را با گارى دیگرى به انبار بزرگ راه‌آهن بردند و بعد هم در واگن قطار تندرویى جایش دادند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده و کتاب
1: به سوى سرزمین ناشناخته‌ى وحش
2: قانون چماق و دندان
3: سلطه‌ى خوى حیوانى
4: سر دسته‌ى جدید
5: تلفات سورتمه‌کشى
6: عشق به آدمى
7: آواى وحش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آوای وحش: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-369-540-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
47500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آوای وحش

GildaDoostMohammadi
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اول از همه، ممنونم از اپلیکشین کتابراه که این فرصت رو فراهم کرد به بهترین کتاب‌ها دسترسی داشته باشیم. باورکردنی نیست که چقدر احساس همزادپنداری قوی در من بیدار شد همون لحظه که شروع به خوندن این کتاب کردم، هرچند این موضوع برازنده یک نویسنده قهار و کار درسته. ممنون از مترجم.
محسن سبزی کار
۱۴۰۱/۸/۱۳
عالی بودی عزیزم ترجمه مناسبی بود برای دوست داران حیاط وحش میبره انسان را در بطن ماجرا
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آوای وحش

برای دریافت کتاب آوای وحش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.