معرفی و دانلود کتاب آینه‌های خندان

عکس جلد کتاب آینه‌های خندان
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینه‌های خندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینه‌های خندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینه‌های خندان

مهدی محبتی، استاد شناخته‌شده‌ی ادبیات فارسی، در اثر خود یعنی کتاب آینه‌های خندان، جهان روایت‌ داستانی را با دنیای پرعطر و رنگ پژوهش ادبی در‌هم‌ می‌آمیزد. این کتاب یک اثر داستانی‌ و رمان است که در لابه‌لای فصل‌های خود، به‌شیوه‌ای خاص، مخاطب را به جهان سبک‌های ادبی دعوت خواهد کرد.

درباره‌‌ی کتاب آینه‌های خندان

دوست‌داران ادبیات فارسی بسیارند و از طرف دیگر، تفاوت سلیقه‌ها در سبک‌های ادبی نیز کم نیستند. مهدی محبتی، استاد محبوب ادبیات، این موضوع جذاب، یعنی گستردگی تفاوت سلایق در ادبیات را به سوژه‌ی روایی خود تبدیل کرده و حاصل آن را در قالب داستانی به نام آینه‌های خندان به انتشار درآورده است.

رمان آینه‌های خندان از کل‌کلی ادبی میان شخصیت‌های داستان آغاز می‌شود. شخصیت‌هایی که در ابتدا آشنا نیستند اما گفت‌گوشان به زودی ما را به عمق ماجرایی جذاب خواهد کشاند و مخاطب را نیز همراه این جدال خواهد کرد. آنچه در ابتدای داستان پیداست، صحبت از ادبیات معاصر است و کلاسیک، اما چیزی که به‌زودی نصیب مخاطب خواهد شد، پرواز در میان سطرهای داستانی‌ست که با لذت شناخت ادبیات درهم‌آمیخته شده؛ ماجرایی که خواننده‌ را غرق در لذت داستانی خود خواهد کرد و درعین‌حال، او را از کسب درک و شناخت بیشتر در دنیای ادبیات نیز بی‌بهره نخواهد گذاشت.

داستان آینه‌های خندان با تلاش نشر کتاب هرمس به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب آینه‌های خندان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خواندنی را به دوست‌داران ادبیات معاصر فارسی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

با مهدی محبتی بیشتر آشنا شویم

مهدی محبتی (متولد 1334) از استادان و نویسندگان شناخته‌شده‌ی دنیای ادبیات است. او در ابتدا مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرد و سپس موفق به دریافت مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران گردید. مهدی محبنی از محققان ادبیات فارسی و از استادان دانشگاه زنجان است و تاکنون چندین کتاب در باب ادبیات فارسی به چاپ رسانده که در این میان می‌توان به «فارسی عمومی نو» و «نقد ادبی در ادبیات کلاسیک فارسی» اشاره کرد. مهدی محبتی همچنین دستی در نوشتن داستان دارد و در این زمینه خود را با اثری همچون «آینه‌های خندان» به جامعه‌ی ادبیات فارسی معرفی کرده است. او همچنین بابت اثر «از معنا تا صورت» موفق به دریافت تقدیر در مراسم جایزه‌ی جلال آل‌احمد و کتاب سال ایران شده است.

در بخشی از کتاب آینه‌های خندان می‌خوانیم

گفتم: آقاى دکتر! خیلى ببخشید، خواب دیدین و تعریف مى‌کنین یا قصه نوشتین یا مقاله و کتاب تازه‌اى رو ترجمه کردین؟

گفت: به اولیا که هیچ‌کدام. باور کن رفتم و یک ساعت با خیام نشستم و حرف زدم. یک دور کامل با مولانا سماع کردم. چشم در چشم هدایت و فروغ نشستم و گفتم. ریختم و خوردم. خندیدم و گریه کردم و برخاستم.

- من البته چهار جلسه بیش‌تر نرفتم ولى همونم خیلى آرامبخش و مفید بوده.

گفتم: استاد! شما در کل ممالک شرقى جهان اسلام و در خیلى از کشورهاى غربى، وزنه‌اى هستین و هر حرفتون یک سند فرهنگیه، چه‌طور همچین چیزى ممکنه؟

گفت: به قول ابن سینا هر چیزى در این دنیا ممکنه اما اگر تردید دارى بهتره خودت بیایى و ببینى. از قدیم گفته‌اند: لیس الخبر کالمعاینه. فقط عینک و رِدا یادت نره!

- آقاى هاشمى! سرِکاریه دیگه، نه؟ باشه آقا، حرفى نیست ما خودمون لُبّ مطلبتون رو گرفتیم و از همین لحظه دهنمون رو گِل مى‌گیریم و ساکت میشیم. دیگه این بازى‌ها لازم نبود.

- خانم! شما تا به حال از آقاى دکتر زریاب یک حرف نامعقول شنیدین که این دومیش باشه؟

- جدى مى‌فرمایین آقاى هاشمى؟ چون عقل منم قد نمى‌ده. یعنى همچین چیزى امکان وقوعى و حتى عقلى نداره.

- آقاجون! منم مثل شمام ولى به دکتر زریاب هم ایمان دارم، یعنى مطمئنّم که تا ته و توى چیزى را خوب درنیارن و خیالشون راحت نشه، اصلاً به زبون نمى‌آرن مخصوصاً که به اولیا قسم مى‌خورن و مى‌گن که چهار بار دیدن. خودشون گفتن که بهترین کار امتحان کردنشه. خب شما هم با من بیاین. ضرر که نمى‌کنین. مایه‌ش یه عینک آبیه و یه رداى سفید. چند تا کتاب و یه مقدار هم تمرین. بخرین و انجام بدین و بیاین. اینم آدرسش.

فهرست مطالب کتاب

چشمه سبز بخارا
سلطان معشوقان
در بارگاه سلطان
در خرابات مغان
خنده‌هاى بى‌دهان
کافى‌شاپ عباسى
دانشکده ادبیات
با کوهسار یوش
کانون شاعران ایران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینه‌های خندان
نویسنده
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-964-363-898-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینه‌های خندان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آینه‌های خندان

برای دریافت کتاب آینه‌های خندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.