معرفی و دانلود کتاب آچار ریاضی: 100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها

عکس جلد کتاب آچار ریاضی: 100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آچار ریاضی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آچار ریاضی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آچار ریاضی: 100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها

ریچارد کاکرن مجموعه‌ای از 100 راه‌کار و ترفند زیرکانه را در کتاب آچار ریاضی به شما می‌آموزد که به کمک آن‌ها می‌توانید چکیده‌ای از مهم‌ترین تئوری‌های دانشمندان علم ریاضی را درک کرده و به حافظه بسپارید. مطالعه‌ی این کتاب آموزشی، دیدگاه شما را نسبت به ریاضی دگرگون کرده و نحوه‌ی استدلال علمی را به شما آموزش خواهد داد. سادگی، سهولت و سرعت در یادگیری از مشخصه‌های بارز این کتاب کاربردی محسوب می‌شوند.

درباره‌ی کتاب آچار ریاضی

به هر طرف که رو کنیم و وارد هر حیطه‌ای که بشویم، قطعاً تأثیر ریاضی را بر پیدایش، گسترش و پیشرفت پدیده‌ها و حتی علوم اطرافمان می‌بینیم. بدون ریاضی نه می‌شد فضاپیمایی را روانه‌ی کیهان کرد، نه می‌توانستیم یک ساختمان چندطبقه را بسازیم و نه‌ امکان داشت بتوانیم نسخه‌ی الکترونیکی هیچ کتابی را تهیه کنیم. از این جهت است که می‌گوییم به هر طرف نگاه کنیم ردپای ریاضی را نیز می‌بینیم. بااین‌حال، معمولاً کلاس‌های ریاضی از کسل‌کننده‌ترین و منفورترین ساعات عمر دانش‌آموزان هستند! حتم داریم شما هم دست‌کم یکی دو بار در طول سال‌های مدرسه به این نتیجه رسیده‌اید که چه می‌شد اگر زنگ ریاضی شیرین‌تر بود یا کمی از خشکی و انعطاف‌ناپذیری آن کاسته می‌شد. خبر خوبی برایتان داریم: با وجود کتاب آچار ریاضی (Maths hacks)، نوشته‌ی ریچارد کاکرن (Richard Cochrane) بی‌شک عاشق ریاضی و‌ حل مسائل آن خواهید شد.

واقعیت این است که یادگیری ریاضی نیز مانند فراگیری هر علم یا مهارتی، به صرف زمان و تمرین بسیار نیاز دارد. بااین‌وجود، می‌توان روش‌هایی را یافت که از طریق آن‌ها زمان لازم برای آموزش ریاضی کوتاه‌تر شده و شیرین‌تر و جذاب‌تر شود. بااین‌اوصاف، آیا بازهم ممکن است کسی بگوید از ریاضی و معادلات آن متنفر است؟ بعید می‌دانیم با به‌کارگیری راهبردهایی که ریچارد کاکرن در کتاب آچار ریاضی معرفی کرده، دیگر کسی از این علم بیزار باشد.

معرفی و دانلود کتاب آچار ریاضی

کتاب حاضر دربردارنده‌ی 100 روش ساده و کاربردی برای آموختن و به خاطر سپردن مهم‌ترین نظریات دنیای ریاضی است. فرقی ندارد چه‌قدر از ریاضی و قواعد پیچیده‌ی آن گریزان باشید، مطالعه‌ی این اثر به شما کمک می‌کند به‌راحتی، راه‌کارهایی را برای درک بیشتر تئوری‌های ریاضی‌دانان بیاموزید. البته به یاد داشته باشید که آشنایی با استدلال‌های علم ریاضی و شناخت قواعد ویژه‌ی آن، نه‌تنها در حل مسئله‌های این ‌‌‌‌‌‌‌‌علم به شما کمک می‌کند، بلکه در انجام امور روزمره نیز به کارتان خواهد آمد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌طور مثال، علت بسیاری از پدیده‌ها و رخدادهای طبیعی را درخواهید یافت و امور ساده‌ای را که هرروزه در حال انجام آن‌ها هستید، به‌صورت علمی تجزیه و تحلیل خواهید کرد. همان‌طور که آچار، کار هر تعمیرکاری را بسیار آسان می‌کند، خواندن کتاب آچار علم نیز در رفع بسیاری از نیازهای علمی یا غیرعلمی‌تان، یاری‌گر شما خواهد بود.

ریچارد کاکرن اثر حاضر را در 6 بخش کلی و چندین زیربخش تدوین کرده. بخش اول ترفندهایی را به شما می‌آموزد که در زمینه‌ی هم‌ارزی‌ها، نگاشت‌ها، حاصل ضرب‌ها، مجموعه‌ها و... به کارتان می‌آیند. در ادامه، بخش دوم به اعداد طبیعی، منفی، گویا، توان‌ها و همچنین چندجمله‌ای‌ها و محاسباتشان اختصاص پیدا کرده. مباحث مربوط به لگاریتم‌ها، عدد پی، اعداد متعالی و اعداد مختلط نیز در همین بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب آچار ریاضی

با مطالعه‌ی بخش سوم، اطلاعات ارزشمندی را در زمینه‌ی جبر، نظریه‌ی ترتیب، گروه‌های لی و تئوری گالوا به دست خواهید آورد. بخش چهارم به انتگرال، مشتق، معادلات دیفرانسیل، واگرایی، بردارها و مواردی از این قبیل اشاره دارد. ماتریس‌ها و فضاهای اقلیدسی نیز در این بخش مورد واکاوی قرار گرفته‌اند. جنبه‌ی فضایی ریاضی، در خصوص هندسه، مثلث‌بندی، ابعاد، انحنا و... موضوعات بخش پنجم هستند. در نهایت، بخش ششم که بیش از سایر بخش‌ها با واقعیت و ابعاد کاربردی ریاضی سروکار دارد، به پیوند میان ریاضی و جهان واقعیت اشاره کرده. آمار، احتمال، فاکتوریل‌ها، ترکیبات، گراف‌ها و... برخی از موضوعات این بخش به شمار می‌روند. ‌‌اگر از مباحث پیچیده‌ی ریاضی وحشت دارید و خاطره‌ی خوبی هم از یادگیری ریاضی در دوران مدرسه، در حافظه‌تان نقش نبسته، اما درعین‌حال مایلید به روشی اصولی و آسان، مهم‌ترین قوانین آن را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم با ریچارد کاکرن در کتاب آچار ریاضی همراه شوید و در کمترین زمان ممکن، قواعد اساسی ریاضی را بیاموزید. توجه داشته باشید که قرار نیست پس از مطالعه‌ی این کتاب ریاضی‌دان شوید و از تمامی پیچ‌وخم‌های این دانش سر دربیاورید. بااین‌حال، خواندن دقیق این اثر به شما کمک می‌کند تا درکی کلی از ریاضی و قواعد اصلی آن به دست آورده و در مطالعات آتی خود در حوزه‌ی دانش ریاضی، با سرعت و دقت بیشتری مطالب را فرابگیرید. به تمامی مخاطبان عام و غیرمتخصص پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب آموزشی را هرچه سریع‌تر آغاز کنند.

این اثر کاربردی با ترجمه‌ی تورج حوری و به کوشش نشر مازیار وارد بازار کتاب شده. کتابی که پیش رو دارید، یکی از آثار مجموعه‌ی قلمرو علم برشمرده می‌شود.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

قلمرو علم عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌روند. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌رو هستیم. نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را بر عهده داشته است.

کتاب‌های «آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی آثار مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

کتاب آچار ریاضی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبانی که قصد دارند اطلاعات خود را در زمینه‌ی علم ریاضی افزایش داده و نکته‌ها و مفاهیم آن را راحت‌تر بیاموزند، مطالعه‌ی کتاب آچار ریاضی را فراموش نکنند.

در بخشی از کتاب آچار ریاضی: 100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها می‌خوانیم

داستانی باستانی با این مضمون وجود دارد: بطلمیوس اول، پادشاه مصر، هندسه‌دان مشهور، اقلیدس را به عنوان معلم خصوصی استخدام کرد اما خیلی زود از دشواری و زمانبر بودن پیشرفت در موضوع شاکی شد. او یقیناً این موضوع را با معلم خود در میان گذاشت که آیا راه سریع‌تری وجود ندارد؟ میانبری؟ اشاره‌ای شاید؟

اقلیدس با قاطعیت پاسخ داد: «راه شاهانه‌ای برای هندسه وجود ندارد». اگر کاملاً هم این‌گونه نبوده باشد، از آن به بعد، گفتگوهایی از این دست مطمئناً به دفعات بی‌شمار تکرار شده‌اند. جواب اقلیدس در کل درست است و منحصر به ریاضیات نیست. بسیاری از هنرآموزان موسیقی از تکرار ساعت‌های بی‌پایان اجرای گام‌ها شکایت کرده‌اند. ورزشکاران نیز برای پیشرفت نارضایتی‌های مشابهی داشته‌اند. آموختن دشوار است - اگر نبود همه آن را انجام می‌دادند.

شاید میانبر شاهانه‌ای وجود نداشته باشد، اما اگر قصد سفر جاده‌ای به سرزمین ریاضیات دارید برای مهیا شدن راه‌های خوب و بد وجود دارند. یکی از چیزهایی که

احتمالاً باید داشته باشید، نقشه‌ای از چشم‌اندازهایی که می‌خواهید ببینید و نحوه‌ی رفتن از یکی به دیگری است.

این کتاب در درجه‌ی اول چنین چیزی است. یک راهنمای توریستی برای ریاضیات. اندازه و محدوده‌ی موضوع، برای بازدیدکننده‌ای که احتمال گم شدنش وجود دارد، می‌‌تواند ترسناک باشد، مخصوصاً برای آن‌ها که به زبان‌های بومی آشنایی ندارند. مانند همه‌ی کتاب‌های راهنمای خوب، اهمیت این کتاب به عنوان راهنمای همزمان زبان دوچندان می‌شود و یک دیدگاه مستبدانه، هدفدار و شخصی را ارائه می‌کند. اگر تصویری کاملاً عینی امکانپذیر باشد، که من شک دارم، آن را اینجا نخواهید یافت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: چرا آچار ریاضی؟
ترفندهای زیرکانه
اعداد بی‌شمار
علم ساختار
پیوستگی
ریاضیات در فضا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آچار ریاضی: 100 راه هوشمندانه برای کمک به فهم و به یاد سپردن مهم‌ترین نظریه‌ها
نویسنده
مترجمتورج حوری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-622-95034-5-4
موضوع کتابکتاب‌های ریاضی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آچار ریاضی

Mohammad
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب خوبی بود از این جهت که ایده‌های جالبی رو در مورد موضوعات مختلف ریاضیاتی مطرح کرده بود
سمیه
۱۴۰۲/۶/۱۱
برای درک مفهوم کلی ریاضیات خوبه ولی نمیدونم از ترجمه هست یا متن نویسنده اما چندان واضح نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آچار ریاضی

برای دریافت کتاب آچار ریاضی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.