معرفی و دانلود کتاب جزیره گنج: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب جزیره گنج: متن کوتاه شده
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جزیره گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جزیره گنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جزیره گنج: متن کوتاه شده

کتاب جزیره گنج از کلکسیون کلاسیک نشر افق، رمانی قدیمی و جذاب درباره‌ی دزدان دریایی، شکارچیان گنج و ماجراهای عجیب و هیجان‌انگیزی است که برایشان پیش می‌آید. این کتاب متن کوتاه شده‌ی رمان معروفِ رابرت لویی استیونسن است که در عین مناسب بودن برای حوصله‌‌ی مخاطبان جوان و نوجوان امروزی، هیجان و جذابیت‌های داستان اصلی را نیز حفظ کرده است.

درباره‌ی کتاب جزیره‌ی گنج

کتاب جزیره‌ی گنج (Treasure Island) را رابرت لویی استیونسن (Robert Louis Stevenson)، در قرن نوزدهم نوشته است. رمانی که منبع اصلی الهام آثار ادبی و هنری بسیار زیادی شد که درباره‌ی دزدان دریایی ساخته می‌شود. اکثر تصوراتی که ما درباره‌ی دزدان دریایی و ماجراهایشان داریم، مدیون کتاب جزیره‌ی گنج است. دزدان دریایی با لباس‌های خاص، یک چشم بسته‌شده، پای چوبی و طوطی‌ای بر شانه، با نقشه‌های گنجی که با علامت ضربدر جای گنج را مشخص می‌کنند و باید در جزایر عجیب استوایی به ماجراجویی بپردازند همه تصاویری است که کتاب جزیره‌ی گنجِ استیونسن به مخاطب داده است. در واقع این ناب‌ترین و دست‌ِاول‌ترین کتابی است که می‌توانید درباره‌ی دزدان دریایی بخوانید.

معرفی و دانلود کتاب جزیره گنج

داستان جزیره‌ی گنج، درباره جوانی به نام جیم هاوکینز است که در مسافرخانه پدرش به کار مشغول است. یک روز مردی مرموز به مسافرخانه می‌آید که می‌خواهد دیگران ناخدا خطابش کنند و پای جیم را به ماجراهای جذاب و هیجان‌انگیزی می‌کشاند. وقتی ناخدا می‌میرد، جیم از داخل گنجه‌ی مرموز او، نقشه‌ی گنجی در جزیره‌ای دورافتاده می‌یابد و برای یافتن گنج، با گروهی از دریانوردان پا به سفری ناشناخته می‌گذارد. اما فقط او و دوستانش نیستند که مشتاق یافتن گنج گمشده‌اند، بلکه گروه دیگری از دزدان دریایی بی‌رحم نیز قرار است وارد این رقابت شوند.

کتاب جزیره‌ی گنج: متن کوتاه‌شده که مطمئناً هرکسی را که به داستان‌های پرکنش و هیجان‌انگیز علاقه دارد، میخکوب می‌کند، به دلایل متعدد مورد توجه بوده است. فضاسای‌های بی‌نظیر کتاب شما رو شوکه می‌کند و توصیفات آن باعث می‌شود حتی در قرن بیست‌ویکم هم از خواندن بخش‌هایی از کتاب به وجد آیید. از طرفی، شخصیت‌ها نیز هرکدام به سبک خود به‌یادماندنی هستند و تا مدت‌ها در ذهن شما می‌مانند. در نتیجه، متن کوتاه‌شده‌ی کتاب جزیره‌ی گنج می‌تواند انتخاب درستی برای سرگرمی نوجوانان و حتی بزرگسالان باشد.

کتاب اصلی را مارجری گرین تلخیص کرده است و محسن سلیمانی، یکی از مترجمان پرکار حوزه ادبیات کلاسیک کتاب جزیره‌ی گنجرا به شیوایی ترجمه کرده.

رابرت لویی استیونسن، یکی از رمان‌نویسان موردتوجه و مطرح قرن نوزدهم است. او که اصالتی اسکاتلندی دارد، برای زندگی به کشورهای مختلفی سفر کرده است و سرانجام، در جزیره‌ای کوچک به نام ساموآ، در کنار خانواده و دوستانش آرام گرفته است. مردمان بومی جزیره، استیونسن را قصه‌گوی قصه‌ها می‌خواندند. رابرت لویی استیونسن، کتاب جزیره‌ی‌ گنج را ابتدا به صورت پاورقی در یکی از مجلات آن زمان به چاپ رساند، اما بعد از مدتی به شکل رمان کامل منتشر شد. او مورد تقدیر نویسندگان بزرگ دوران‌های مختلف بوده است.

در نکوداشت‌ کتاب جزیره‌ی گنج

  • این اثر کتابی کاملاً بدیع است. همیشه جایی برای داستان‌هایی مانند جزیره‌ی گنج وجود خواهد داشت که می‌تواند پسران و پیرمردها را راضی نگه دارد. (جی. اس. فریزر)

درباره‌ی مجموعه‌ی کلکسیون کلاسیک

انتشارات افق، یکی از بهترین انتشاراتی‌های کشور است که تا به امروز به چاپ کتاب‌های ایرانی و خارجی باکیفیت زیادی پرداخته است. این انتشارات، به چاپ مجموعه‌های متعددی پرداخته است که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. مجموعه کلکسیون کلاسیک نشر افق، بیست‌وپنج رمان کلاسیک مهم ادبیات انگلیسی را به چاپ رسانده است. کتاب‌هایی مثل «هاکلبری فین»، «شاهزاده و گدا»، «تام سایر»، «بی‌نوایان»، «موبی دیک» و «جزیره‌ی گنج» یکی از کتاب‌های این مجموعه است. این کتاب‌ها برای بزرگسالان و نوجوانان مناسبند و موجب آشنایی ما با ادبیات کلاسیک با صرف وقتی اندک می‌شوند.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب جزیره‌ی گنج

داستان جزیره‌ی گنج بارها و بارها مورد الهام کتاب‌ها و داستان‌ها قرار گرفته است. همین‌طور از روی این داستان، بیش از 50 اقتباس سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است. تئاتر، موسیقی و حتی بازی‌های کامپیوتری زیادی نیز با تم و داستان جزیره‌ی گنج رابرت لویی استیونسن تولید شده. از میان آثار سینمایی ساخته‌شده می‌توان به فیلمی با همین نام به کارگردانی ویکتور فلمینگ اشاره کرد.

کتاب جزیره‌ی گنج برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب جزیره‌ی گنج به نوجوانان و همه‌ی کسانی که به خواندن رمان‌های اکشن و ماجرایی علاقه دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب جزیره گنج: متن کوتاه شده می‌خوانیم

سفر ما اگر چه سفر خوبى بود، اما قبل از رسیدن به جزیره‌ى گنج، یکى دو اتفاق رخ داد که باید براى شما نقل کنم:

اول این‌که، مشخص شد آقاى اَرُ بدتر از آن بود که ناخدا فکر مى‌کرد. کارکنان کشتى، نه‌تنها از او اطاعت نمى‌کردند، بلکه هر کارى که دل‌شان مى‌خواست مى‌کردند. از آن بدتر این‌که، اَرُ در بیش‌تر مواقع زیاد مى‌نوشید و عملاً آدم بى‌فایده‌اى بود. به همین دلیل هم شبى که هوا خیلى تاریک بود ناپدید شد و هیچ‌کس از نبود او ناراحت نشد.

ناخدا گفت: «حتما به دریا افتاده. حداقل از دردسر زندانى کردن او راحت شدیم.»

به جاى اَرُ، سر ملوان جوب اَندرسِن، معاون ناخدا شد. سکاندار کشتى هم ایزرائیل هَندز بود که دریانوردى با تجربه بود و همه کار از او بر مى‌آمد. در کشتى، همه‌ى کارکنان به لانگ جان سیلور احترام مى‌گذاشتند و از او اطاعت مى‌کردند. لانگ جان هم انگار از این‌که من همیشه در آشپزخانه‌ى کشتى بودم، خوشحال بود. او آدم تمیزى بود و آشپزخانه‌ى کشتى را همیشه مرتب و تمیز نگه مى‌داشت.

روزى، هندز به من گفت: «جان‌سیلور، آدمى معمولى نیست. موقعى‌که کوچک بوده، خوب درس خوانده و مى‌تواند کتابى حرف بزند و خیلى شجاع است. یک‌بار خودم دیدم که با چهار نفر دعوا کرد و هر چهار تاى‌شان را به راحتى زد.»

من اغلب به آشپزخانه مى‌رفتم و به حرف‌هاى طوطىِ سیلور که گوشه‌اى از آشپزخانه در قفس بود، گوش مى‌کردم.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
مسافرخانه‌ى آدمیرال بِن‌بو
آدم بلک داگ
خالِ سیاه
صندوقچه
پایان کار مرد نابینا
کاغذها
رفتن به بریستِل
تردیدها و سوءظن‌ها
سفر دریایى
استراق سمع
آغاز ماجراهاى خطرناک
مرد جنگلى
وقتى جیم در ساحل بود
حمله
ماجراهاى من در دریا
عرشه‌ى کشتى
اسیر
خالِ سیاه
آمدنِ دکتر
در جست و جوى گنج
رازگشایى
بازگشت به خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جزیره گنج: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-6742-67-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جزیره گنج

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جزیره گنج

برای دریافت کتاب جزیره گنج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.